Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Szynobus w ROWie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 15:39, 22 Kwi 2008    Temat postu: Szynobus w ROWie

Wodzisław to prawdopodobnie pierwsze miasto, które w naszym okręgu będzie w posiadaniu szynobusu. Chce go wprowadzić na tory po modernizacji linii Rybnik- Wodzisław z nadzieją na przedłużenie jej do Bohumina. Przed chwilą takie informacje usłyszałem w radiu Vanessa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 15:42, 22 Kwi 2008    Temat postu:

hmmm według mnie szynobus musiał by być tylko relacji Rybnik - Wodzisław (czy dalej Chałupki), ponieważ z Rybnika do Katowic już mały szynobus nie wystarczy (Sa106 np), dlatego musiała by być w Rybniku poprostu przesiadka... A wiesz jakie to mają być szynobusy i czy PKPowskie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 16:00, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Do Rybnika szynobusem?

Pomysł uruchomienia nowych linii pojawił się kilka miesięcy temu na posiedzeniu Subregionu Zachodniego. Podchwycił go prezydent Wodzisławia Mieczysław Kieca i w ubiegłym tygodniu do Urzędu Stanu Cywilnego zaprosił w tej sprawie włodarzy gmin powiatu wodzisławskiego.

Pomysł uruchomienia nowych linii pojawił się kilka miesięcy temu na posiedzeniu Subregionu Zachodniego. Podchwycił go prezydent Wodzisławia Mieczysław Kieca i w ubiegłym tygodniu do Urzędu Stanu Cywilnego zaprosił w tej sprawie włodarzy gmin powiatu wodzisławskiego. Obecny był także Piotr Macioszek, dyrektor ds. przewozów Przedsiębiorstwa Transportu Kamieniem. To pierwszy prywatny przewoźnik w Polsce działający głównie na bazie infrastruktury wykorzystywanej do przewozu węgla. Obecnie PTK posiada koncesję na korzystanie z trakcji kolejowych należących do PKP i jest zainteresowane przewozem osób.

Szynobus to konieczność

Arkadiusz Łuszczak, naczelnik Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu uważa, że zastosowanie szynobusów, czy innych urządzeń kolejowych to tylko kwestia czasu. – Zarejestrowaliśmy u nas 80 tys. pojazdów, o podobnych liczbach mówi się w Rybniku. Na drogach jest bardzo ciasno i wiele wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej. Takie rozwiązanie jak szynobus częściowo ten problem rozwiązuje – twierdzi Łuszczak. Tego samego zdania jest Mieczysław Kieca. Uważa, że na ten temat warto poważnie rozmawiać.

Przystanek przy Biedronce

Główna koncepcja przygotowana przez PTK dla subregionu przewiduje uruchomienie linii szynobusowej z Jejkowic przez Rybnik, Boguszowice i Jastrzębie do Pawłowic Śl. – Niestety największą wadą tego rozwiązania jest czas przejazdu. Wynosiłby ok. 1 godz. i 20 min – mówi Piotr Macioszek.

Rozmawia się ciągle o wariantach, które zadowoliłyby mieszkańców powiatu wodzisławskiego. Najbardziej realne jest uruchomienie linii szynobusowej na trasie z Rybnika do Wodzisławia. W przyszłym roku PKP przeprowadzi remont torów na tym odcinku. Po jego zakończeniu szynobus mógłby się poruszać z maksymalną prędkością ok. 100 km na godzinę. Przejazd trwałby ok. 30 min, a więc zbliżony byłby do czasu przejazdu autobusów linii E-3. Jeśli projekt udałoby się zrealizować wówczas centralny przystanek znajdowałby się nie przy ul. Rybnickiej w miejscu obecnego dworca PKP, ale przy skrzyżowaniu ul. Witosa z ul. Kopernika i Bogumińską, w okolicy sklepu Biedronka. Stąd pasażerowie mieliby znacznie bliżej do dworca PKS, który pozostanie przy ul. Targowej – Witosa i będzie częścią nowoczesnej galerii handlowej.

Zbyt długa podróż

Rozważa się także uruchomienie trasy trakcją górniczą z Wodzisławia do Jastrzębia przez byłe kopalnie – 1 Maja i Moszczenicę. Końcowy sukces jest mało prawdopodobny. Po pierwsze, należałoby odtworzyć część zdemontowanych odcinków torów i negocjować z konsorcjum Alpine budującym autostradę A1, by zechciało wybudować nad torami wiadukt. Mało prawdopodobne jest także uruchomienie linii szynobusowej na trasie z Rybnika do Raciborza przez Rydułtowy z przesiadką w Suminie. Największym mankamentem jest bardzo długi czas przejazdu.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Wto 16:01, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 16:40, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Na początek zagadka. Co powstanie ze skrzyżowania autobusu komunikacji miejskiej, tramwaju i pociągu podmiejskiego? Szynobus! Najnowszy pomysł, największego śląskiego wizjonera na rozwiązanie problemów komunikacyjnych w powiecie Wodzisałwskim.

