Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Wielkość taboru, a realne zapotrzebowanie na liniach MZK.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> MZK Jastrzębie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danone




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 21:21, 16 Lut 2007    Temat postu: Wielkość taboru, a realne zapotrzebowanie na liniach MZK.

Po wygraniu przetargu na prowadzenie komunikacji miejskiej przez Konsorcjum (PKS Rybnik, PKM Jastrzębie, V-Bus Żory) zmieniła się dosyć mocno struktura taboru obsługującego linie komunikacji miejskiej w Wodzisławiu. W większości przypadków realne zapotrzebowanie pasażerów na środek lokomocji jest ignorowane przez MZK. Już tłumacze o co chodzi.

Otóż zdarza się tak, że na strategicznych (ważnych) liniach komunikacji miejskiej w Wodzisławiu jezdzi tabor zupełnie nie dostosowany do ilości pasażerów. Przykłady można mnożyć bardzo długo.

Jedna z najbardziej zatłoczonych linii (ze względu, że jedzie bus) jest linia 202. Po godzinie 17 na tejże lini jeżdżą dwa busy. Jeden, którego właścicielem jest Kłosok Żory (Mercedes Vario), a drugi V-Bus'owy VW LT jeżdża codziennie i codziennie jest ten sam problem. Kurs o godzinie 17 to prawdziwa udręka dla pasażerów. Nie dziwie im się, bo podróżowanie w warunkach podobnych do sardynki w puszce nie należy do przyjemnych. Podobnie jest w soboty na lini 213 (kurs po 14). 5 minut później jedzie autobus na lini 206, który przeważnie jeździ praktycznie pusty. Po wielu próbach i wreszcie wizycie w MZK ( z legitymacją prasową) oświeciłem oczy Panu Dyrektorowi i w niedziele na lini 202 jeździ autobus (kursy o 14:10, 16:00 i 18:20). Podobnie stało się na lini 205.

W godzinach szczytu na większości liniach jeżdżą autobusy dostosowane do natłoku pasażerów, ale niestety rozkład jest dopracowany (według MZK) do perfekcji i wszelkie próby wpływania na MZK w tej materii kończą się na niczym. Według mnie MZK nie ma odpowiednich informatorów badających natłok pasażerów i dlatego rozkład jak i wyznaczanie pojemności taboru na daną linię robiona jest na "oko".

Co wy o tym sądzicie? Jak to wygląda u was w miescie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 21:55, 16 Lut 2007    Temat postu:

W Rybniku jest e-karta, więc u nas bada się ilość pasażerów o danej godzinie na danej linii automatycznie. Myślę że przy następnej zmianie rozkładu jazdy te liczby zostaną uwzględnione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 22:27, 16 Lut 2007    Temat postu:

Nie no u nas jest ok.PKM zawsze się wyrabia...w dni wolne od nauki...
A w dni nauki zkolnej,robocze można spotkać:SU10 na 117(czasami), Kapene na 122(rzadko) i na przykład o 12.50 na 128 wysyła się zwykłego 12nasto metrowca(zawsze) --> rece opadają :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 22:37, 16 Lut 2007    Temat postu:

Ja najczęściej (z racji miejsca zamieszkania) korzystam z E3, i tam sytuacja jest naprawdę krytyczna. W godzinach szczytu nie można się po prostu do busa wcisnąć. Rozumiem, że E3 jest wizytówką PKMu w Rybniku, więc puszczają MANy i Solarki, ale jakby czasem puścili przegubowego Ikara to chyba nikt by się nie pogniewał-wręcz przeciwnie-nareszcie nie byłoby tłoku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 22:44, 16 Lut 2007    Temat postu:

Tom napisał:
Ja najczęściej (z racji miejsca zamieszkania) korzystam z E3, i tam sytuacja jest naprawdę krytyczna. W godzinach szczytu nie można się po prostu do busa wcisnąć. Rozumiem, że E3 jest wizytówką PKMu w Rybniku, więc puszczają MANy i Solarki, ale jakby czasem puścili przegubowego Ikara to chyba nikt by się nie pogniewał-wręcz przeciwnie-nareszcie nie byłoby tłoku.


