Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Tak dalej być nie musi - REWOLTA WOBEC PKP na ŚLĄSKU!!!
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 11:45, 06 Mar 2008    Temat postu: Tak dalej być nie musi - REWOLTA WOBEC PKP na ŚLĄSKU!!!

Dostałem to pismo od kolegi zachęcające do zmian na Śląsku. Piszmy masowo pisma domagające się zmian. Bez tego nie zmieni się nawet za 10 lat bo DYLETANCI z PKP PR Katowice i Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach uważają, że obecne rozkłady są świetne (wiem to od mojego znajomego który był na konferencji rozkładowej rok temu).

Proszę was o maksymalne wsparcie szczególnie uwzględniając problemy komunikacyjne naszego regionu. Pismo które tu publikuję przygotował mój dobry kolega - to taki bardziej szablon który może pomóc w tworzeniu pisma.

Do roboty koledzy! Przebijmy ten beton i mur niemocy bo Województwo Śląskie jest jednym z ostatnich bastionów w którym koleją zajmują się emeryci albo ignoranci, którzy bardziej cenią swoje stołki pobierając za to niemałe pensje a problemy transportowe regionu mają gdzieś!


Pisze do Was w powaznej sprawie z prosba o pomoc! Chodzi o rozklad jazdy pociagow regionalnych w woj. slaskim. Mam nadzieje, ze nie wierzycie z prasowe doniesienia jak to superowo i cudownie jest i ze lepiej to byc nie moze. Co wiecej, jest spora szansa zmian na lepsze i duze pole do popisu! Rzuccie prosze okiem, na to co skrobnalem i co chodziloby mi - z gory dzieki na wytrwalosc i cierpliwosc w lekturze (dla ulatwnienia najwazniejsze rzeczy sa podkrelosone lub wytluszczone)i!!

Czemu jest zle

W koncu 40-45 minutowe dziury na srednicy Katowice-Gliwice (7.11 i 7.55 czy 15.59 i 16.39), czestotliwosc tylko co godzine w miedzyszczycie (a co ile jezdzi 870 i 840...), dwugodzinne przerwy w srodku dnia z Katowic do Bielska i Zywca (12.10 i 13.50 oraz 18.15 i 20.15), 5cio godzinna przerwa z Wisly do Katowic w wakacje w dni robocze (miedzy 14.28 a 19.11), pociagi do Tych Miasta z Katowic w szczycie rowno co 40-45 minut (14.15, 15.00, 15.18, 16.00, 16.40, 17.20, 18.00) czesto nawet bez przesiadki w Tychach albo z przesiadka na nastepny pociag tej samej relacji czy z pociagi pospiesznego, zenujacy rozklad jazdy na linii rybnickiej (bez taktu, nawet 90 min odstepy w szczycie), beznsensowny rozklad na linii Pszczyna-Rybnik (przyjazdy do Pszczyny na 5.10, 5.57, 7.21 oraz 14.39), braki skomunikowan (wieczorem w Katowicach czy w Pszczynie z kierunku rybnickiego), braki bezposrednich relacji np. Krakow-Rybnik, Zwardon-Gliwice, Rybnik-Bielsko, Czestochowa-Wroclaw, brak regularnosci ruchu na linii Katowice-Krakow, dziwaczny takt na Czestochowa-Gliwice z 14 minutowymi postajmi wyrownawczymi w Katowicach, brak dowozow na 7 i 8 z Zywca do Bielska (przyjazdy o 6.04, 7.00 oraz 8.12), slabo rozbudowana oferta pociagow przyspiesznych jak na mozliwosci i potrzeby regionu, skopany rozklad na linii Katowice-Kozlow (przerwa miedzy 9.05 a 13.51 w przyjazdach do Katowic), dziury na linii Czechowice-Zebrzydowice (12.24 i 14.51). Takich przykladow mozna mnozyc i pewnie wielu z Was moze podac multum kolejnych absurdow slaskiej kolei.

Dlaczego moze byc lepiej

Co wiecej, problemem slaskiej kolei od pewnego czasu nie jest brak kasy. W tym roku samorzad placi 88 mln dotacji do regionalnych przewozow kolejowych i w kolejnych latach bedzie placil coraz wiecej. Zreszta, jak mogloby brakowac kasy, skoro pociagi tak czesto kursuja stadami (np. z Katowic do Bielska codzinnie 366 dni w roku odjazdaja pociagi o: 12.10, 13.50 oraz 14.05, a np. z Bielska do Zywca, takze codziennie, o: 16.03, 16.32 i 16.4Cool. Dodatkowo, w regionie marnuje sie bardzo duzo kasy na kursowanie dlugasnych pociagow, ktore generuje wysokie koszty. Sklady 2EN57 w godzinach wieczornych na linii Gliwice-Czestochowa czy zlozone z 5 wagonow pietrowych Bdhpumn nie znajduja uzasadnienia w liczbie pasazerow, niestety nawet w godzinach szczytowych odnosnie niektorych pociagow. Nic dziwnego, skoro wg najnowszych badan Ernst&Young kolej w aglomeracji gornoslaskiej ma tylko 1,5% udzial w przewozach transportem zbiorowym (raptem 19 tys. pasazerow dziennie!!). Rozwoj sieci drogowej oraz komuniakcji autobusowej skutecznie zabiera kolei kolejnych pasazerow. Przykladowo, skrocenie skladu dlugiego pociagu Czestochowa-Gliwice, zlozonego z 5 pietrusow 3 wagonow pietrowych pozwoli na uzyskanie ok. POL MILIONA ZLOTYCH OSZCZEDNOSCI, tylko z urealnienia skladu jednej pary pociagow"!

