Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
[Transgór Rybnik] Tabor - wątek ogólny.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Sob 23:35, 21 Cze 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
Szanse na sprzedaż Ikarusa w obecnej chwili jest bardzo niska.

Jest niska, ale niezerowa. Tak się składa że ja bacznie przyglądam się rynkowi autobusów, również tych używanych to właśnie Ikarusy są często w "pierwszej lidze" (idą po ok.7000zł-1986r. wzwyż) . Kilka dni, hop siup i sprzedane, a zagraniczny złom stoi na parkingach miesiącami, np. NG272 za 74000zł, które stało w Katowicach na komisie rok (obecnie w GOPie u któregoś z przewoźników w malowaniach baaardzo rybnickich), a czerwony "brat" dalej czeka. Często kupuje się je jako pojazdy rezerwowe, choć te nasze nie były w najlepszym stanie i nie wiadomo jak z przyszłościowymi badaniami technicznymi-choć chcieć to móc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 0:33, 22 Cze 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:

Jest niska, ale niezerowa.

W praktyce na jedno wychodzi.
wojtek ztz napisał:
idą po ok.7000zł-1986r. wzwyż) .

Pod warunkiem, że ich stan wskazuje na zdatność do użycia.
wojtek ztz napisał:
Kilka dni, hop siup i sprzedane,

No to napisiz mi hop siup gdzie ktoś kupił Ikarusy oprócz Jaworzna Question I w ogóle pomijając fakt, że te Ikarusy już są rozbierane na części dla innych.
wojtek ztz napisał:
zagraniczny złom

Złom to są Ikarusy.
wojtek ztz napisał:
stoi na parkingach miesiącami, np. NG272 za 74000zł, które stało w Katowicach na komisie rok

Podałeś przykład jednego wozu. A teraz "rozejrzyj się" dookoła i zobacz ile przez ten rok zostało sprowadzonych i zakupionych innych pojazdów zza zachodniej granicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Nie 7:16, 22 Cze 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
wojtek ztz napisał:

Jest niska, ale niezerowa.

W praktyce na jedno wychodzi.

Oj wątpię by ktoś to chciał kupić, jeden z dwóch które jeszcze zostały ma już równe 30 lat, także nadaje się na zabytek. Weź pod uwagę, że jeżeli ktoś kupuje w Polsce ikarusy to jest to najczęściej seria 70x.

Amalio napisał:
wojtek ztz napisał:
Kilka dni, hop siup i sprzedane,

No to napisz mi hop siup gdzie ktoś kupił Ikarusy oprócz Jaworzna Question I w ogóle pomijając fakt, że te Ikarusy już są rozbierane na części dla innych.

No właśnie, a Jaworzno je kupiło by wyjść z opresji, obecnie już chyba jeden z tych krakusów jest skasowany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Nie 7:20, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Nie 18:07, 22 Cze 2008    Temat postu:

Amalio napisał:

No to napisiz mi hop siup gdzie ktoś kupił Ikarusy oprócz Jaworzna Question
Przewoźników z nazwy nie znam, ale podam tak pamiętnie: Ikar z DLA Wrocław (mój przykład za te 7000zł) potem niebieski Ikar 280 (był w ofercie 2 dni Exclamation ), limonkowo-ziołowy też z GOPu poszedł na Węgry w 1,5 tygodnia.
Amalio napisał:

Złom to są Ikarusy.

Jeżeli uznajesz za złom Ikarusa z choćby 2000 czy 2002 (kol. wiesz w ogóle że były produkowane aż do tego roku Question ) to ciekawe co sądzisz o NG272, NL202/222, MB 405 i i innych kupionych nie tak dawno przez TRA czy PKS Question
Amalio napisał:

Podałeś przykład jednego wozu. A teraz "rozejrzyj się" dookoła i zobacz ile przez ten rok zostało sprowadzonych i zakupionych innych pojazdów zza zachodniej granicy.

To pisząc dalej: MB Citaro 1998r z Wrocławia, 1,5 roku w ofercie. Citaro 1999r. w ofercie kilka miesięcy (przewoźnik ten ma kilka autobusów wraz z Volvo 7000) O405GN z 1994 roku w ofercie 2 lata Exclamation Mógłbym tak dalej pisać, ale po co Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 20:04, 22 Cze 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Ikar z DLA Wrocław (mój przykład za te 7000zł) potem niebieski Ikar 280 (był w ofercie 2 dni Exclamation ), limonkowo-ziołowy też z GOPu poszedł na Węgry w 1,5 tygodnia.