Szynobusy, zdaniem Mieczysława Kiecy, prezydenta Wodzisławia Śląskiego mogłyby kursować na trasie Rybnik – Wodzisław przez Radlin. Torowisko już tam istnieje, niestety ma ono ograniczona prędkość ze względu na zły stan szyn. Ma się to jednak zmienić, gdyż PKP zdecydowała o remoncie tej trasy jeszcze w tym roku.

Stacją końcową dla wagonów szybkiej kolejki w przyszłości nie byłby Wodzisław, lecz Bohumin. To właśnie dzięki rozszerzeniu zasięgu mogłaby ona przewozić więcej ludzi a co za tym idzie, prędzej zwróciłyby się koszty jej budowy.

Kolejnym pomysłem na rozwiązanie kłopotów komunikacyjnych regionu jest przywrócenie linii kolejowej na trasie Wodzisław – Jastrzębie. Niestety jest to tylko teoria, gdyż w praktyce oznaczałoby to wybudowanie ogromnego wiaduktu nad autostradą A1. Koszt takiego przedsięwzięcia byłby ogromny, dlatego szybką kolej na tym odcinku na razie możemy włożyć miedzy bajki.

Pomysły na rozwiązanie komunikacyjnych bolączek nie tylko powiatu wodzisławskiego, ale i całego regionu, pierwszy raz padły na zebraniu przedstawicieli gmin wchodzących w skład Subregionu Zachodniego. Głównymi tematami, jakimi Zarząd będzie się zajmował w obecnej kadencji, są przede wszystkim komunikacja i transport zbiorowy, fundusze unijne oraz gospodarka odpadami, czyli zwyczajnie rzecz ujmując – ochrona środowiska.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Wto 16:41, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 18:16, 22 Kwi 2008    Temat postu:

haha ale żęm sie uśmiał! 100km/h na odcinku Rybnik - Wodzisław w 30 min! no wiecei to aż dziwne bo teraz jest 20/h i jedzie się 20 - 25 minut... po drugie! łuki na lini 158 są ciasne np 2 na obszarach, i ten przy wjeździe do Towarowego... Najszybciej można jeździć tam 60tką ! ewentualnie szynobusy mogły by jeździć 70.. czas skróciłby się o jakieś 10 minut z czego wychodzi, że pociąg jechał by jak auto bez korków czyli góra 10-15 minut. Gdyby to była prędkość 100 na godzinę to te 12 KM przejechaliśmy by w nie wiem 5 minut (!) ponad. na Rybnik Towarowy - Rybnik jest 80tka. Co do przystanku koło biedronki... NIE! jest on zadaleko miasta i PKSu (nie jest on zaraz koło PKS tylko trzeba było by isc przez bohumińską i do miasta. Najlepszym rozwiązaniem było by zbudowanie tego przystanku w okolicach przejazdu na ulicy krętej a dokładniej między 2 przejazdami na Kopernika i na Krętej, które obsługuje posterunek drużniczy 10. CO do lini do Jastrzębia: Linia szła by dawną siecia PTK'owską przez łącznice Ma2 (omijającą byłą KWK 1 MAJA, przez Skrzyszów, i w Moszczenicy trzeba było bhy zrobić nową łącznice do lini 159 i dalej odbudować do Jastrzębia. Raczej to problem firmy budującej autostrade zbudować most bo starotoże należy dalej (chyba) do PTKiGK Rybnik!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Wto 18:21, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Wto 18:38, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Z jastrzebia do wodzisławia sa dwie linie jedna towrowa a druga to ś.p. Orzesze -Wodzisław Śl. Ta druga jest rozebrana(rozkradziona?) z tego co pamietam zaraz za wodzisławiem. Gdzie smrodostrada ma przecinać te linie czy jest tam jakiś nasyp kolejowy czy droga ma być na nasypie? Jeśli teraz się o tym nie pomyśli to potem będzie bardzo, bardzo ciężko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 19:17, 22 Kwi 2008    Temat postu:

spin napisał:
smrodostrada ma przecinać te linie czy jest tam jakiś nasyp kolejowy czy droga ma być na nasypie?


Niestety z tego co wiem A1 ma "przerżnąć" linię kolejową, bez zadnego nasypu, dzięki któremu byłaby możliwość bez obniżania torowiska zrobienia wiaduktu.