"Kilumilionowe oszczednosci z racji dopasowanie zestawien skladow do ich
obciazenia (bez zmuszania ludzi do stania!!) pozwola w sposob bezkosztowy na
uruchomienie ok. 30 nowych pociagow, przy zachowaniu dodatkowo ok. milionowej
rezerwy

Skoro wiec istnieje zrodlo pokaznych oszczednosci tylko w postaci skrocenia skladow pociagow (bez ingerencji w terminy kursowania i relacje pociagow), mozna wiec je spozytkowac na uruchomienie nowych pociagow, ktora znaczaco poprawia slabosci aktualnego rozkladu jazdy, nie ingerujac w jego bazowy uklad, ale tylko dodajac nowe polaczenia do istniejacego stanu. Kilumilionowe oszczednosci z racji dopasowanie zestawien skladow do ich obciazenia (bez zmuszania ludzi do stania!!) pozwola w sposob bezkosztowy na uruchomienie ok. 30 nowych pociagow, przy zachowaniu dodatkowo ok. milionowej rezerwy. (choc moze wydawac sie to absurdalne, tak naprawde mogloby byc i wiele regionow takie cos dawno temu juz zrobilo!!)

Przeszkody na drodze do wprowadzenia zmian na lepsze

Niestety wiemy jaki jest stosunek katowickiego Zakladu Przewozow Regionalnych i Urzedu Marszalkowskiego do zmian i nowosci. Sprawia on, ze mimo usilnych prob zadne z tych zmian nie weszly i wydaje sie, ze nie maja szans wejsc w zycie ani w tym, ani w kolejnych rozkladach jazdy:-( ... Pisanie pojedycznych wnioskow ze zmianami, czy to w formie pism nadawanych przez stowarzyszenie czy artykulow w gazetach nie przynosi zadnego skutku.Sad

Jest jak jest, wiec jest dobrze, ludzie sie nie skarza, wiec po co cokolwiek zmieniac -taka jest logika dyr. St. czy Rad. Zreszta, dobra ilustracja niech beda slowa przedstawiciela woj. slaskiego (organizatora przewozow) na uzgodnieniu ruchu miedzy Slaskim a Malopolska na rozklad jazdy 2008/9 - pan K. stwierdzil, ze nie ma zadnych propozycji zmian i jedynie obawial sie, ze przyspieszenie na wniosek malopolski przyjazdu pociagu dowozacego na 8 do oswiecimia z katowic (obecnie przyjazd 7.57...) moze nie spodobac sie kolejarzom i beda pisac skargi.

Co my mozemy zrobic, aby bylo lepiej

No wlasnie - wydaje sie i z kilku zrodel slyszalem, ze skargi to jedyny sposob, aby cos na naszej kolei zmienic. Zwlaszcza skargi masowe, obecnie z tego co mi wiadomo ludzie pisza malo, a jesli pisza, to glownie kolejarze i zwiazkowcy. Dlaczego wiec zwykli pasazerowie czy osoby interesujace sie tematem nie mialyby w tej sprawie zabrac glosu?

Co zatem mysle uczynic i jaka widze Wasza role? Kazdego z Was prosilbym o napisanie skargi/wniosku/pisma dotyczacego obecnego rozkladu jazdy, w ktorym wygarnie kilka spraw, ktore mu leza na sercu. Co wiecej, aby uzyskac efekt skali, warto byloby zrobic tak, ze kazdy z Was poprosi kilku swoich Znajomych, aby Ci rowniez skrobneli 4-5 zdan (a jesli sa leniwi, to napisze za nich;-) i mailem wyslali do pekapu czy marszalkowa, a moze do jakiejs prasy. Pisma nie trzeba wysylac poczta, zasadniczo maile rozpatruje sie teraz przynajmniej w pekapie jak oficjalne pisma z udzielaniem odpowiedzi. To nie maja byc dlugie maile/pisma (choc moge oczywiscie;-), kilka prostych zdan od serca w zupelnosci wystarczy, mysle, ze nie ma sensu na jedno poswiecac wiecej niz 15 minut - klik i po wszystkim.

Do tego dochodza skomunikowania, inne nowe pociagi, zmiany godzin, cykle, relacje, etc...

