Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Centralne obchody Dnia Kolejarza.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 17:36, 23 Lis 2006    Temat postu: Centralne obchody Dnia Kolejarza.

Centralne obchody Dnia Kolejarza.

Dziasiaj (czwartek), w związku z centralnymi obchodami Święta Kolejarza, tradycyjnie odbyła się uroczystośc złozenia życzeń i wręczenia odznaczeń pracownikom Grupy PKP. W uroczystościach uczestniczyli między innymi : Minister Transportu Jerzy Polaczek i Minister Pracy i Polityki Społecznej Anna Kalata, Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego Mirosław Antonowicz, Dyrektor Biura Kadr i Odznaczeń Kancelarii Prezydenta Barbara Mamińska oraz posłowie i senatorowie. W związku z żałobą narodową obchody ograniczone zostały do niezbędnego minimum. Pamięć górników, którzy zginęli w ostatniej katastrofie w kopalni "Halemba" kolejarze uczcili minutą ciszy. Poniżej zamieszczamy wystapienie Prezesa PKP SA Andrzeja Wacha wygłoszone podczas uroczystości oraz link do listy odznaczonych.

Drodzy Kolejarze!

Za dwa dni święto naszej patronki, Katarzyny Aleksandryjskiej. To nasze trzecie spotkanie telekonferencyjne z tej okazji, a zatem warto spojrzeć wstecz, by zobaczyć, co się zmieniło w tym okresie.

Wydarzenia ostatnich dni nie pozwalają nam niestety mówić o święcie radosnym. Obchodzimy je w dniach Żałoby Narodowej - po katastrofie górniczej w kopalni „Halemba” i śmierci pracujących tam górników. Sześć dni temu także inna tragedia dotknęła kolejarzy. W zderzeniu pociągów zginął Stanisław Zgoda maszynista Zakładu Taboru w Bydgoszczy. Wszyscy łączymy się w bólu i solidaryzujemy z rodzinami i bliskimi ofiar obu tragedii.

Na poprzednich spotkaniach deklarowaliśmy działania na rzecz rozwoju Polskich Kolei
i mówiliśmy o potrzebie budowy trwałych podstaw funkcjonowania transportu kolejowego. Sygnalizowaliśmy jednocześnie, jak zły
w odbiorze społecznym mamy wizerunek. Media, drogowa konkurencja, a często sami pasażerowie i klienci postrzegali nas jako niereformowalną firmę, budżetowych żebraków. Wtedy, dwa lata temu, po raz pierwszy powiedzieliśmy:
· dość temu wizerunkowi!
· dość wielokrotnie niesprawiedliwym opiniom!
· dość brakowi zrównoważonego rozwoju transportu w Polsce!
Jednak sam sprzeciw to było wówczas za mało. Koleje potrzebowały szerokiego poparcia polityków, środowisk samorządowych czy mediów. Potrzebowaliśmy nie tylko pieniędzy, potrzebowaliśmy przyjaciół, sojuszników i partnerów. Rok temu przyszły pierwsze efekty. Przyjęcie trzech ustaw, kluczowych dla przyszłości Polskich Kolei, było potwierdzeniem, że Rząd i Parlament Rzeczypospolitej zauważają,
że kolej może być dobrą alternatywą dla zatłoczonych polskich dróg.
W sposób rzeczywisty a nie deklaratoryjny widzą potrzebę zapewnienia zrównoważonego rozwoju wszystkich gałęzi transportu. Pojawiły się systemowe rozwiązania dotyczące kolei jak Fundusz Kolejowy czy finansowanie przewozów międzyregionalnych. Na rozwój kolei zaczyna być kierowane nie 9, a 35% środków przewidzianych dla całego transportu. W bieżącym roku po raz pierwszy skierowano środki budżetowe na dofinansowanie działalności operacyjnej Polskich Linii Kolejowych, po to by obniżyć stawki dostępu do torów, a w efekcie poprawić konkurencyjność transportu kolejowego.

Drodzy Współpracownicy!

Teraz, na miesiąc przed zakończeniem 2006 roku, z zadowoleniem możemy odnotować, że część naszych marzeń staje się rzeczywistością. W wyniku wspomnianych działań, a nade wszystko dzięki Państwa pracy Polska Kolej kończy rok, jakiego dawno nie było. Spółki pasażerskie: Intercity, Koleje Mazowieckie, Szybka Kolej Miejska w Trójmieście
i Warszawska Kolej Dojazdowa zdobyły nowych klientów. Przewozy Regionalne zahamowały gwałtowny spadek pasażerów. Spółka pozyskała od samorządów ponad 100 milionów złotych więcej niż rok temu, modernizuje tabor. Wszyscy przewoźnicy pasażerscy zaoferowali nowe produkty i pomysły na to, jak zaufać kolei.
Przewoźnicy towarowi wykorzystują wzrost gospodarczy w Polsce, wożą więcej towarów, a spółka LHS ma szansę zbliżyć przewozy
do rekordowego roku 2004.
Polskie Linie Kolejowe wydadzą na inwestycje i modernizację dróg kolejowych prawie dwa razy więcej pieniędzy niż w zeszłym roku.
PKP Energetyka, wspólnie z Zakładami Napraw Infrastruktury zyskuje nowe kontrakty, w tym jako lider konsorcjum. Coraz lepiej na rynku usług informatycznych radzi sobie PKP Informatyka.
PKP SA przy udziale przewoźników i samorządów buduje parkingi
dla pasażerów przy dworcach.
Takie są fakty i mówimy o nich w kategoriach sukcesu. Zauważamy jedynie pozytywne zmiany, podchodzimy do nich z dużą rozwagą.
Te fakty to początek drogi, ale budowanej w oczekiwanym przez naszych klientów kierunku. Dziś zaczyna procentować konsekwentne realizowanie naszego przesłania, że klient jest najważniejszy. Coraz powszechniejsza jest wśród nas świadomość, że my kolejarze jesteśmy warci tyle, ile znaczymy dla tych, którzy dają nam pracę. A dają nam
ją pasażerowie, kontrahenci, społeczeństwo.

