Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Rybnicki Ty42-107 wysłany do naprawy głównej!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 10:26, 24 Wrz 2007    Temat postu: Rybnicki Ty42-107 wysłany do naprawy głównej!!!

Ostatnimi czasy zdziwił mnie brak parowozu przed Rybnicką halą. Trapiąca mnie zagadka się wyjaśniła. Very Happy Oto co piszą na stronie skansenu w Chabówce (www.skansen.hg.pl):

16.09.2007r.
Dwa tygodnie temu do Chabówki został dostarczony na zimno parowóz Ty42-107, który stacjonuje w Rybniku (Sekcja Zakładu Taboru w Czechowicach Dziedzicach). Celem jego dostarczenia jest wykonanie naprawy głównej, która uzależniona jest od znalezienia wykanawcy rewizji wewnętrznej kotła z wymianą skrzyni ogniowej.

Mam głęboką nadzieję, że to wszystko wypali i do Rybnika wróci nam Ty pod parą Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 14:49, 24 Wrz 2007    Temat postu:

SUPER! Jeżeli dobrze pójdzie będziemy mięli w regionie działający i jeżdżący parowóz Very Happy Bardzo, ale to bardzo będę zadowolony gdy zobaczę te cudo na chodzie na szlakach regionu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 15:24, 24 Wrz 2007    Temat postu:

Fajnie !!! Jak do nas wróci to będzie mógł u nas wagonowe osobówki w wakacje prowadzić. Przecież jak W Wolsztynie mogą to czemu u nas nie Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 17:38, 24 Wrz 2007    Temat postu:

O, Kurde, byłoby super!!! W sumie dlaczego miałoby nie wypalić? Zrobią naprawę i parowóz przyjedzie do nas o własnych siłach Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:59, 24 Wrz 2007    Temat postu:

Okazuje się że już od dawna o tym szumią na [link widoczny dla zalogowanych]. Niestety kolega Nomit jak najbardziej się myli bo jeśli nie jest on naprawiany dla jakiegoś skansenu, to z pewnością wróci do Rybnika. Parowóz ten obszernie obsługiwał pociągu retro w naszym regionie do 1997. Od tamtego czasu stał zimny. Choć plotki o jego naprawie krązyły już od 150 lecia kolei w Rybniku, to teraz doszło to do skutku. Narazie jest naprawiany w Chabówce. Czy tam zostanie, czy wróci do nas. Nie wiem, ale czas z pewnością pokaże Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Pon 16:30, 15 Paź 2007    Temat postu:

To wspaniale, Rybnik nadaje się idealnie. W końcu jest sprawny żuraw wodny, jest też wiele linii na których, myślę mógłby się odbywać ruch turystyczny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 18:13, 15 Paź 2007    Temat postu:

spin napisał:
To wspaniale, Rybnik nadaje się idealnie. W końcu jest sprawny żuraw wodny, jest też wiele linii na których, myślę mógłby się odbywać ruch turystyczny.


Jest też obrotnica, co również jest ważne przy parowozach. Może w końcu doczekamy się pociągów osobowych (chociaż w sezonie wakacyjnym) obsługiwanych parowozem, byłaby to na pewno atrakcja i promocja dla PKP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 15:20, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Witam! Mam nadzieje ze nikt nie będzie miał mi za złe odgrzanie starego wątku gdyż chciałbym podzielić sie z Wami aktualnościami odnośnie "stosiódemki". Ponad tydzień przed parowozjadą 2008 spędziłem wraz z maszynistami z Rybnika w Chabówce aby pomóc przy przygotowaniach w/w imprezy wiec nie są to informacje wyssane z palca. Kocioł naszego parowozu wraz z kotłem maszyny OKz32-2 ma znalezc sie planowo 15 pazdziernika br. w Pile. Reszta parowozu zajmą sie fachowcy z Chabówki. Mam również nadzieje ze parowóz wróci do Rybnika i ciesze sie ze nie tylko ja na niego czekam. Pozostaje jednak kilka istotnych problemów jakim jest np. fatalny stan tendra teigreka - przegrody wewnatrz są przegnite i właściwie trzeba by je zrobic od nowa (kupa roboty) więc trzeba by się rozejzeć za lepszym. Zagadką jest też decyzja Cargo - od nich zależy czy parowóz zostanie w Chabówce czy wróci do Nas. Powiedzmy ze parowóz wróci do Nas - pojawia sie kolejny problem - brak maszynistów parowych - a robota na parowozie to nie rurki z kremem więc podejzewam ze ciężko będzie kogos znalezc do pomocy. Jestem jednak dobrej nadziei. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 16:23, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Nie wiem jak to wyglada na kolei, ale poza maszynista trzeba by takze zadbac o utrzymanie tego cuda na chodzie a przynajmniej przy zyciu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 16:31, 30 Wrz 2008    Temat postu:

To akurat nie tak duży problem kolego - jak zauważyłes mimo marnej nadzei na naprawe po awarii w 97 roku parowóz jest do dzisiaj wzorowo utrzymany i zawsze prezentował sie przyzwoicie przy Rybnickiej szopie (zadbaliśmy takze aby w Chabówce tez prezentował sie ładnie). Machać pędzlem czy pobiegac ze szmatą każdy potrafi - nie kazdy juz potrafi obrządzić parowóz. Problem jest tylko z ludzmi którzy mają uprawnienia na parowóz - ponadto - uprawnienia to nie wszystko - musi być przedewszystkim CHĘĆ!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 16:40, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
Powiedzmy ze parowóz wróci do Nas - pojawia sie kolejny problem - brak maszynistów parowych

Taki problem ma Wolsztyn ... Nie rozumiem w czym problem, ponieważ można przeszkolić młodszych maszynistów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Wto 16:40, 30 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 17:21, 30 Wrz 2008    Temat postu:

To nie takie proste :/ Przykład: jakis czas temu miało miejsce szkolenie w Chabówce na maszyniste parowego - brali w nim udział WYZNACZENI maszyniści z okregu Chabówki aby uzupełnic niedobór takowych fachowców. Lecz znów pojawia się "ale" - zwykły maszynista który jezdzi elektrykiem czy dieselkiem nie chce pracowac na parowozie - jakim cudem? 10 razy bardziej sie napracuje za te same pieniądze - mało znam takich. Pozatym mechanik który nie czuje pasji do maszyny nie będzie wykonywał swoich zadań dokładnie i tak jak należy co doprowadzi do defektów, wypadków, uchybień itd WYZNACZENIE do przeszkolenia jest dla wiekrzosci maszynistów karą a nie zaszczytem. Wnioski pozostawiam Wam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 23:32, 05 Lis 2008    Temat postu:

Więc Panowie - tak jak sie spodziewałem - czar prysnął... Jakis czas temu fundusze na remont naszego "teigreka" (i Okz32-2) zostały zamrożone! Sad Oba parowozy stoją "pod chmurką" gotowe do demontarzu kotłów no ale niestety.. to chyba był tylko sen dla tych maszyn z którego sie wyboudziły aby spotkać sie z rzeczysiwtością tego kraju... Podejzewam ze teraz oba zgniją w Chabówce - przykro...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 23:54, 07 Lis 2008    Temat postu:

Jednak stało się Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy !!!!!
"6.11.2008r.
Bardzo dobre wiadomości z Chabówki! PKP CARGO S.A. podjęło pozytywną decyzję w sprawie wysyłki kotłów parowozów OKz32-2 i Ty42-107 do napraw głównych z wymianą skrzyń ogniowych!!! Dzisiaj oba kotły, za pomoca dwóch dźwigów kolejowych, przeładowano z ostoi parowozów na wagony platformy w celu ich wysyłki do siedziby Wykonawcy napraw. Poniżej prezentujemy fotografię wykonaną podczas czynności przeładunkowych." cytat z : [link widoczny dla zalogowanych]