Gdzie pisac

Pisemka mozna skladac osobiscie w kancelariach PKP Przewozy Regionalne w Katowicach na Dworcowej 8 lub w Urzedzie Marszalkowskim na Ligonia 25, ale nalatwiej i tak samo skutecznie jest slac maile na nastepujace adresy:
[link widoczny dla zalogowanych] (Slaski Zaklad Przewozow Regionalnych w Katowicach)
[link widoczny dla zalogowanych] ("buduj z nami rozklad jazdy", akcja Centrali PKP PR)
[link widoczny dla zalogowanych] (powazniejszy kaliber i porzadnie napisane, adres
do Marszalka Woj. Slaskiego!)
[link widoczny dla zalogowanych] (Wydzial Komunikacji i Transportu Urz. Marsz.
Woj. Slaskiego - Samorzad Wojewodzki to organizator przewozow regionalnych, ustala gdzie i ile pociagow jezdzi oraz w jakich godzinach, poza tym dofinansowywuje te przewozy przewoznikowi, czyli spolce PKP PR)

Mysle, ze najlepiej zrobic dywersyfikacje dzialan - czesc pisemek puscic do
Urzedu do dyr. Stumpfa w Wydziale Komunikacji i Transportu, czesc do PKP PR Katowic, czesc do centrali, mozna slac imho to
samo i do przewoznika jak i do samorzadu, wszak samorzad to organiator przewozow.

Zdaje sobie sprawe, ze nie mamy 100% gwarancji sukcesu, pewnie nawet nie jest to 15-20%. Ale co szkodzi nam sprobowac??


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Arteks dnia Czw 11:47, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valeo




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CHYBIE

PostWysłany: Czw 17:08, 06 Mar 2008    Temat postu:

Tak moze i to przyniesc naprawde duże korzysci w szczegolnosci ze marszalek wojewodztwa zastanawia sie nad zakupem nowego taboru -szynobusów . Natomiast jestem bardzo zniesmaczony brakiem odpowiedzi od pkp pr/ślaskie na zadane moje pytanie w sprawie połączen kolejowych na terenie pow.cieszynskiego w szczegolnosc chodzi o trase Zebrzydowice-Czechowice Dziedzice<o jeden dosłownie pociag ;odj . z Zebrzydowic o godz. 20:30 do Czechowic Dziedzic 21:05 i powrot tego składu z Czechowic Dz.odj.22:45. Byłby to pociag napewno z duza frekwencja pracownikow z 2 zmiany i na 3 zmiane .Ale zawsze przychodzi ta sama odpowiedz ze bedzie to brane pod uwage przy nastepnych korektach czy nowym rozkładzie jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob_kufi




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw 22:22, 06 Mar 2008    Temat postu:

dodam, że od 1 marca miał wejśc "bilet aglomeracyjny" na połączenia kolejowe i jakoś wszystko ucichło w eterze...tez ciekawa sprawa zero wyjasnien nic....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rob_kufi dnia Czw 22:52, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 23:17, 06 Mar 2008    Temat postu:

Wymienianie braku bezpośrednich połączeń między Częstochową i Wrocławiem, czy Gliwicami i Zwardoniem, jako absurdów komunikacyjnych jest trochę śmieszne. Przede wszystkim, z Częstochowy do Wrocławia kilka bezpośrednich pociągów jedzie. Zlikwidowano, co prawda, osobówki (podobnie, jak z Gliwic), ale to zdaje się wina przepisów, które zabraniają kursowania osobówek w trzech różnych województwach (stąd przesiadki odpowiednio w Opolu i Kędzierzynie Koźlu). Natomiast połączenie Zwardoń-Gliwice chyba nie ma jakiegoś większego sensu. Przesiadka w Katowicach to chyba sensowne rozwiązanie, tym bardziej, że pociąg z Gliwic i tak musiałby mieć w Katowicach zmianę czoła (no chyba, żeby go puścić przez Zabrze Makoszowy i Katowice Ligotę Wink).

Co do dziur w rozkładach, to przytaczane są jedynie skrajne przypadki wyrwane z kontekstu. Kolega Arteksa wspomina na przykład o dziurze między 7:11 a 7:55, ale nie pisze o tym, że wcześniej i później pociąg Gliwice-Katowice jeżdżą co 10-20 minut. Tak się składa, że 7:11 dojeżdża do Katowic przed 8, co jest typowym deadlinem dla większości osób jadących do pracy, a 7:55 i 8:15 dojeżdżają przed godziną 9, co jest kolejnym często spotykanym terminem (dla studentów odpowiednio 9:30). Nie jestem pewien, czy zainteresowanie dojazdem akurat na 8:30 rzeczywiście byłoby w społeczeństwie jakieś ogromne. Jeśli chodzi o Katowice-Tychy Miasto, to w rozkładzie są też połaczenia z przesiadką w Tychach, między innymi o 13:23, 14:35 i 16:07 z Katowic.