Wow trzy autobusy - oszałamiający wynik. A ja Ci znów napiszę - "rozejrzyj się" i zobacz ile w tym czasie zakupiono autobusów zza zachodniej granicy. A po za tym to nie liczmy tu przypadków sprzedaży pojazdu za granicę, bo to są różne historie.

wojtek ztz napisał:
Jeżeli uznajesz za złom Ikarusa z choćby 2000 czy 2002

Spójrz sobie na trochę starsze modele. A tak konkretniej na ostatnie masowo kupowane Ikarusy czyli rocznik '97. Większość z nich jest w 1000 razy gorszym stanie niż nawet dwudziestoparoletnie autobusy z zachodu.
wojtek ztz napisał:
(kol. wiesz w ogóle że były produkowane aż do tego roku Question )

1. Nie próbuj mnie zagiąć w tej kwestii, bo się srogo przejedziesz.
2. A czy ty zdajesz sobie sprawę, że seria 200 zadebiutowała w 1968 roku Question Prawie 40 lat produkcji co już od dawna czyniło tą konstrukcję przestarzałą. I fakt, że je klepali do 2002 roku ( choć gdyby wziąć pod uwagę serię C czyli zmodernizowaną serię 200 to nawet do 2004 roku ) nie wynika z tego, że były takie za*****te tylko z tego, że po rozpadzie związku radzieckiego w krajach które z niego się wydostały była bieda i tylko dlatego je kupowano. A i tak były to ilości na tyle małe, że Ikarus ( w pierwotnej postaci ) musiał w końcu zwinąć interes czyli w roku 2004.
wojtek ztz napisał:
to ciekawe co sądzisz o NG272, NL202/222, MB 405 i i innych kupionych nie tak dawno przez TRA czy PKS Question

Bardzo dobry zakup. Za relatywnie niewielkie pieniądze otrzymujemy solidną konstrukcję która jest w dodatku niskopodłogowa i która posłuży jeszcze przynajmniej kilka lat.

wojtek ztz napisał:
To pisząc dalej: MB Citaro 1998r z Wrocławia, 1,5 roku w ofercie. Citaro 1999r. w ofercie kilka miesięcy (przewoźnik ten ma kilka autobusów wraz z Volvo 7000) O405GN z 1994 roku w ofercie 2 lata Exclamation

Nie każdy autobus to super okazja. Przewoźnicy wyzbywają się czasem autobusów np w przypadku złamania kratownicy bądź innych poważnych usterek.
Po za tym autobus używany już istnieje, a co za tym idzie jego specyfikacja może nie odpowiadać przewoźnikowi/om
wojtek ztz napisał:
Mógłbym tak dalej pisać, ale po co Question

No właśnie - po co Question Skoro te przypadki stanowią procent tego co zostało ściągnięte i najważniejsze - zostało pomyślnie sprzedane.
I skoro se tak rzucasz przykładami to ja też rzucę. Ostatnio Auto Elba z Żor sprowadziła ok 10 autobusów w tym większość to były O405N/NL/NG2x2 i chyba już wszystkie trafiły do odbiorcy.
Niedawno MPK Poznań zakupił trzy używane Many NL2x3 ( jeden z nich eksploatowal wcześniej Zagozda w Rudy Śląskiej).
Niedawno również do Polski trafiła seria używanych Manów NL trzeciej generacji w wersji 15m i kilka miast jest bardzo zainteresowana kupnem. Przykłady można mnożyć no ale właśnie - po co Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Nie 21:31, 22 Cze 2008    Temat postu:

Amalio napisał:

Wow trzy autobusy - oszałamiający wynik

Pisze chyba że to tak "pamiętnie" oraz "Mógłbym tak dalej pisać"

Amalio napisał:

Bardzo dobry zakup.

Wolę Jelcza czy Ikara z sentymentem zamiast MANa który szarpie przy każdej zmianie biegu a i podejścia do używańców zza granicy nie zmienię

Amalio napisał:

Niedawno MPK Poznań zakupił trzy używane Many NL2x3 ( jeden z nich eksploatowal wcześniej Zagozda w Rudy Śląskiej).

Ale wiesz czemu Pan Zagozda sprzedał tego MANa Question Bo za takie pieniądze za wkm mu się nie opłacało. Warto również spojrzeć na to że chciał go sprzedać równiutki rok Exclamation Dokładnie w czerwcu 2007 autobus został przygotowany do sprzedaży. I gdzie tu szybka transakcja Question No chyba tyle nie trwa dojazd z GOPu do Poznania wraz z przeglądem i godziną spędzoną w UM na zarejestrowanie, nie Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Nie 21:47, 22 Cze 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
wojtek ztz napisał:

Bardzo dobry zakup.

Wolę Jelcza czy Ikara z sentymentem zamiast MANa który szarpie przy każdej zmianie biegu a i podejścia do używańców zza granicy nie zmienię

To, że MAN-y NG272 z PKS-u szarpią to wina tylko i wyłączenie "fachowości" mechaników tejże firmy. Zauważ, że Merce z Transgóru nie szarpią, a przyczyna jest chyba oczywista, ta firma ma lepszych mechaników.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Nie 21:49, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 21:47, 22 Cze 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
a i podejścia do używańców zza granicy nie zmienię

To sobie nie zmieniaj. Tyle, że mało kto podzieli twoją opinię. Miejsce tego szajsu jest na szrocie bądź dla wybranych w muzeach.


wojtek ztz napisał:
Warto również spojrzeć na to że chciał go sprzedać równiutki rok Exclamation Dokładnie w czerwcu 2007 autobus został przygotowany do sprzedaży. I gdzie tu szybka transakcja Question No chyba tyle nie trwa dojazd z GOPu do Poznania wraz z przeglądem i godziną spędzoną w UM na zarejestrowanie, nie Question

Nie wypowiadaj się na temat na który nie masz pojęcia. Ten autobus był zajechany tak, że do niczego się nie nadawał, więc nikt go nie chciał kupić. W końcu jednak trafił do Wolicy gdzie przeszedł gruntowne NG co wyobraź sobie nie trwa jedno popołudnie. Następnie po jakimś czasie trafił do Poznania.

