Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Rozmowy o wszystkim
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Boczne tory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 1:06, 14 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
Nie spotkałem sie, żeby semafor wjazdowy, posiadający swoją tarcze ostrzegawcza wskazywał Ms2

Rzeczywiście prawie nigdy semafory wjazdowe nie służą do manewrów, zazwyczaj są osobne tarcze manewrowe, choć możliwe że gdzieś w Polsce taka sytuacja istnieje. Z resztą na pewno są stacje gdzie występują powtarzacze (które pokazują takie sygnały jak To tylko że białym światłem w dolnej trzeciej komorze) odnoszące sie do semaforów wyjazdowych, a wyjazdowe często służą także do manewrów.

Cytat:
Sp i To wyświetlają taką kombinacje jak do sygnału stój... czyli ograniczenie do 40km/h

Samo żółte światło oznacza że za tą To (lub semaforem) możemy jechać Vmax. Ostrzega jedynie że najbliższy semafor pokazuje stój.
odsyłam do instrukcji E1:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 13:58, 14 Lip 2008    Temat postu:

semaforek napisał:
Cytat:
Nie spotkałem sie, żeby semafor wjazdowy, posiadający swoją tarcze ostrzegawcza wskazywał Ms2

Rzeczywiście prawie nigdy semafory wjazdowe nie służą do manewrów, zazwyczaj są osobne tarcze manewrowe, choć możliwe że gdzieś w Polsce taka sytuacja istnieje. Z resztą na pewno są stacje gdzie występują powtarzacze (które pokazują takie sygnały jak To tylko że białym światłem w dolnej trzeciej komorze) odnoszące sie do semaforów wyjazdowych, a wyjazdowe często służą także do manewrów.

Cytat:
Sp i To wyświetlają taką kombinacje jak do sygnału stój... czyli ograniczenie do 40km/h

Samo żółte światło oznacza że za tą To (lub semaforem) możemy jechać Vmax. Ostrzega jedynie że najbliższy semafor pokazuje stój.
odsyłam do instrukcji E1:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do wyjazdówek, to wystarczy popatrzeć, który pod nazwą semafora posiada tabliczkę z symbolem "m", i jeśli takowy semafor jest przeznaczony do manewrów, jest on wliczany także jako tarcza manewrowa (chodzi o nazwy), bo jeśli na torze pierwszym jest Tm1, na środkowym jest wyjazdowy "B", a na 3 torze jest Tm3, ponieważ "B", biorą pod uwagę jako semafor który pełni taką rolę, czyli potrafi wyświetlać Ms2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 22:11, 15 Lip 2008    Temat postu:

Nie tak dawno ruszyła ponownie kampanie "zatrzymaj się i żyj". Wiadomo chodzi o PKP i przejazdy. Co prawda 13 już za nami Razz ale dzisiejszy dzień też okazał się pechowy. Najpierw rano zatrzymano pijanego dróżnika, który nie otworzył zapór po przejechaniu pociągu (warto dodać że wczoraj ujawniono podobny przypadek). Rano auto wjechało pod pociąg - 2 osoby nie żyją. W godzinach popołudniowych znów wypadek "auto vs pociąg". Tym razem 4 osoby nie żyją. Czyli widać że auta szans nie mają, a na lokomotywach nawet śladów nie ma że coś się stało. Tylko psychika maszynisty. Chcielibyście mieć w głowie: "zabiłem 4 osoby" i tłumaczyć sobie że to "ale to nie moja wina...". Chyba lepiej się zatrzymać (przed każdym przejazdem Exclamation ) i...żyć...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Wto 23:14, 15 Lip 2008    Temat postu:

pomózcie bo nie wiem jak zrobić ten semafor B ma wskazywać V max, 100 klm/h 40km/h 40km/h i stój pomóżcie bo projekt stoi Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 10:51, 16 Lip 2008    Temat postu:

Wikipedia Twoim przyjacielem, ale to będzie tak Smile


wjazdowy i wyjazdowy pokazują 100km/h.


Jazda na "prosto" a następnie zmiana toru na wyjazdowym.


Jazda z prędkością 100km/h następny semafor stój.


40 km/h


40km/h i stój.

Tak to wygląda w przypadku semaforów 5 komorowych, ze światłem manewrowym, przy czym przy jeździe z prędkościami 100 potrzebny jest ten paseczek na dole.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrev dnia Śro 10:52, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Śro 11:26, 16 Lip 2008    Temat postu:

Dzieki ale to akurat wiem i znalazłem na nie jednej stronie, Ale w moim wypadku mysle ze wystarczy semafor 4 komorowy. Nie wiem jake swiatła i jak nazwać sygnały.