Generalnie jakieś tam niedociągnięcia oczywiście są, ale na pewno nie wymagają one "rewolty". Jeśli więc mówimy o pisaniu skarg, to raczej pod kątem bardzo konkretnych rozwiązań z podaniem ścisłych godzin odjazdów, których najbardziej w rozkładzie brakuje. Pisanie ogólnikami, że jest źle i "zróbcie coś z tym", chyba mija się z celem. To taka uwaga praktyczna ode mnie.


rob_kufi napisał:
dodam, że od 1 marca miał wejśc "bilet aglomeracyjny" na połączenia kolejowe


Mógłbyś podrzucić jakiś czytat, w którym to obiecywano??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Czw 23:18, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob_kufi




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw 23:41, 06 Mar 2008    Temat postu:

książeczka z trozkładem jazdy, jestm tam wszystko wypisane i powiedziane ze ma byc wprowadzona od 1 marca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 23:54, 06 Mar 2008    Temat postu:

rob_kufi napisał:
książeczka z trozkładem jazdy, jestm tam wszystko wypisane i powiedziane ze ma byc wprowadzona od 1 marca


Nie mam takowej, więc nie sprawdzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 23:54, 06 Mar 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Pisanie ogólnikami, że jest źle i "zróbcie coś z tym", chyba mija się z celem. To taka uwaga praktyczna ode mnie.


To tylko przykłady. Przecież napisałem, że to tylko rodzaj szablonu wykazujący przez specjalistę nie niedociągnięcia jak to określasz ale głupoty z których się śmieją koordynatorzy z innych województw - a więc fachowcy.

Tylko na Śląsku spotkasz takie idiotyzmy jak brak pociągu w C między 11.55 a 20.00 z Wadowic do Bielska. "Przerwa w ruchu" między Rybnikiem a Pszczyną między 6.20 a 13.00 już nie mówiąc o rozkładzie Katowice-Kraków gdzie pociągi jeżdżą bez składu i ładu. Złośliwi mówią, że tylko linia Gliwice-Częstochowa ma znośny rozkład ale nawet tam są jakieś niepotrzebne dziury czy pociągi w stadach. Jeszcze kilka lat temu podobne idiotyzmy zauważaliśmy na Dolnym Śląsku czy Pomorzu Zachodnim. Tam jednak wszystko logicznie popoprawiano. W innych województwach już dawno powprowadzano specjalne taryfy aglomeracyjne - u nas zero nowości. W Grudziądzu czy Poznaniu na dworcach rozdawane są bezpłatne rozkłady na konkretne linie. Na Śląsku które płaci najwięcej za przewozy PKP - takie nowości są nieznane. Tu potrzeba prawdziwej rewolty i wykurzenia tych niekompetentnych purtów którzy się zajmują koleją, a się na tym nie znają. Bez tego nawet za 10 lat będzie ta sama nędza.

A ty Mieszko nie znasz się na niczym i się wtrącasz Mad Ja jak się na czymś nie znam to zabieram głosu. A ty obojętnie jaka by nie była dyskusja to musisz coś napisać - jak zwykle złośliwego. Jak jakiś stary zmierzły tetryk ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arteks dnia Czw 23:55, 06 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 0:22, 07 Mar 2008    Temat postu:

Heh. Podoba mi się opinia, że w innych województwach są "fachowcy", a tylko u nas bida z nędzą. Od razu widać, że to stronnicza wypowiedź. Domyślam się, że jakby zerknąć na fora z innych województw, to by się okazało, że wcale nie są z nich tacy fachowcy, jak to się ze Śląska może wydawać, a i na Śląsku znalazłoby się kilka przykładów do naśladowania. Nie od dziś wiadomo, że wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. Wink


Arteks napisał:
A ty obojętnie jaka by nie była dyskusja to musisz coś napisać - jak zwykle złośliwego.


Złośliwe jest chyba wyzywanie ludzi z PKP od tych i owych. Co jest złośliwego w tym, że poniekąd biorę ich w obronę??

PS. Od tego są fora, żeby rozmawiać, a nie żeby milczeć. Jeśli napisałem coś źle, to mi to wytknij, a nie kwituj zdaniem, że "na niczym się nie znam", bo w to raczej nikt nie uwierzy. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pią 0:25, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 0:48, 07 Mar 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
PS. Od tego są fora, żeby rozmawiać, a nie żeby milczeć. Jeśli napisałem coś źle, to mi to wytknij, a nie kwituj zdaniem, że "na niczym się nie znam", bo w to raczej nikt nie uwierzy. Wink


Bo się nie znasz, a twoja przekora jest po prostu nudna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 20:40, 07 Mar 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
mieszko966 napisał:
PS. Od tego są fora, żeby rozmawiać, a nie żeby milczeć. Jeśli napisałem coś źle, to mi to wytknij, a nie kwituj zdaniem, że "na niczym się nie znam", bo w to raczej nikt nie uwierzy. Wink


Bo się nie znasz, a twoja przekora jest po prostu nudna.


Arteks - odpuść trochę. Tu nie chodzi o to, kto ma rację, bo obaj będziecie się upierać przy swoim. Mieszko dobrze to określił: "wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma" Wink Na pewno w innych województwach miłośnicy i pasażerowie mają na co narzekać, nie tylko u nas tak jest. Oczywiście, są w Śląskim rozkładzie jazdy absurdy, głupoty i inne takie, ale przecież nie tylko u nas! A Twoja powyżej cytowana wypowiedź jest po prostu nie na miejscu, bo teraz to wyszło tak, że jak Ty coś napiszesz to masz w 100% rację i to nie podlega dyskusji. Nie chcę Cię obrazić tym postem - po prostu czasem wdaj się w dyskusję a nie upieraj przy swoim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krymas




Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grod nad Klodnica

PostWysłany: Sob 1:30, 08 Mar 2008    Temat postu:

Witam!

