Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
"Jedzie pociąg z daleka..."

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 18:05, 06 Gru 2006    Temat postu: "Jedzie pociąg z daleka..."

Jedzie pociąg z daleka...

Polskie Koleje Państwowe wprowadzają nowe kursy do rozkładu jazdy pociągów.


Podróżni mają nadzieję, że oferta PKP będzie się stale powiększać.

Od dziesiątego grudnia, bo wtedy zaczyna obowiązywać nowy rozkład, pasażerów czekają miłe niespodzianki. Nowością będzie połączenie Rybnik – Ostrawa. To pierwszy taki kurs w historii rybnickiego dworca. Pociąg będzie odjeżdżał o godzinie 6.42 z Rybnika, by już o godzinie 16.15 zabrać pasażerów w drogę powrotną z Czech.

Ze sporym niezadowoleniem pasażerów spotykało się zawsze likwidowanie dalekobieżnych kursów. Amatorzy dalekich podróży mogą jednak spać spokojnie, PKP poza utrzymaniem obecnych połączeń wprowadziło nowe pociągi. Jednym z nich jest „Kormoran”, który o godzinie dziewiątej wyruszy w kierunku Olsztyna. Na tablicy rozkładów znajdzie się również nowy kurs relacji Szczecin– Zakopane.
– Cieszę się ze zmiany polityki PKP. Zlikwidowano naprawdę sporo kursów. Czasy gdy mogłam dojechać do babci w Zielonej Górze jednym pociagiem, to już tylko wspomnienie. Teraz trzeba się przesiadać, wyczekiwać na dworcach na kolejne pociągi. Taka podróż jest naprawdę o wiele bardziej męcząca – mówi Kinga Sobczak, mieszkanka Rybnika.

Niestety, kolej nie ma dobrych wiadomości dla podróżujących do Katowic. Modernizacja linii kolejowej potrwa co najmniej do końca grudnia.

– Szczerze, mówiąc, wątpię by wyrobili się z remontem torów do końca miesiąca. To praktycznie budowanie torów od początku – mówi maszynista jednego z pociągów. Obecnie by dojechać do stolicy województwa, trzeba przesiadać się w Czerwionce do autobusu, a w Orzeszu znów do pociągu. To skutecznie wydłuża czas podróży z godziny do dwóch.

– Przyzwyczailiśmy się już do tych przesiadek, ale gdy przyjdą mrozy, takie czekanie na autobus będzie bardzo uciążliwe. Mam nadzieję, że rzeczywiście z końcem grudnia remont torów się zakończy. Zima to chyba nagorszy okres do tego typu prac – mówi Aleksander Bielak, który codziennie dojeżdża na uczelnię w Katowicach.

Czy jesteś zadowolony z nowej oferty PKP?

Marcin Szkałuba
Od sześciu lat jeżdżę pociągami i widzę jak kolejne pozycje znikały z rozkładu jazdy. Wprowadzenie nowych kursów to dobry znak. Pasażer powienien wygodnie dotrzeć do celu a nie skakać z pociągu do pociągu, by się dostać gdzieś dalej. O remoncie torów w kierunku Katowic nawet nie wspominam, to dramat.

Michał Piecha
W nowym rozkładzie najbardziej cieszy mnie połączenie do Ostrawy. W Czechach jest wiele ciekawych imprez dla młodzieży. Sam często tam jeżdżę z kolegami, teraz będziemy z pewnością korzystać z pociągu. Połączenie kolejowe do tej pory było tylko do Bohumina, dalej trzeba było się przesiadać na inne środki transportu. Takie połączenie to luksus.

Franiszek Kukliński
Skoro jesteśmy w Unii Europejskiej to trzeba utrzymywać kontakty z naszymi sąsiadami. Takie pociągi sprawiają, że możemy się częściej nawzajem odwiedzać. Zawsze jeździło się w celach handlowych, teraz głównie w turystycznych. Zarówno my jak i Czesi mają się czym pochwalić, a więc odwiedzajmy się nawzajem.

Adrian Czarnota (Nowiny Wodzisławskie, Nowiny Raciborskie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 17:39, 07 Gru 2006    Temat postu:

Do Ostravy pojedzie polski kibelek. Ucieszony byłbym, gdyby jechała jednostka zmodernizowana EN57-2XXX.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 18:44, 07 Gru 2006    Temat postu:

Co ciekawe w Bohuminie będą musieli zmienić czoło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 13:49, 23 Lut 2007    Temat postu: Re: "Jedzie pociąg z daleka..."