S1 Stój





S2 V max




S3 100 km/h




s10 40 km/h




s10a 60 km/h





Ms1






Sz


czy taki twór jest realny i czy dobrze oznaczyłem sygnały: s1 s2,s3, s10, s10a Ms1 Sz ????

czy jeden pas świetlny może wyświetlać 3 pozycje wyłączony zielony i pomarańczowy ???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fazik dnia Śro 13:19, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 18:59, 20 Lip 2008    Temat postu:

fazik napisał:


S3 100 km/h

Sygnał S3 oznacza co innego. Oznacza że za tym semaforem maxymalna dozwolona prędkość wynosi 160km/h, a za następnym semaforem będzie 100km/h (na następnym semaforze powinniśmy ujrzeć S6, S7, S8 lub S9).

fazik napisał:


s10 40 km/h

Ten semafor pokazuje sygnał S5 czyli że za tym semaforem Vmax, na nastepnym semaforze stój (nastepny powinien pokazywać sygnał S1, choć może się okazać że na nastepnym ujrzymy Sz).

fazik napisał:


s10a 60 km/h


Mechanik który ujrzy taki sygnał jak twój powinien potraktować go jako sygnał wątpliwy czyli zatrzymać sie przed semaforem, następnie zgłosić radiotelefonicznie do dużurnego ruchu że spaliła się żarówka i poprosić o rozkaz pisemny S.

Prawidłowy sygnał S10a wygląda nastepująco:






fazik napisał:


Ms1

To jest Ms2.

fazik napisał:
czy jeden pas świetlny może wyświetlać 3 pozycje wyłączony zielony i pomarańczowy ???

Nie spotkałem się z takim pasem świetlnym, zwykle są one jednokolorowe dwustawne tzn. świecą się na dany kolor lub nie świecą sie w ogóle. Jeżeli istnieje potrzeba używania zamiennie obu kolorów to montuje sie dwa pasy świetlne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 19:33, 20 Lip 2008    Temat postu:

Sygnał S10 na semaforach 4 komorowych jest używany przy wyjeździe ze stacji na wprost, gdy na następnym odstępie jest następny posterunek, drużyna lub część stacji, sygnał ten nie umie pokazać jazdy w bok, chyba że Sz, ale raczej niespotkałem się z takim czymś. Taki semafor stosuje się jako wjazdowy na szlakach kategori C, np: koleje piaskowe, a tarcza ostrzegawcza odnosząca się do niego jest 2 komorowa i jest oddalona od niego o 400m Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fazik




Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CZerwionka

PostWysłany: Nie 21:17, 20 Lip 2008    Temat postu:

no to jak w koncu to ma być bo ja juz zgłupiałem. POtrzebuje V max 100 60 i 40. Dla semafora 4 komorowego i kaczyzmy temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 16:51, 21 Lip 2008    Temat postu:

arczix napisał:
Sygnał S10 na semaforach 4 komorowych jest używany przy wyjeździe ze stacji na wprost, gdy na następnym odstępie jest następny posterunek, drużyna lub część stacji, sygnał ten nie umie pokazać jazdy w bok, chyba że Sz, ale raczej niespotkałem się z takim czymś. Taki semafor stosuje się jako wjazdowy na szlakach kategori C, np: koleje piaskowe, a tarcza ostrzegawcza odnosząca się do niego jest 2 komorowa i jest oddalona od niego o 400m Smile

Namieszałeś trochę, nie będę tego prostował bo mi sie nie chce.

fazik napisał:
no to jak w koncu to ma być bo ja juz zgłupiałem. POtrzebuje V max 100 60 i 40. Dla semafora 4 komorowego i kaczyzmy temat.

Proponuję odwiedź stronę [link widoczny dla zalogowanych]
Tam masz wszystkie sygnały w sposób obrazkowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 22:55, 21 Lip 2008    Temat postu:

semaforek napisał:
arczix napisał:
Sygnał S10 na semaforach 4 komorowych jest używany przy wyjeździe ze stacji na wprost, gdy na następnym odstępie jest następny posterunek, drużyna lub część stacji, sygnał ten nie umie pokazać jazdy w bok, chyba że Sz, ale raczej niespotkałem się z takim czymś. Taki semafor stosuje się jako wjazdowy na szlakach kategori C, np: koleje piaskowe, a tarcza ostrzegawcza odnosząca się do niego jest 2 komorowa i jest oddalona od niego o 400m Smile

Namieszałeś trochę, nie będę tego prostował bo mi sie nie chce.

fazik napisał:
no to jak w koncu to ma być bo ja juz zgłupiałem. POtrzebuje V max 100 60 i 40. Dla semafora 4 komorowego i kaczyzmy temat.