Cytat:
Natomiast połączenie Zwardoń-Gliwice chyba nie ma jakiegoś większego sensu. Przesiadka w Katowicach to chyba sensowne rozwiązanie, tym bardziej, że pociąg z Gliwic i tak musiałby mieć w Katowicach zmianę czoła (no chyba, żeby go puścić przez Zabrze Makoszowy i Katowice Ligotę ).


Mozna polemizowac, czy bez sensu bylyby pociagi Zwardon/Bielsko-Gliwice. Zmiana czola dla ezt strasznym problemem nie jest (trwa max 10 min) - bezposredniosc jednak bardzo dla ludzi sie liczy, zwlaszcza z tobolami. Tym bardziej, ze moglby to byc jakis weekendowy pociag.

Cytat:
Co do dziur w rozkładach, to przytaczane są jedynie skrajne przypadki wyrwane z kontekstu. Kolega Arteksa wspomina na przykład o dziurze między 7:11 a 7:55, ale nie pisze o tym, że wcześniej i później pociąg Gliwice-Katowice jeżdżą co 10-20 minut. Tak się składa, że 7:11 dojeżdża do Katowic przed 8, co jest typowym deadlinem dla większości osób jadących do pracy, a 7:55 i 8:15 dojeżdżają przed godziną 9, co jest kolejnym często spotykanym terminem (dla studentów odpowiednio 9:30). Nie jestem pewien, czy zainteresowanie dojazdem akurat na 8:30 rzeczywiście byłoby w społeczeństwie jakieś ogromne.


Hmmm, ale jest cos takiego jest cykl, jezdzimy regularnie, nie co 10 minut, a potem dlugo dlugo nic i co 40 minut. Tak funkcjonuja koleje niemieckie, czeskie, powszechnie komunikacja miejska, a nawet wymieniane przez Ciebie polaczenia na linii Tychy Miasto-Katowice. Nie mowie juz o trojmiejskiej SKMce - po prostu w ruchu aglo (=masowym)jezdzenie co 40-45 minut to jakies nieporozumienie, kolej, jesli chce, zeby ludzie z niej korzystali, musi byc dostepna czasowo (raczej nie jest atrakcyjnym srodkiem transportu, jesli jezdzi rzadziej niz dublujacy ja autobus 870, bedacy skadinad w teorii nieporozumieniem, acz w praktyce wcale nie do konca glupim pomyslem). W takim ruchu idealem byloby, zeby pasazer nie musial znac dokladnie rozkladu jazdy, ale wiedzial, ze pociagi z A do B jezdza w kazdej godzinie o zawsze o .20 i .50 z gliwic, a w szczycie jeszcze .05 i .35 przykladowo.
Poza tym przerwa 15.59 i 16.39, gdy po 16 z Katowic wraca najwiecej osob, to malo powiedzane, ze nieporozumienie.
Ale to tylko moje zdanie;-)

No i apropo tej 8.30 - np. gliwicka politechnika zaczyna poranne zajecia o 8.30, w katowicach tez jest je filia. W dzisiejszych czasach, wydaje mi sie, coraz rzadziej pracuje sie na sztywne godziny, nie mowiac o podrozach o motywacjach nie zwiazanych z praca czy szkola.


Cytat:
Generalnie jakieś tam niedociągnięcia oczywiście są, ale na pewno nie wymagają one "rewolty". Jeśli więc mówimy o pisaniu skarg, to raczej pod kątem bardzo konkretnych rozwiązań z podaniem ścisłych godzin odjazdów, których najbardziej w rozkładzie brakuje. Pisanie ogólnikami, że jest źle i "zróbcie coś z tym", chyba mija się z celem. To taka uwaga praktyczna ode mnie.


"Jakies tam" niedociagniecia - okey, to tylko czemu koleja jezdzi w aglo tak malo ludzi? Badania E&Y z 2007 roku na zlecenie KZK GOP wykazaly, ze kolej ma tylko 1,5% udziel w rynku przewozow, i to tylko transportu zbiorowego. To chyba nie jest duzo...
Bo mozna wrecz zaryzykowac twierdzenia, ze kolej na Slasku jest zbedna, skoro jej udzial w przewozach jest na granicy bledu statystycznego...
Ale oczywiscie, zgadzam sie, ze pisac trzeba konkretnie, a nie ogolnikami, ze fajnie byloby, gdyby bylo lepiej:-)

Cytat:
Jeśli chodzi o Katowice-Tychy Miasto, to w rozkładzie są też połaczenia z przesiadką w Tychach, między innymi o 13:23, 14:35 i 16:07 z Katowic.