Drodzy Współpracownicy!

Nadszedł czas rozwoju kolei. Przewidziane w „Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013” środki na inwestycje w linie kolejowe i tabor są średniorocznie biorąc ponad czterokrotnie większe niż rok temu. Mamy realną szansę nadrobić opóźnienia ostatnich kilkunastu lat.
Ale pojawia się pytanie, czy potrafimy tę szansę w pełni wykorzystać?

Drodzy Państwo!

Nie może być innej odpowiedzi jak potwierdzenie, że kierowane na kolej środki będą właściwie spożytkowane. Szczególnie odpowiedzialna rola spoczywa na zespołach inwestycyjnych i eksploatacyjnych w Polskich Liniach Kolejowych. Na bazie doświadczeń między innymi roku bieżącego wiemy jakie trudności są do pokonania. By usprawnić realizację inwestycji należy rozbudować potencjał wykonawczy na bazie tworzonego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, PKP Energetyka
a także Telekomunikacja Kolejowa. Przed PKP Cargo stoi miedzy innymi zadanie dostosowania do potrzeb rynku taboru do przewozu materiałów budowlanych. Spółki pasażerskie muszą wyegzekwować
od producentów tabor na miarę oczekiwań pasażerów i w takich standardach, by poprzez unifikację rozwiązań uniknąć problemów eksploatacyjnych.
Drodzy Współpracownicy!

W tym roku i w latach następnych oczy władzy, klientów i pasażerów będą zwrócone na nas. Nie będziemy mieli wymówek, prawa do narzekań i zrzucania winy na system. Teraz nie możemy mówić, że potrafimy, że chcemy. Teraz musimy działać. Wyrażam głębokie przekonanie, że potrafimy sprostać nowym wyzwaniom.

Szanowni Państwo!

Pozytywne zmiany w otoczeniu zewnętrznym kolei są wynikiem coraz lepszego rozumienia naszych problemów przez polityków. Są efektem determinacji władz naszego resortu, by zapewnić w układzie docelowym stały zrównoważony z innymi gałęziami transportu rozwój kolei.
Ale w największej mierze rozwój kolei zależeć będzie od nas,
od naszego zaangażowania i otwarcia na nowe wyzwania.
Przed nami potrzeba zbilansowania działalności bieżącej w Grupie PKP
i w każdej ze Spółek, oddłużenie kolei, a szczególnie PKP Przewozy Regionalne. Przed nami usamorządowienie i dalsze zmiany jak łączenie Zakładów Napraw Infrastruktury. Zadanie dotyczące poprawy efektywności gospodarowania należy nadal traktować jako obowiązujące.
O tych zadaniach mówię w różnych gremiach niemal codziennie, ponieważ musimy kontynuować proces dalszych przekształceń. Równocześnie wiem, ile obaw wywołują te hasła. Boimy się tego, czego nie znamy. Jednak strach to zły doradca. Samorządy to nie zagrożenie, to nie jest dzielenie i osłabianie potencjału przewozów pasażerskich. Przeciwnie:
to gwarancja stabilnej pracy. Gwarancja na szybszy rozwój. Na to, że będziemy gotowi na otwarcie kolejowego rynku.
Robimy to właśnie dlatego, że myślimy o przyszłości naszych miejsc pracy. Nie na rok, nie na dwa lata, ale na dłużej. Mówiąc o tych kwestiach bardzo liczę na partnerskie współdziałanie ze związkami zawodowymi. Tak jak do tej pory, kiedy bardzo często po trudnych rozmowach dochodziliśmy do porozumienia. Dochodziliśmy, bo wszystkim nam zależy na rozwoju kolei, a w ślad za tym na stabilnych miejscach pracy.

Drodzy Kolejarze, Współpracownicy!

Święto Kolejarzy to nie tylko czas refleksji, ale i radości. W imieniu Zarządu PKP SA i Zarządów Spółek Grupy PKP, w dniu święta naszej patronki, Katarzyny Aleksandryjskiej, życzę nam wszystkim, Kolejarzom, sympatykom Polskich Kolei oraz naszym pasażerom, abyśmy mieli odwagę czynienia rzeczy wielkich, pokonywania przeszkód, tworzenia alternatyw i kreowania nowych kierunków rozwoju. Życzę nam i naszym rodzinom, a także emerytom zdrowia i pogody ducha, szczególnie
w chwilach trudnych. Potrafimy realizować marzenia. Dlatego życzę wszystkim kolei naszych marzeń.

Szczęść Boże!

Link do nazwisk osób odznaczonych:
[link widoczny dla zalogowanych]

Źródło: Za Rynek Kolejowy, 23. listopada 2006


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island