Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Jak oceniasz organizację transportu w naszym regionie?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Boczne tory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 11:56, 26 Sie 2006    Temat postu: Jak oceniasz organizację transportu w naszym regionie?

Zakładam ten wątek, gdyż chcę poznać Wasze opinie na temat organizacji transportu przez organizacje powołane w tym celu, a także przez prywatnych przewoźników, uzupełniających działania tych instytuacji. Możecie napisać wszystko na temat kooperacji transportu autobusowego, z kolejowym. Opisywać ułożenie rozkładów jazdy. Stan taborowy, tak kolejowy jak i autobusowy poszczególnych przewoźników. Co byście chcieli zmienić w organizacji transportu zbiorowego w naszym regionie.

Czekam na Wasze opinie i odpowiedzi w temacie.

Z góry dziękuję za rowijanie tematu i pisaniu w nim nowych wątków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Simmonides




Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 16:52, 30 Sie 2006    Temat postu:

Jako pierwszy wypowiadający się na tym forum rybniczanim mam wątpliwy zaszczyt napisania coś niecoś o ZTZ Rybnik. Teraz uwaga, pozytywów tutaj za wiele nie będzie Wink
Tabor - Fatalny. Spośród dwóch przewoźników organizujących kursy w Rybniku Transgór ma jeszcze jako taki tabor, PKS - potwornie zły, poza linią 52 - chyba dlatego, że jeździ do Żor. Zagrywka marketingowa - pokażmy w Żorach, że mamy dobry tabor, niech nas chwalą, bo resztę niekoniecznie widzą.
Rozkłady Jazdy - też nieszczególne, ale znów plus dla Transgóru, który próbuje od pewnego czasu "testowo" wprowadzać rozkłady cykliczne - m.in. na liniach 48 czy 52. Za to duży plus. PKS - rozkład chaotyczny, dużo dziur, nawet w godzinach szczytu.
I jeszcze w tej kwestii - występujące bardzo często w Rybniku, kompletnie bezsensowne zjawisko stada. Autobusy różnych linii (kursujących w częsci podobną trasą, np. 3 i 9, 45 i 4Cool odjeżdżają w odstępie 2-3 minut, a następnie przez godzinę nie ma żadnego. Nie prościej i wygodniej dla wszystkich zrobić tak, aby uzupełniały się one? Np. co 20 minut każdy, zamiast dwóch na raz i 45 minutowej przerwy? I dotyczy to chyba zwłaszcza tutaj wspomnianej linii 45 i 48 - linia chyba wszystkie kursy ma w odstępach ok. 5 minut od linii 48. Paranoja.
no i ostatnia kwestia jaką chcę zasygnalizować - Bilety.
Oferta biletowa potwornie mało obszerna. 14 dniowy, miesięczny bilet, oraz jednorazowy. Nic innego. Zero biletów na krótkie odległości, zero dobowych, tygodniowych, kwartalnych, przesiadkowych. Nie mówiąc już o tak skomplikowanych tworach jak np. rodzinne. Tutaj coś zdecydowanie powinno drgnąć, bo to wymaga poprawy natychmiast, a koszty nie są wielkie. Zwłaszcza po wprowadzeniu e-karty będą niskie, wystarczy takie bilety zorganizować po prostu. Nie trzeba nic drukować, itd. Ale to temat na osobny temat Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 15:40, 31 Sie 2006    Temat postu:

Teraz moja kolej, jako mieszkaniec Jastrzębia (siedziby MZK) także powinienem się wypowiedzieć. Ogromnym problemem, a raczej złym ułożeniem rozkładu są dublujące się kursy autobusów, podam prosty przykład: o godzinie 16:45 z dworca autobusowego w Żorach wyjeżdżają dwa autobusy w kierunku Jastrzębia Zdroju 101 i 105, trasa ich tylko nieznacznie się różni, czas przejazdu także. A co później? Późńiej jest prawie godzinna luka, do 17:25, gdzie odjeżdża 101. Czy przesunięcie godziny odjazdu o kilka, czy kilkanaście minut byłoby aż tak dużym problemem?
Kolejnym punktem mojego niezadowolenia jest mała kooperacja transportu autobusowego z kolejowym. Jak wiemy Jastrzębie Zdrój nie ma kolei osobowej, ale mają je Żory, czy Zebrzydowice, o Wodzisławiu nie mówię, gdyż linią E3 raczej nie kursuję, a poza tym Wodzisław Śląski jest, nie oszukujmy się mniej ważny w komunikacji kolejowej niż Zebrzydowice, które mają połączenia pośpieszne i ekspresowe z większymi miastami w Polsce, a także z niektórymi europejskimi stolicami. Przykład: pociąg pośpieszny B.B.-Świnoujście odjeżdża z Żor o godzinie 16:46, niestety autobus 101 właśnie o tej samej porze przyjeżdża na dworzec PKP w Żorach. Oczywiście przykłady można mnożyć.
Kolejną kwestią jest tabor, mimo tego że jest dość nowoczesny, np. w porównaniu do rybnickiego PKS. Niestety jastrzębski PKM posiada tylko kilka, żadko używanych autobusów przegubowych, nie pierwszej młodości Ikarusów. W godzinach szczytu na niektórych liniach: E3, 101, 113, 122, 118, 127 można poprostu nie wsiąść do autobusu, gdyż ten jest już tak ogromnie przepełniony. Autobusy przegubowe kursują tylko na linii 127, a czasmi na 122, oczywiście to zbyt mało.
To jeszcze nie wszystkie minusy związane z podróżą MZK, ale wymieniłem najważniejsze.
Mimo to transport w ROW jest dość dobrze rozwinięty, w porównaniu z innymi miastami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Czw 20:36, 31 Sie 2006    Temat postu:

Takich przykładów na istnienie stad w rozkładach jest cała masa Confused Weźmy taki przykład: niedziela, linia E3, wyjazdy z Jastrzębia: 18:20, 19:10, 19:50 i uwaga 22:05. O ile dobrze umiem liczyć to przerwa wynosi bagatela 2 godziny i 15 minut, czyli niespełna 25 minut mniej, od czasu jaki potrzeba na przebycie pociągiem prawie 300 kilometrowej trasy Katowice - Warszawa...
MZK funduje zbliżony czas oczekiwania na dojechanie do Rybnika czy Wodzisławia Laughing
A można przecież przsunąć trochę czas odjazdów.[/u]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 20:04, 21 Paź 2006    Temat postu:

Ja pierwsze od czego bym zaczął to zlikwidował MZK. Beton który tam siedzi nie ma ochoty na żadne zmiany. W MZK trzeba by było zmienić prawie wszysto. Niżej wypisuję co jest źle w MZK

Taryfa
- brak wersji ulgowej biletu dobowego
- brak biletu przesiadkowego

Rozkłąd jazdy
Rozkład prkatycznie trzeba by ułożyć od nowa. Na większość tras autobusy jeżdżą stadami, na przykład z Wodzisławia w godzinach 12:15-12:30 odjeżdża 5 autobusów do Pszowa, potem mamy dziurę do 13:10 i 13:10-13:30 jadą do Pszowa 4 autobusy, następnie znowu dziura i kolejne stado 5 autobusów jedzie 14:20-14:30. To jest przykład jeden z bardziej hardcore'owych, ale rozkłąd mają po poprostu (przepraszam za wyrażenie) do dupy.

Tabor obsługujący linie MZK
Jak wiadomo MZK nie prowadzi przewozów, a jedynie je organizuje i zleca je przewoźnikom, ale i tu MZK ma coś do gadania. Na wielu kursach pojemność jest w ogóle nie dostosowana do potrzeb pasażerów. Niestety tu też MZK zawala, bo zamawiają mikrobusy na kursy z dobrym obłożeniem i potem mamy obrazki rodem z dawnych czasów gdzie ludzie zostają po przystankach bo nie mieszczą się do autobusu, a ci szczęśliwcy którzy się zmieścili jadą jak Żydzi do Oświęcimia. Za to w tym samym czasie na innym kursie jedzie sobie autobus z 20 pasażerami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Timnet




Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 0:56, 06 Lis 2006    Temat postu: .

uważam, iż w naszym subregionie wszystkie firmy zajmujące się komunikacją (przynajmniej autobusową póki co) powinny się dogadać i wprowadzić w całym regionie jednakowe bilety. to śmieszne, że aby dojechać do miasta, które jest związane z Rybnikiem (dajmy na to Jastrzębie czy Wodzisław) trzeba było kupić X biletów. skoro KZK GOP jakoś ten problem rozwiązało to i u nas z pewnością jest taka możliwość.
skoro Rybnik zainwestował tyle kasy w e-karty myślę, że teraz kolej na ościenne miasta, aby również postarały się o coś takiego zawalczyć, a wtedy myślę, że dało by się jakoś rozwiązać "odbijanie" e-kart o czytniki w autobusach komunikacji całego regionu.