Hmmm, popatrz prosze dokladniej na ten rozklad... Z Katowic masz pociagi o :14, 14.15, 14.35 (przesiadka), 15, 15.18, 16, 16.07 (przesiadka), 16.40, 17.20, 18.00. Za to wieczorem z Tych jezdzi sie na bogato: 20.16, 20.49, 21.16, 21.46, 22.16, 22.46, 23.16, 23.46. Nie dziwne, ze czesciej niz w szczycie...Wink? Nie mowie juz o wspanialych pociagach typu:Tychy Miasto 12.55 - Katowice Ligota (konczy bieg), gdzie skomunikowany jest w kierunku Katowic z...nastepnym pociagiem z Tych Miasta:-) Albo skomunikowania osobowki Tychy Miasto-Tychy z pospiesznym do Katowic, by the way odwolanym od 1 lutego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Nie 14:33, 09 Mar 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
rob_kufi napisał:
książeczka z trozkładem jazdy, jestm tam wszystko wypisane i powiedziane ze ma byc wprowadzona od 1 marca


Nie mam takowej, więc nie sprawdzę.


proszę bardzo

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Biletu nie ma i nie wiadomo czy będzie tak mi powiedziała Pani w okienku w Katowicach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 16:23, 09 Mar 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:

Złośliwe jest chyba wyzywanie ludzi z PKP od tych i owych. Co jest złośliwego w tym, że poniekąd biorę ich w obronę??

Masz rację trzeba ich bronić, ponieważ to oni ułożyli genialny rozkład, a teraz wrogowie próbują podważyć ich święte decyzje. Rozumiem że ty jako mieszkaniec Gliwic jesteś zadowolony, no bo przecież oni reaktywowali połączenie do Bytomia i teraz jest Super! Traktujesz tak jak w centrum Śląska były Gliwice i nic więcej.

mieszko966 napisał:

Heh. Podoba mi się opinia, że w innych województwach są "fachowcy", a tylko u nas bida z nędzą. Od razu widać, że to stronnicza wypowiedź. Domyślam się, że jakby zerknąć na fora z innych województw, to by się okazało, że wcale nie są z nich tacy fachowcy, jak to się ze Śląska może wydawać, a i na Śląsku znalazłoby się kilka przykładów do naśladowania. Nie od dziś wiadomo, że wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma.

W sumie masz racje, ale tylko w województwie śląskim są pociągi na których jest frekwencja 100% ... powietrza. Przykładowo po co pociąg o z Rybnika 11 do Chałupek. Śląski ZPR i UM uruchamia przewozy powietrza ? Takie przykłady mogę wyliczać w nieskończoność.

mieszko966 napisał:
Wymienianie braku bezpośrednich połączeń między Częstochową i Wrocławiem, czy Gliwicami i Zwardoniem, jako absurdów komunikacyjnych jest trochę śmieszne.Zlikwidowano, co prawda, osobówki (podobnie, jak z Gliwic), ale to zdaje się wina przepisów, które zabraniają kursowania osobówek w trzech różnych województwach

Jest śmieszne powiadasz ? To wytłumacz mi dlaczego poc. z Wodzisławia do Katowic (ten co kiedyś jeździł do Krakowa) obecnie po 20 minutowym postoju jedzie jako pociąg do Oświęcimia ? Albo dlaczego poc Racibórz - Kędzierzyn w Kędzierzynie zmienia numer i jedzie prosto do Wrocławia. Jeżeli chodzi o drugi przypadek to wiem że to jest wina przepisów, ale wg. ciebie to jest dobre...

Gratuluje podejścia, bo przecież wszystko jest dobre a będzie jeszcze lepiej. Poczytaj sobie forum infokolej gdzie opisana jest batalia z dolnośląskim ZPR-em i UM o połączenia regionalne i dalekobieżne. Żeby twoje miasto czegoś wartościowego wg. ciebie od przyszłego rozkładu nie straciło ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Nie 16:24, 09 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 1:27, 10 Mar 2008    Temat postu:

EP07-135 napisał:
Jeżeli chodzi o drugi przypadek to wiem że to jest wina przepisów, ale wg. ciebie to jest dobre...


A gdzie ja napisałem, że to jest dobre?? Nie jestem jakoś super zadowolony z rozkładu, ale nie podobają mi się też niesprawiedliwe oceny (kogokolwiek by nie dotyczyły). Każdy z nas ma w głowie jakiś idealny rozkład, ludzie z PKP również, ale oni, w przeciwieństwie do nas, muszą ten swój idealny rozkład wprowadzić w życie i to w ramach dofinansowania od marszałka i tu pojawiają się problemy. Fajnie się teoretyzuje na forum, ale zapewniam was, że w prawdziwym życiu już tak fajnie nie ma. Ja to rozumiem i za to mi się od was obrywa. Chyba za szybko wyrosłem w młodzieńczego idealizmu i wiary w to, że chcieć to móc. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 12:32, 10 Mar 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Nie jestem jakoś super zadowolony z rozkładu, ale nie podobają mi się też niesprawiedliwe oceny (kogokolwiek by nie dotyczyły). Każdy z nas ma w głowie jakiś idealny rozkład, ludzie z PKP również, ale oni, w przeciwieństwie do nas, muszą ten swój idealny rozkład wprowadzić w życie i to w ramach dofinansowania od marszałka i tu pojawiają się problemy. Ja to rozumiem i za to mi się od was obrywa. Chyba za szybko wyrosłem w młodzieńczego idealizmu i wiary w to, że chcieć to móc. Wink