PODSUMOWANIE ROKU 2006 PRZEZ DYREKTORA PKP PR K-ce:

Ryszard Filipowicz - Dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach:
- Początek 2006 r. przyniósł dla mnie i moich pracowników wiele problemów. Bardzo trudne warunki atmosferyczne, a przede wszystkim niespotykanie obfite opady śniegu, zagrażające momentami paraliżem komunikacyjnym, stały się wielkim sprawdzianem naszej pracy. Każdy dzień przynosił nam wtedy nowe zadania. Utrzymanie posiadanego taboru w wysokiej sprawności technicznej pozwoliło nam, przy dobrej współpracy z ościennymi zakładami, na bieżącą realizację rozkładu jazdy na terenie województwa śląskiego.
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach jest obecnie największym zakładem w Spółce „PKP Przewozy Regionalne”. Zatrudnia 2423 pracowników w 13 Sekcjach Handlowych i Eksploatacyjnych. Ponieważ stawiamy na rozwój, utrzymanie pozycji na rynku i sprostanie konkurencji, bardzo zależy nam na zwiększaniu kwalifikacji i kompetencji pracowników. W ubiegłym roku między innymi rozpoczęliśmy szkolenia pracowników mających bezpośredni kontakt z klientami pod nazwą „Profesjonalna obsługa klienta PKP”, współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego, które zakończymy w marcu 2008 r.
Obecnie na stanie inwentarzowym mamy 356 wagonów (w tym zmodernizowanych 9Cool i 197 EZT (z oddelegowanymi z Łodzi) - w tym zmodernizowanych 140. Posiadamy 7 stacji postojowych dla wagonów osobowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych, na których dokonujemy napraw taboru. Bardzo dobrymi wynikami pracy za 2006 r. może pochwalić się załoga Sekcji Utrzymania Wagonów w Częstochowie, która już w październiku wykonała założony na 2006 r. plan napraw rewizyjnych wagonów osobowych, przekraczając go na koniec roku o 20% (14 napraw rewizyjnych wagonów więcej). Ponadto wykonaliśmy 15 napraw wagonów towarowych dla obcych przewoźników. Dzięki bardzo dobrej współpracy ze Śląskim Urzędem Marszałkowskim w maju 2006 r. udało się nam podpisać największą w skali kraju (70,2 mln zł) umowę na dofinansowanie regionalnych przewozów pasażerskich, pokrywającą deficyt na poziomie 87%. Warto podkreślić, że podpisaliśmy ją na 2 lata, była drugą w Polsce umową wieloletnią i dzięki niej utrzymaliśmy przewozy pasażerskie w 2007 r. na prawie niezmienionym poziomie, nie umieszczając w naszym rozkładzie sławnej już litery „G”. Ponadto po raz pierwszy w rozkładzie jazdy 2006/2007 na 8 liniach wprowadziliśmy cykliczne godziny odjazdów pociągów, czyli rozkład równoodstępowy.
W ubiegłym roku poprawiło się bezpieczeństwo naszych podróżnych zarówno w pociągach, jak i na dworcach, co jest efektem naszej współpracy ze służbami SOK i z Policją. Wprowadziliśmy do eksploatacji zmodernizowane przy pomocy środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 13 EZT - kursujących na linii Katowice - Zawardoń; 9 wagonów do obsługi poc. „Morcinek” (Gliwice - Przemyśl) i „Szyndzielnia” (Bielsko-Biała - Wrocław)
Szeroko zakrojone działania promocyjne prowadzone przez cały rok w różnej formie, w tym współorganizacja typowo kolejowych imprez masowych (np. 150 lat kolei w Rybniku) miały niewątpliwie duży wpływ na wzrost frekwencji i poprawę wizerunku Spółki wśród podróżnych. Najlepszą rekomendacją naszej pracy w 2006 r. jest niewątpliwie to, że po raz pierwszy od kilkunastu lat została zahamowana tendencja spadkowa liczby przewiezionych pasażerów. W ubiegłym roku Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach przewiózł ok. 22 mln podróżnych, czyli o 1 mln. więcej (5%) niż w 2005 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 19:42, 24 Lut 2007    Temat postu: Re: "Jedzie pociąg z daleka..."

Cytat:
Ponadto po raz pierwszy w rozkładzie jazdy 2006/2007 na 8 liniach wprowadziliśmy cykliczne godziny odjazdów pociągów, czyli rozkład równoodstępowy.


taaa, i poza tym dograli też rozkomunikowania osobówek w Katowicach, tak żeby przypadkiem ktoś się nie przesiadł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 22:39, 11 Cze 2007    Temat postu:

ČD uruchomią połączenie do Katowic

Już niedługo będzie można dojechać z Katowic do Ostrawy w Republice Czeskiej pociągiem podstawionym przez České dráhy.
Koleje czeskie podały, iż pociąg będzie odjeżdżał z Ostrawy - Svinova o 6 rano, podróż będzie trwała maksymalnie 3 godziny. W drogę powrotną wyruszy z Katowic między 17 a 18. Cena biletu będzie niższa niż zazwyczaj w połączeniach międzynarodowych i wyniesie ok. 280 koron.