A wracając do samej idei, która jest jak najbardziej słuszna, uważam że to kolej już za kilka lat powinna być tym glównym środkiem transportu zbiorowego, jako najlepsza alternatywa już nie dla autobusów a dla samochodów. Sami przecież wiecie, jakie są potoki na linii Rybnik - Wodzisław - Jastrzębie - Pawłowice, jeśli kolej byłaby zorganizowana w dobry sposób, z dobrą częstotliwością, ekonomicznymi szynobusami i przede wszystkim z dobrą prędkością to ogromna liczba społeczności przesiadłaby się z autobusów, czy samochodów na pociąg. Wszak raczej nie sądzę aby cena benzyny - co jest głównym wyznacznikiem tego czy ktoś jeszcze jeździ samochodem na tych liniach spadła. Oczywiście wiadomo, że pociąg nie dojeżdża wszędzie i tutaj widzę rolę transportu autobusowego, równie ważnego.

Jednak aby coś takiego powstało potrzebne, są pieniądze na rozruch przedwsięwzięcia, to są ogromne koszty. Aczkolwiek głównym czynnikiem który ja biorę pod uwagę jest zaangażowanie władz i przedsiębiorstw które miałyby organizować ten transport, wychodząc z zasady" chcieć to móc".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrev dnia Wto 19:18, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 20:35, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Pomysł bardzo ciekawy, bardzo logiczny i potrzebny. Z pewnością na odcinku Rybnik - Wodzisław, gdzie przejazd drogą w godzinach szczytu jest koszmarem i dochodzi do ponad 40 minut. Pytanie czy władze samorządowe są gotowe ponieść część ewentualnych kosztów przedsięwzięcia. Żeby połączenie zyskało na popularności szynobus musiałby kursować minimum co pół godziny. Czas jazdy po wyremontowanym szlaku będzie krótszy niż jakąkolwiek linią autobusową (19-20 minut). Odbudowa połączenia kolejowego Wodzisławia z Jastrzębiem moim zdaniem jest tylko kwestią czasu, jednak patrząc na koszta bardzo bardzo odległą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 21:06, 22 Kwi 2008    Temat postu:

A Unia Question Nie dofinansuje Question Wiem że jest potrzebny jakiś wkład ale chyba mogły by się miasta i PKP zrzucić na niego i potem otrzymać kilka razy więcej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 23:39, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Ten temat był głośny w 2006 roku, kiedy to PTKiGK Rybnik zorganizowało przejazd autobusem szynowym na trasie Pawłowice - Rybnik po liniach górniczych, od tamtego czasu temat ucichł, nie spodziewałem się że znów o nim usłyszę, ale jednak myliłem się Wink
Co do wariantu Rybnik - Pawłowice przez Chwałowice, największym mankamentem jest zmiana czoła w Rybniku Towarowym, a różnice geometryczne w pionie uniemożliwiają budowę Łącznicy która by omijała stację Rybnik Towarowy. Dodatkowym mankamentem jest stan infrastruktury na liniach górniczych, z tego co pamiętam jak pewien Pan z PTKu relacjonował mi przebieg tamtego marcowego przejazdu podczas przejazdu do Wisły w październiku 2006. Po relacji stwierdził że dużą barierą są szkody górnicze na szlaku Pawłowice Górnicze - Bzie Las oraz fatalny stan infrastruktury, kiedy to szynobus musiał zwalniać nawet do 15 km/h. Poza tym ten wariant omija centrum Jastrzębia choć zahacza o rybnickie dzielnice Chwałowice, Boguszowice oraz jedną z większych dzielnic Jastrzębia - Szeroką. Dodatkowym atutem tego wariantu są zlokalizowane po drodze zakłady pracy, czytaj: kopalnie: Chwałowice, Jankowice, Borynia, Zofiówka.
Wariant Rybnik - Wodzisław - Wilchwy - Jastrzębie jest moim zdaniem dobry, tylko że od Wodzisławia nie ma torów, a też wątpliwe jest stanowisko budującej się autostrady wobec tej linii (raczej gruntów). Mimo to linia miałaby lepszy przebieg, była by dobrą alternatywą dla linii E3, która zamiast jeździć na czas, najczęściej stoi w korkach. Wracając do spraw technicznych również wątpliwe mi się wydaje to: Moszczenica i co dalej ? przejście na 159 - budowa łącznicy, a wątpliwe jest też że PKP odda grunty. Zawsze można za Moszczenicą wytyczyć nowy szlak, ale tu zaś wykup gruntów i wyburzanie budynków ... Na realizację tego wariantu przyjdzie nam trochę poczekać (do Euro z tym na pewno nie zdążą Laughing ) Ale kolej do Jastrzębia musi wrócić, ponieważ transport drogowy jest nieudolny z powodu złego stanu infratruktury drogowej oraz korków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 0:03, 23 Kwi 2008    Temat postu:

Dofinansuje, z tego samego funduszu co e-kartę, ale warto zaznaczyć, że już zamówiono kilka Flirtów.