Mieszko, pisz do rzeczy i konkretnie bez przekory a z pewnością nie będzie Ci się obrywać. Nikt z nas nie idealizuje. Problem z PKP na Śląsku jest taki, że tworzy się tu absurdy niespotykane w województwach gdzie koleją zajmują się eksperci. Przykładem poza rozkładami może być nowa taryfa od 1 III która miała być "zbawieniem" dla komunikacji kolejowej na Śląsku, a która została wstrzymana w ostatniej chwili przez nowy Zarząd Województwa (i całe szczęście)! A z ciekawostek ujawnię Ci, że nasze województwo miało jako jedyne w Polsce dopłacać do kolei za ich "promocyjną taryfę" co samo w sobie byłoby kuriozum! Ale mało tego. Dzięki tej "promocyjnej" taryfie za bilet z Gliwic do Zabrza ważny 7 godz. zapłaciłbyś 7 zł!!! Promocja absurdalna bo drożej niż za obecnie obowiązujący bilet powrotny 6 zł który jest ważny do 24.00. Nieco taniej byłoby tylko w obrębie Katowic. I taki chłam wyprodukowali ludzie z PKP w ciągu prawie pół roku pracy nad nim... Katowicki oddział PKP PR to katastrofa Mad

Piszesz, że PKP są uzależnieni od marszałka i kasy. To prawda. Ale co raz więcej osób zauważa, że coś jest nie tak. Bo PKP się chwali z bardzo dobrej współpracy z Woj. Śląskim które jest największym płatnikiem do budżetu PKP w Polsce a w zamian za to niewiele jest robione w celu poprawy oferty pasażerskiej. Pociągi nie są w ogóle dopasowywane do potrzeb lecz do jakichś dziwnych obiegów lub potrzeb kolejarzy. Najlepszy przykład z tymi dwoma pociągami z Rybnika do Pszczyny na godz. 6.00 (gdzie nie ma prawie żadnych poważniejszych zakładów pracy), za to na 6.00 nie dojedziesz z Pszczyny do Rybnika, a pierwszy pociąg od Pszczyny przyjeżdża o 6.16 czyli nie pasuje ani tym którzy pracują od 6.00 ani tym którzy pracują od 7.00... I taka sytuacja ma miejsce już od conajmniej 5 lat i nikomu to z PKP PR ani Zarządu Woj. nie przeszkadza...

Musisz też wiedzieć, że personalnie prawie ta sama ekipa (poza słynną panią Pierzchałową) która w 2000 roku likwidowała przewozy na Bytom-Gliwice teraz z wielką uciechą je otwierała... Ci ludzie na szczeblach władzy wcale niemało zarabiają, a efektów ich pracy nie ma. Z resztą samo otwarcie linii Gliwice-Bytom lepiej zorganizowałaby ekipa studentów II roku marketingu niż osoby z PKP które powinne o ten marketing zadbać.

W wielu województwach (typu Wielkopolskie, Kuj.-Pom., Zachodniopomorskie itd) pozmieniano rozkłady jazdy tak aby dopasować je do potrzeb dojeżdżających. I nie dziwi, że z rzadko zaludnionych terenów takich jak Wierzchucin do Bydgoszczy dojeżdża więcej ludzi niż od strony Krakowa czy Tarnowskich Gór do Katowic. Na Śląsku się tego nie robi, a obecne rozkłady jazdy (poza Gliwice-Bytom) są karykaturą po kasacjach pociągów w bardzo ciężkim dla kolei rozkładzie 2002/3.

I jeszcze jedno. Jeśli nie podobają Ci się niesprawiedliwe oceny to świadczy to o jakieś twojej kompletnej obłudzie bo sam bardzo często na różnych forach oceniasz bardzo niesprawiedliwie i z twoją specyficzną złośliwością pewne sprawy, a teraz w dodatku zarzucasz coś innym którzy chcą coś zmienić choćby w zakresie przewozów na Śląsku... Jak nie chcesz współpracować to się zamknij i nie przeszkadzaj innym Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
danio




Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: czechowice

PostWysłany: Pon 17:56, 10 Mar 2008    Temat postu:

Jeśli chodzi o pociąg do Zebrzydowic o 22.50 (21.30 z Zebrzydowic) to jeździło nim 5-6 osób , więc nie wiem po co ten pociąg przywracać (mówie to obiektywnie , nie pracuje dla pkp ) Lepiej ten o 19.50 przesunąć na 20.15

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 12:33, 11 Mar 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
Jak nie chcesz współpracować to się zamknij i nie przeszkadzaj innym Idea