kolejną sprawą jest lepsze skomunikowanie naszego regionu za pośrednictwem kolei. szansa tutaj w szynobusach. niezbędne jest tutaj odbudowanie linii do jastrzębia i tamtejszego dworca i skomunikowanie całego regionu szynobusami, które kursowałyby kilka razy w ciągu dnia pomiędzy poszczególnymi miejscowościami subregionu. oczywiście całość można by połączyć e-kartami, które działały by również w autobusach komunikacji miejskiej...

niestety to wszystko jeszcze sfera marzeń... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 15:01, 06 Lis 2006    Temat postu:

Wspólny bilet bilet w naszym regionie to sience-fiction. przy takim betoniarstwie MZK to spodziewałbym się dalszych podziałów niż łączenia się. Gdyby MZK jakoś potrafiło się elastycznie dopasować, a nie stosować postawę roszczeniową to byśmy mieli jednego rganizatora, a nie ten syf co teraz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 16:15, 06 Lis 2006    Temat postu:

Z tego co wiem, to Rybnik także należał do MZK, ale wystąpił, więc komunikacja wewnątrzmiejska w Rybniku z biletami jest niemożliwa jak narazie. Wprowadzenie E-karty jest w pewnym sensie nawet krokiem w kierunku połączenia, gdyż ten system dostarcza takich informaji, które pomogły by w rozliczaniu się pomiędzy poszczególnymi organizatorami, w tmy przypadku MZK i ZTZ, bo na zwykłe połączenie nie ma zabardzo co liczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 20:24, 06 Lis 2006    Temat postu: Świerklany

Co do wystąpienia Świerklan z MZK to MZK zachowało sie w sposób dziwny. Rozumiem że to w ramach służby publicznej i działa zasada nie płacicie to nei jeździmy, ale stan obecny to jak wspomniał Nomit kompletny absurd. Linia 212 jeździ bo w MZK uznali że jeżdżą tym autobusem mieszkańcy Wodzisławia, czego jakoś w praktyce nie widać, za to kursy które i tak jadą przez Świerklany nie zatrzymują się tam. Gdy likwidacja linii 129 i 130 jest uzasadniona, to jazda bez zatrzymania linii 131, 102, 104, 301 jest działaniem na szkodę związku. Przecież i tak MZK musi zapłacić za wykonanie tych kursów, MZK poprostu strzela gola do własnej bramki, jakby wprowadzili kilka postojów to ludzie z miłą chęcią by wsiedli, a MZK by miało zysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 21:55, 06 Lis 2006    Temat postu: Re: Świerklany

semaforek napisał:
(...)Gdy likwidacja linii 129 i 130 jest uzasadniona, to jazda bez zatrzymania linii 131,



Nie powiedziałbym, że likwidacja linii 130 była taka uzasadniona, z Szerokiej (już nawet nie biorąc pod uwagę Świerklan) jeździło zawsze trochę ludzi do Rybnika, tym bardziej dość dobra oferta biletów miesięcznych MZK zachęcała do tego. Niestety w R-Busie nie chonorują biletów miesięcznych (oczywiście chodzi mi o ewentualne bilety R-Bus) i nie zanosi się, że prywatna firma, nie dotowana ( z tego co wiem) z poszczególnych gmin sama wprowadzi bilety miesięczne, tak ważne w dojeżdżaniu szczególnie młodzieży do szkół.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Wto 17:38, 07 Lis 2006    Temat postu:

Nomit napisał:
A Pozatym DRABAS upada z tego co znajomy z Urzędu Skarbowego Mówił, oni olewają przepisy i wszelkie zasady i na dodatek niepłaca tylko ciągną kase on pasażerów, i U.S. sie uparł i będzie karał DRABASA, ja nic niemówie bo dość szybko jeżdżą i cena taka se ... ja wole osobiście jechać PKS CIESZYN bo zawsze mam miejsce i TANIEJ. o PPKS Rybnik to już niemówie bo jest Tanio ale zaś Długo ;/.

A jeśli chodzi o PPKS w Rybniku i odział PPKS w Wodzisławiu.
PPKS dobiero teraz zaczyna się rozwijać , skasowali nierętowne linie


Jeżeli masz jakieś dowody na to, że ta firma działa niezgodnie z prawem to je przedstaw, albo zgłoś odpowiednim instutcjom. W przeciwnym razie nie psuj czyjegoś wizerunku pomówieniami.

p.s. Jeżeli masz problemy z poprawną polszczyzną to przed upublicznieniem tekstu, wrzuć go najpierw do jakiegoś edytora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Boczne tory Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island