Pozwolę sobie na małą wymianę poglądów na forach [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 9:04, 23 Kwi 2008    Temat postu:

Najlepszy pomysł to zrobienie łącznicy która będzie miała mały spad do lini 159. Zacznie się zaraz za wiaduktem w Moszczenicy (który trzeba zresztą odbudować Razz) i pójdzie sobie przez te tereny tam gdzie są największe szkody i gdzieś na łuku w okolicach 2 wiaduktu lini górniczej (dziś tor używany,gdzie pociągi dojeżdżają do ciepłowni w Moszczenicy) i tam już pójdzie jako 159tka do Jastrzębia... odbuduje się rozjazdy i torey w Jastrzębiu no i w strone górnego zakończy się kozłem oporowym (chyba że sa jeszce inne plany pociągnięcia jej dalej).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 10:34, 23 Kwi 2008    Temat postu:

arczix napisał:
Najlepszy pomysł to zrobienie łącznicy która będzie miała mały spad do lini 159. Zacznie się zaraz za wiaduktem w Moszczenicy (który trzeba zresztą odbudować Razz) i pójdzie sobie przez te tereny tam gdzie są największe szkody i gdzieś na łuku w okolicach 2 wiaduktu lini górniczej (dziś tor używany,gdzie pociągi dojeżdżają do ciepłowni w Moszczenicy) i tam już pójdzie jako 159tka do Jastrzębia... odbuduje się rozjazdy i torey w Jastrzębiu no i w strone górnego zakończy się kozłem oporowym (chyba że sa jeszce inne plany pociągnięcia jej dalej).


Jeśli kolej (a raczej szybki tramwaj) miałby wrócić do Jastrzębia to najbardziej sensownie byłoby wybudowanie łącznicy od Chwałowic do R-ka PKP (Stachu, to jest możliwe - chociaż trochę by kosztowało) oraz doprowadzenie jej w Jastrzębiu gdzieś w pobliże centrum. Odtworzenie kolei w takiej postaci w jakiej istniała w Jastrzębiu wcześniej nie ma żadnego sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 19:13, 24 Kwi 2008    Temat postu:

W Jastrzębiu możnaby wybudować tor odgałęziający się niedaleko ulicyWrocławskiej i potemógłby iśc blisko ulicy porozumień jastrzębskich. Końcowy przystanek by był w okolicach McDonalda. Wprowadzenie toru z trasy górniczej w pekapowską najlepiej by zrobić w okolicach dawnego szybu kopalni Moszczenicy poprzez przekop którym tor dochodziłby do wiaduktu nad drogą z Mszany do Moszczenicy Piasków. Innypomysł może być taki żeby poprowadzić tor poprzez Kopalnię Moszczenicę do, niedaleko bazyPKM'u do osiedla Arki Bożka.

EP07-135 napisał:
PTKiGK Rybnik zorganizowało przejazd autobusem szynowym na trasie Pawłowice - Rybnik po liniach górniczych

Ten przejazd organizowało PCC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Czw 20:09, 24 Kwi 2008    Temat postu:

A mam takie pytanko w związku z utrudnionym dojazdem do Jastrzębia po torach. A może tory podziemne czyli...metro Question Czy jednak poprzez "ziemię górniczą" nie dało by się wykonać tego planu Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 20:13, 24 Kwi 2008    Temat postu:

No raczej to niejest mozliwe bo jak chcesz zrobic jak pod jastrzebiem idzie napewno parenascie chodnikow kopalnianych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 20:57, 24 Kwi 2008    Temat postu:

A może odrazu kolej linowa ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Czw 21:44, 24 Kwi 2008    Temat postu:

Linowa Question Liny by trza dużo Razz ale kolej naziemna by też głupia nie była choć to nie "ten kraj". A prowadząc nowy tor do Jastrzębia "na skróty" to nie ma szans chyba, nie Question Zabudowań za dużo, chyba...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 22:17, 24 Kwi 2008    Temat postu:

Haha metro po chodnikach kopalni? Odważny jesteś Very Happy
Poza tym trzeba by dowiedzieć się dokładnie na jakiej głębokości one są oraz poznać ich umiejscowienie, trzeba by je jakoś ze sobą połączyć Wink
To ja już wolę szynobus, choćby coś takiego jak jeździ po Wawie.

PS: Oczywiście żartowałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziupo dnia Pią 13:13, 25 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 22:20, 24 Kwi 2008    Temat postu:

Najlepiej niech zrobiom metro nad miastem tak jak to jest w Chinach i Japoni ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island