A więc nie wszystko stracone - dzisiaj moge iść spać spokojnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 0:05, 08 Lis 2008    Temat postu:

A jednak stało się! Very Happy Teraz nic tylko kibicować udanej naprawie i powrotowi TYgreka do rybnickiej szopy. Największy problem stanowić może brak w Rybnickiej szopie maszynistów z uprawnieniami na parowozy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
han




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 10:33, 08 Lis 2008    Temat postu:

Oby wrocil do Rybnika, jak trzeba bedzie sam zrobie kurs na maszyniste parowozu Wink Juz widze weekendowe pociagi pod parą i na haku oliwkowa czterosekcyjna Bipe Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 11:13, 08 Lis 2008    Temat postu:

han napisał:
Oby wrocil do Rybnika, jak trzeba bedzie sam zrobie kurs na maszyniste parowozu Wink Juz widze weekendowe pociagi pod parą i na haku oliwkowa czterosekcyjna Bipe Cool


Z tą bipą to lekka przesada Wink Niestety w Pl. nie ma obecnie oliwkowej czterosekcyjnej bipy... Są dwie dwusekcyjne w tym kolorze tylko. A szkoda, bo zestawy te w takim kolorze, wraz z parowozami były codziennością jakiś czas temu.

Dla mnie kapitalnym wykorzystaniem tego parowozu byłyby lekkie towarowe pociągi zdawcze, ale cóż rozmarzyłem się... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Sob 12:00, 08 Lis 2008    Temat postu:

Wpierw niech go wyremontują i odstawią do Rybnika bo jak zostanie w Chabówce albo odeslą komuś innemu to nici z tych marzeń Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Sob 19:31, 08 Lis 2008    Temat postu:

gajdzik napisał:
A jednak stało się! Very Happy Teraz nic tylko kibicować udanej naprawie i powrotowi TYgreka do rybnickiej szopy. Największy problem stanowić może brak w Rybnickiej szopie maszynistów z uprawnieniami na parowozy.


Mylisz się Gajdzik. Jeszcze conajmniej 4 jest. Smile Poza tym zawsze takie uprawnienia można zrobić. W Czechach parowozy pracowały tylko do 1980 roku. A mimo to do dzisiaj okazjonalnie uruchamianych jest sporo pociągów retro. Kolega mi mówił, że sporo młodych maszynistów zdobyło celowo takie uprawnienia bo chcieli.

Pomysł z pociągami retro z Rybnika jest tak dobry - że trzeba do niego przekonać władze Rybnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 12:14, 09 Lis 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
gajdzik napisał:
A jednak stało się! Very Happy Teraz nic tylko kibicować udanej naprawie i powrotowi TYgreka do rybnickiej szopy. Największy problem stanowić może brak w Rybnickiej szopie maszynistów z uprawnieniami na parowozy.


Mylisz się Gajdzik. Jeszcze conajmniej 4 jest. Smile Poza tym zawsze takie uprawnienia można zrobić. W Czechach parowozy pracowały tylko do 1980 roku. A mimo to do dzisiaj okazjonalnie uruchamianych jest sporo pociągów retro. Kolega mi mówił, że sporo młodych maszynistów zdobyło celowo takie uprawnienia bo chcieli.

Pomysł z pociągami retro z Rybnika jest tak dobry - że trzeba do niego przekonać władze Rybnika.


Obaj koledzy macie trochę racji - w Rybniku znajdzie się jeszcze 4 ludzi z odpowiednimi kwalirfikacjami - ale czy oni znajdą chęci do parowozu... Temat maszynistów parowych poruszałem już wcześniej. Co do pociągów parowych w naszym regionie to faktycznie mozna by pokusic sie o zainteresowanie tym władz Rybnika. No i może zorganizujmy jakis napad graficiarzy z oliwkowymi sprayami na 4 sekcyjną bipe RazzRazzRazz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island