Władzie kolei czeskich liczą na spore zainteresowanie tą ofertą ze strony turystów.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Połączenie obsługiwane przez polskiego kibelka po małych peturbacjach doszło do skutku i EN57 ze zmienionym pantografem dojeżdża do Ostrawy. Ciekawe czy zobaczymy czeskiego kibla w Katowicach. Byłoby dobrze gdyby taki pociąg powstał i byłby uzupełnieniem dla pociągu uruchamianego przez PKP Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Wto 8:42, 12 Cze 2007    Temat postu:

Ciekawa oferta tylko czy ten pociąg pojedzie przez Rybnik czy przez Zebrzydowice i ciekawe kiedy te połączenie uruchomią??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 10:14, 12 Cze 2007    Temat postu:

jaworos napisał:
Ciekawa oferta tylko czy ten pociąg pojedzie przez Rybnik czy przez Zebrzydowice i ciekawe kiedy te połączenie uruchomią??


Chyba raczej nie przez Zebrzydowice. Moim zdaniem odcinek Rybnik - Katowice po remoncie będzie atrakcyjny również dla Czechów. Szkoda tylko że jeszcze od Wodzisławia do Rybnika ten pociąg jedzie tak wolno... Jeżeli pojedzie przez Rybnik to będzie już fajnie, dwa obiegi osobówki Ostrava - Katowice. To jest coś, jeszcze obsługa czeska, nieźle nieźle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 11:33, 12 Cze 2007    Temat postu:

A może zrobilibyśmy akcję i zasugerowalibyśmy coś Czechom??? Rewelacyjnym pod każdym względem mogłoby być połączenie nieco rozwinięte, a więc nie do Katowic ale... Ostrawa Svinov-Rybnik-Katowice-Kraków. Nie ukrywam, że skorzystalibyśmy też my na tym otrzymując fajny pociąg do Krakowa w dobrej porze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 11:41, 12 Cze 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
A może zrobilibyśmy akcję i zasugerowalibyśmy coś Czechom??? Rewelacyjnym pod każdym względem mogłoby być połączenie nieco rozwinięte, a więc nie do Katowic ale... Ostrawa Svinov-Rybnik-Katowice-Kraków. Nie ukrywam, że skorzystalibyśmy też my na tym otrzymując fajny pociąg do Krakowa w dobrej porze.


Napisz tylko w jaki sposób moglibyśmy to zrobić? Ja z chęcią zająłbym się taką inicjatywą, tylko czy Czesi są na takie coś otwarci?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Wto 12:11, 12 Cze 2007    Temat postu:

Ciekawe też dla mnie jest czy ten nowy pociąg to będzie kosztem osobówki Rybnik- Katowice?? i ciekawe kiedy ruszy owy pociąg...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 12:14, 12 Cze 2007    Temat postu:

Dziwne moim zdaniem jest zachowanie władz czeskich kolei. Najpierw robią jaja i polskiego kibla na szlak nie wpuszczają. A teraz przychodzi koza do woza Wink
Co do ograniczenia na Wodzisław-Rybnik Towarowy to ponoć w tym rozkładzie mają zrobić tam te przyzwoite 60 km/h. Istnieje możliwość, że Czesi puszczą pociąg przez Racibórz, a jest to bardzo prawdopodobne.
Byłoby to dobre przedsięwzięcie, niestety ten nasz ukochany Ostrawski kibel nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem pasażerów. Są dni, że na odc. Chałupki - Ostrawa jedzie tylko obsługa (kierpoć + mechanik). Z resztą swoich opinii wolę poczekać, jak ten pociąg zacznie jeździć. Jeżeli będzie to pociąg Czeskich kolei, to może będzie to jakieś lepsze urozmaicenie dla focistów pociągów, bo "coś" obcego w Rybniku się pojawi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 20:47, 12 Cze 2007    Temat postu:

Dziś do Ostrawy jechał kibel inny niż zazwyczaj, a wracały dwa! Ten który jechał rano + ten co zawsze. Wie ktoś może coś na ten temat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valeo




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CHYBIE

PostWysłany: Wto 20:50, 12 Cze 2007    Temat postu:

Wprowadziliśmy do eksploatacji zmodernizowane przy pomocy środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 13 EZT - kursujących na linii Katowice - Zawardoń; 9 wagonów do obsługi poc. „Morcinek” (Gliwice - Przemyśl) i „Szyndzielnia” (Bielsko-Biała - Wrocław).
No co do "Szyndzielni" to jakos nie chce mi sie za bardzo wierzyc ze te wagony sa zmodernizowane wszak przejezdza przez Chybie i widac co jedzie, z tego co zauwazyłem to brak jest tez 1-klasy , a za to jest 6 wagonow "2"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 21:43, 12 Cze 2007    Temat postu:

Przypatrz się dobrze czy te drugie klasy to czasem nie są Az, jesli tak to właściwie wszyscy mają 1 klase w cenie drugiej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 22:10, 12 Cze 2007    Temat postu:

Oficjalnie "Szyndzielnia" rzeczywiście nie ma 1. klasy. To chyba jedyny pociąg pośpieszny, albo jeden z nielicznych, które mają tylko klasę 2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island