A w czym ja wam niby przeszkadzam?? Zwracam jedynie uwagę na pewne paradoksy, jak choćby żądanie wprowadzenia nieregulaminowych połączeń Częstochowa-Wrocław. Zresztą, Śląsk i tak ma wielokrotnie gęstszą sieć połączeń, niż inne województwa, a wszelkie patologie, które tu spotykamy, obecne są też w innych miastach. Weźmy chociażby takie Piaseczno, 40-tysięczne miasto pod Warszawą. Połączenia kolejowe, nawet w szczycie, taktowane są średnio co godzinę, a poza szczytem nawet co dwie godziny. Tymczasem dublujące je autobusy odjeżdżają do Warszawy nawet co 5-6 minut (w takiej sytuacji wspólny bilet i tak jest fikcją). Dlatego właśnie uważam, że mówienie, że tylko u nas jest źle, a wszędzie indziej pięknie, zakrawa o absurd. I tyle. Natomiast jeśli chcecie wysyłać do PKP pisma z żądaniem zmian tego typu sytuacji, jak ta w Piasecznie, to ja oczywiście nie mam nic przeciwko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Wto 12:38, 11 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valeo




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CHYBIE

PostWysłany: Wto 15:25, 11 Mar 2008    Temat postu:

Jesli chodzi o poc. rel. Zebrzydowice-Czechowice Dz.z godz. 21:00 jezdził on do lipca 2003 zawiesili go dlatego że była mała frekwencja . Masz racje Danio, ale wtedy tez był inny problem poniewaz pracownicy nie mogli dojechac do zakładów pracy w Bielu, Czechowwicach Płd. na 2 zm., teaz sie to zmieniło< przesuniecie poc. os .rel. Cieszyn-Czechowice Dziedzice na godz. 12:25 z 13:00 -w 2003 roku. Tak wiec teraz napewno frekwencja była by wieksza niz w 2003. Denerwujace jest to ze ZPR tylko umie liczyc ludzi w pociagach natomiast nie zapytaja czy akurat pasuje im ten pociag czy nie. Absurd jest jeszcze taki ze poc. rel Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice odj o godz. 6:22 natomiast z Bielska przyjezdza poc. o godz. ok 6:30, totalne nie skomunikowanie dla pracownikow z 3 zmiany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 0:54, 12 Mar 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Arteks napisał:
Jak nie chcesz współpracować to się zamknij i nie przeszkadzaj innym Idea


A w czym ja wam niby przeszkadzam?? Zwracam jedynie uwagę na pewne paradoksy, jak choćby żądanie wprowadzenia nieregulaminowych połączeń Częstochowa-Wrocław. Zresztą, Śląsk i tak ma wielokrotnie gęstszą sieć połączeń, niż inne województwa, a wszelkie patologie, które tu spotykamy, obecne są też w innych miastach. Weźmy chociażby takie Piaseczno, 40-tysięczne miasto pod Warszawą.


Jeśli przyznajesz że są patologie to znaczy, że należy z nimi walczyć i to zmieniać. W końcu kolej i pracownicy PKP PR są dla pasażerów, a nie na odwrót.

Częstochowa-Wrocław faktycznie nie jest najgorzej chociaż dałoby się powydłużać relacje do Częstochowa-Opole i chyba o to chodziło temu gostkowi.

Nie ma takich sytuacji w innych zurbanizowanych regionach aby były tak duże przerwy w szczytach przewozowych i takie braki jak u nas. Oczywiście nie chodzi mi o linie koło Suwałk czy Rozwadowa. Piaseczno? Może i jest trochę bardziej upośledzone niż inne linie KM ale między 5.00 a 10.18 jest 11 par pociągów osobowych co jest liczbą bardzo dużą zważywszy, że tam jest modernizowany odcinek od Okęcia do Zachodniej i budowana odnoga do portu lotniczego i pewnie z tego powodu nie ma taktu i jest trochę chaos w odjazdach w tym rozkładzie. Chociaż pamiętam, że było lepiej jak się przesiadałem z pociągu Kudowa-Lublin w Radomiu na Warszawę Smile Dawno to było...

Takich głupot jak wykazane przez nas przerwy sięgające nawet 7 godzin w braku pociągów nie mają miejsca w innych regionach. Ba, są niczym nie uzasadnione i powodują nipotrzebne zamieranie linii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 0:58, 12 Mar 2008    Temat postu:

rob_kufi napisał:
dodam, że od 1 marca miał wejśc "bilet aglomeracyjny" na połączenia kolejowe i jakoś wszystko ucichło w eterze...tez ciekawa sprawa zero wyjasnien nic....


I dobrze że nie wszedł bo to była kompletna kicha... odrzucona przez nowy (rozsądny) Zarząd Województwa. (Dałem przykład w innej wypowiedzi z trasy Zabrze-Gliwice). Dzięki tej taryfie nie przybyłoby nowych pasażerów za to województwo musiałoby jeszcze dopłacać dla tych darmozjadów z PKP PR mimo, że już i tak płaci fortunę za spartaczoną komunikację kolejową w naszym regionie. Bo tak było w ustalone pomiędzy poprzednim Marszałkiem Moszyńskim a PKP PR.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arteks dnia Śro 0:59, 12 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island