No tak też tak sądze, ale jest jeden mały haczyk jeśli kurs który masz na myśli jest oznaczony jako"kurs dla niepełnosprawnych" to możesz zapomnieć o Ikarze na 110%.Zresztą tak czy inaczej nigdy Ikar niepojedzie na E-3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 22:48, 16 Lut 2007    Temat postu:

No tak, jest kilka takich... Więc niech PKM zaopatrzy się w jakiegoś przegubowego niskacza!!! To załatwiłoby sprawę, np. jakiś MANik NG 272 albo Merc 0405GN. Racja?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 22:54, 16 Lut 2007    Temat postu:

Tom napisał:
No tak, jest kilka takich... Więc niech PKM zaopatrzy się w jakiegoś przegubowego niskacza!!! To załatwiłoby sprawę, np. jakiś MANik NG 272 albo Merc 0405GN. Racja?


Hah pytanie.No pewnie, że tak.
No, ale Mercedes by im raczej niepasował do taboru Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 22:58, 16 Lut 2007    Temat postu:

No tak... Z tego co wiem to ani jednego Merca nie mają. Ale MANów mają dużo więc dwa czy trzy więcej by im nie zaszkodziło. Ale koniecznie przeguby a nie gnioty:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 23:00, 16 Lut 2007    Temat postu:

Amalio napisał:
Tom napisał:
No tak, jest kilka takich... Więc niech PKM zaopatrzy się w jakiegoś przegubowego niskacza!!! To załatwiłoby sprawę, np. jakiś MANik NG 272 albo Merc 0405GN. Racja?


Hah pytanie.No pewnie, że tak.
No, ale Mercedes by im raczej niepasował do taboru Wink



PKMowi raczej nie opłaca się kupywać aż tak starych autobusów. Z tego co wiem to MZK wymaga trzyastoletnich autobusów, więc poprostu nie opłacałoby się na dwa góra trzy lata kupować dość drogiego przeguba. Moim zdaniem lepiej zainwestować w 15 metrowe Solarisy, no ale na to potrzebne są niemałe środki.

Dodam jeszcze jedno, skutkiem przepełnienia autobusów jest nie tylko niskopojemny tabor (o ile tak możemy nazważ 12 metrowe autobusy) ale także niska częstotliwość kursów, niedostosowana do potrzeb. PKM nie musi mieć np. długich autobusów na E3, tylko niech MZK ułoży rozkład pod krótkie autobusy, z częstotliwością maksymalnie 15 minut w godzinach szczytu, a może i nawet w co pięciominutowych taktach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 23:04, 16 Lut 2007    Temat postu:

Andrev no, ale pamiętaj o natężeniu ruchu na drodze 5-15min w godzinach szczytu to dużo...

A ten wymóg trzynaście lat to mówisz ogólnie czy o E-3??Bo jeśli ogólnie to aż 10 autobusów niespełnia wymagań...(w tym trzy Kłosoka)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Pią 23:13, 16 Lut 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 23:06, 16 Lut 2007    Temat postu:

No w co pięciominutowych to chyba przesada (przy niewielkich opóźnieniach mogłyby przyjechać oba naraz, miałem taką sytuację na linii 47)chociaż... Ale co 10 minut to dobry pomysł. Teraz E3 jeździ co 30 czasem 25 minut, ale to za rzadko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 23:09, 16 Lut 2007    Temat postu:

Co do Solarek U15 to dużo jest ich np. w PKM Sosnowiec i to doskonale rozwiązuje problem. Niech MZK bierze przykład.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 23:13, 16 Lut 2007    Temat postu:

Amalio napisał:
(...)A ten wymóg trzynaście lat to mówisz ogólnie czy o E-3??Bo jeśli ogólnie to aż 6 autobusów niespełnia wymagań...(w tym trzy Kłosoka)


Nie jest to pewne info, poprostu gdzieś takie coś przeczytałem, już nie pamiętam gdzie. Bardzo możliwe że to nawet na TWB pisało pod jednym ze zdjęć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
danone




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 23:42, 16 Lut 2007    Temat postu:

Słuchajcie taki przewoźnik jak PKM Jastrzębie, czy inny nie ma nic do gadania odnośnie tego jakiej wielkości autobus ma jeździć na konkretnej lini. To zależy od MZK, bo to oni PŁACĄ przewźnikowi za wykonany kurs. Jeśli MZK zapłaci PKM-owi za przeguba na E-3 to taki autobus pojedzie. Nie licząc PKS-u to wszyscy się stosują do tego za co się im płaci. Mowa tutaj o PKS-ie z przyczyny takiej, że linia 214 w większości ma być obsługiwana taborem niskopojemnym (czyt. PKS do tej lini dopłaca). Takie informacje mam od Dyrektora MZK, więc taki przewoźnik nie ma wiele do dyskusji.

Wiek autobusów w MZK nie może przekraczać nie 13 lecz 17 lat. Taki wiek został wprowadzone półtora roku temu. Wiek ten nie dotyczy przegubowych Ikarusów z PKM-u.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Sob 1:57, 17 Lut 2007    Temat postu:

Hah PKM nie ma nic do gadania, ale granica wieku nieobowiązuje Ikarusów...
Przecież jedno wyklucza drugie

I jeszcze jedno jeśli najstarszy Ikarus/Ikrusy są rocznik '91 to mają 16 lat.Nieosiągneły jeszcze tych 17 lat, a już mają zniesioną granice wieku z czego można wnioskować, że nieprędko zobaczymy coś nowego w kwestii przegubów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
danone




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 11:01, 17 Lut 2007    Temat postu:

Cytat:
Hah PKM nie ma nic do gadania, ale granica wieku nieobowiązuje Ikarusów...
Przecież jedno wyklucza drugie


Nic nie wyklucza drugiego w tym zdaniu. To decyzja MZK, że autobusy przegubowe nie wliczają się do tej granicy wieku. Nie ważne jaki to będzie autobus przegubowy (Man, Ikarus itd), dla każdego przegubowca jest taki przepis. MZK jako jednostka nadrzędna decyduje o tym, a nie PKM Jastrzębie czy jakikolwiek inny przewoźnik.



Cytat:
że nieprędko zobaczymy coś nowego w kwestii przegubów...


Wystarczy zauważyć, że polityka taborowa stosowana przez MZK doprowadza do zmiejszenia wielkości taboru na poszczególnych liniach, więc żaden przewoźnik nie kupi przegubowego autobusa po to, żeby stał w zajezdni lub wykonywał dwa kursy dziennie. Ikarusy z PKM-u nie były specjalnie kupowane, tylko są pozostałością po dawnych czasach PKM-u. Zastanów się dlaczego przegubowe autobusy jeżdżą tylko na tych stałych liniach, a nie trafiają się np. na E-3. Wtedy zrozumiesz jakie pole manewru ma PKM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Sob 11:27, 17 Lut 2007    Temat postu:

Przecież to proste, jak MZK zapłaci PKM to pojedzie 18 metrowcami, a jak nie to będzie jeździł solówkami. Taki przegub dużo więcej zużywa paliwa od 12 czy 15 metrowca, a i części będą droższe-> taka solówka ma 6 opon, a 18 metrowiec ma 8-10, także przy wymianie ma to znaczenie, a opona taka nie kosztuje tyle co do Fiata 126p...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 12:31, 17 Lut 2007    Temat postu:

Więc tutaj trzeba stosować prośby do MZK, bo to on ma wpływ na pojemność taboru. Jestem ciekaw dlaczego MZK nie wymaga i płaci za większe autobusy na lini o większych frekwencjach, ale w MZK w sumie nic mnie już nie zdziwi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Sob 13:06, 17 Lut 2007    Temat postu:

Czyżby MZK schodził na psy, bo ZTZ to już dawno zrobił, choć ostanio próbuje wstać z upadku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 15:00, 17 Lut 2007    Temat postu:

Co masz na myśli pisząc że ZTZ Rybnik (Smile)próbuje powstać z upadku? Tabor? Ja bym tu się kłócił...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> MZK Jastrzębie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island