Proponuję odwiedź stronę [link widoczny dla zalogowanych]
Tam masz wszystkie sygnały w sposób obrazkowy.

Czasami zbyt skomplikowanie pisze i sam się gubię, ale można po wielorazowym oglądaniu odgadnąć o co mi chodziło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Śro 22:10, 23 Lip 2008    Temat postu:

Ach, co alkohol robi z człowiekiem a gorsze jest to jak na niego działa. A jeszcze gorsze gdy delikwent w takim stanie pracuje. W tym przypadku oczywiście chodzi o prowadzących a dokładniej motorniczego. Dziś od godziny 5 na kilku kursach przewiózł kilkunastu pasażerów ulicami Częstochowy mając we krwi ... 3 promile i ... ćwiartkę wódki jeszcze w kabinie Exclamation Nic dodać nic ująć: głupota ludzka nie zna granic, a dzięki tej głupocie mogli zginąć ludzi. Praca kierowcy wymaga przede wszystkim trzeźwego umysłu; nie tylko fizycznie ale psychicznie też

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 22:11, 23 Lip 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Praca kierowcy wymaga przede wszystkim trzeźwego umysłu; nie tylko fizycznie ale psychicznie też


W tym przypadku motorniczego Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Śro 22:59, 23 Lip 2008    Temat postu:

Od niedawna oblookuję sobie program PL (puszczają tam wyłącznie polskie filmy z reguły te starsze). No a życie w ubiegłym wieku w znacznym stopniu obracało się wokół kolei. No i np. dziś leciały takowe 3. Piękne parowozy, nie tylko dokumentalne (jak np. jazda ze Śląska z koksem do Szczecina, ukazujące jak to było gdy PKP jeździło zgodnie z planem), pt." Kolejarskie słowo" link tu: [link widoczny dla zalogowanych] a film poleci jeszcze dziś o 23:54, ale też np. dochodzeniowy gdy mechanik po 1 dniu emerytury zginął pod swoją lokomotywą ("Człowiek na torze" będą powtórki, tu link: [link widoczny dla zalogowanych] )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 11:10, 24 Lip 2008    Temat postu:

Film p.t. "Kolejarskie słowo" wisi na [link widoczny dla zalogowanych] może w 3 częściach, ale jest Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 16:36, 24 Lip 2008    Temat postu:

Pytanie cyz te pociągi naprawde tak dokładnie kursowały? Czy to efekt propagandy tak obecnej w tamtych czasach.. Polska odbudowywała sie po wojnie, to trzeba było wesprzeć na duchu lud pracujący Smile dać im przykład..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 17:23, 24 Lip 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
25 wagonów dziennie odstawianych z powodu zniszczeń


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 14:52, 01 Sie 2008    Temat postu:

No i proszę - mamy już stu użytkowników Exclamation Szkoda tylko, że prawie 1/3 nie napisała ANI JEDNEGO posta. Może warto by było usunąć użytkowników którzy powiedzmy zarejestrowali się ponad miesiąc temu i nie napisali ani jednego posta Question Bo na forum wiszą nawet konta które powstały w 2006 roku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pią 18:39, 01 Sie 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
No i proszę - mamy już stu użytkowników Exclamation Szkoda tylko, że prawie 1/3 nie napisała ANI JEDNEGO posta. Może warto by było usunąć użytkowników którzy powiedzmy zarejestrowali się ponad miesiąc temu i nie napisali ani jednego posta Question Bo na forum wiszą nawet konta które powstały w 2006 roku...

No ale jak dobrze pamiętam chyba nie tak dawno Andrev przeprowadził taką "akcję". Może warto było by najpierw wysłać do tych osób jakąś informację, a gdy nie odpowiedzą w odpowiednim terminie no to likwidacja. Przecież może być ktoś taki że tylko czyta, a nie pisze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pią 19:20, 01 Sie 2008    Temat postu:

I znów 2 info o kolei. Zacznę od złej: plagą się już stali pijani dróżnicy. I dziś znów w Warszawie. Pijana pracownica zamykała dla zabawy samochody między rogatkami. Wydmuchała 3 promile ("świętowała dzień wcześniej urki"). No i coś dobrego i zaskakującego. PKP IC ogłosiło/ogłosi Question przetargi na szybkie pojazdy Very Happy Mają osiągnąć magiczną liczbę dla PKP (nie powiedzieli ile, ale podejrzewam że 200km/h). Na początek najważniejsze trasy w tym m.in. Katowice-Kraków, Katowice-Warszawa, Warszawa-Poznań i inne wojewódzkie miasta. Ruszyć mają w 2011r; ale gdy powtórzy się sytuacja Flirtów ze Śląska no to może 2012-13...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Boczne tory Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 5 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island