Ale to był Man - niskopodłogowy, nowoczesny pojazd w dodatku młody, więc nabywcę znalazł. Gdyby to był Ikarus to by stał w tym komisie aż by go w całości rdza zeżarła.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amalio dnia Nie 21:50, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Nie 21:56, 22 Cze 2008    Temat postu:

Amalio napisał:

Nie wypowiadaj się na temat na który nie masz pojęcia. Ten autobus był zajechany, że do niczego się nie nadawał, więc nikt go nie chciał kupić. W końcu jednak trafił do Wolicy gdzie przeszedł gruntowne NG

Ten autobus nie był zajechany tylko nie do końca sprawny po stłuczkach od początku 2006r. Potem stał w komisie "Adrem" w Gliwicach. Na przełomie 2007/8 trafił do Wolicy (czyli po pół roku). Na przełomie kwietnia/maja 2008 trafił do Poznania by 5.05 zadebiutować na linii. Dla mnie te pół roku stania w komisie to trochę dużo. Nie żebym się wyzywał ale..."kto się tu nie zna" Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 21:59, 22 Cze 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Amalio napisał:

Nie wypowiadaj się na temat na który nie masz pojęcia. Ten autobus był zajechany, że do niczego się nie nadawał, więc nikt go nie chciał kupić. W końcu jednak trafił do Wolicy gdzie przeszedł gruntowne NG

Ten autobus nie był zajechany tylko nie do końca sprawny po stłuczkach od początku 2006r. Potem stał w komisie "Adrem" w Gliwicach. Na przełomie 2007/8 trafił do Wolicy (czyli po pół roku). Na przełomie kwietnia/maja 2008 trafił do Poznania by 5.05 zadebiutować na linii. Dla mnie te pół roku stania w komisie to trochę dużo. Nie żebym się wyzywał ale..."kto się tu nie zna" Question

Powiedz mi czy ty chociaż raz widziałeś ten autobus na żywo Question Już nie mówiąc o tym żebyś nim jechał Question Bo ja i owszem i to nie raz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Nie 22:01, 22 Cze 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Amalio napisał:

Nie wypowiadaj się na temat na który nie masz pojęcia. Ten autobus był zajechany, że do niczego się nie nadawał, więc nikt go nie chciał kupić. W końcu jednak trafił do Wolicy gdzie przeszedł gruntowne NG

Ten autobus nie był zajechany tylko nie do końca sprawny po stłuczkach od początku 2006r. Potem stał w komisie "Adrem" w Gliwicach. Na przełomie 2007/8 trafił do Wolicy (czyli po pół roku). Na przełomie kwietnia/maja 2008 trafił do Poznania by 5.05 zadebiutować na linii. Dla mnie te pół roku stania w komisie to trochę dużo. Nie żebym się wyzywał ale..."kto się tu nie zna" Question

Oj, ale akurat Amalio ma rację, ten autobus był zajechany przez Zagozdę. Na mikołowskiej "294" nie miał łatwej przeprawy.

Tym postem kończę Waszą dyskusję, ponieważ zaczyna ona wykraczać poza temat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Nie 22:02, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 15:53, 23 Cze 2008    Temat postu:

I ja popieram @ztz`a każdy kolejny post nie nawiązujący do tematu będzie usuwany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Pon 17:28, 23 Cze 2008    Temat postu:

Posh, co za dyktatura - to nie szło wydzielić osobnego wątku - ciekawiła mnie ta dyskusja i chętnie bym ją poczytał dalej.

A żeby w temacie było - co się dzieje z #3382? Wie ktoś? Jeździł dzisiaj?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Pon 18:07, 23 Cze 2008    Temat postu:

Sammy napisał:
A żeby w temacie było - co się dzieje z #3382? Wie ktoś? Jeździł dzisiaj?

Nie wiem czy dzisiaj jeździł, ale w sobotę go widziałem na warsztacie, sam byłem ciekaw co jeździ za niego na 10/40 lub 10/43. Z tego co widziałem to nie było w tym dniu #3447 na zajezdni, a na większości linii również go nie było, także chyba on go zastępował w tym dniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Pon 18:40, 23 Cze 2008    Temat postu:

Tak - na pewno w sobotę i wczoraj jeździło #3447 na 10. Dzisiaj nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 19:38, 23 Cze 2008    Temat postu:

Sammy napisał:
Posh, co za dyktatura - to nie szło wydzielić osobnego wątku - ciekawiła mnie ta dyskusja i chętnie bym ją poczytał dalej.


Dyktatura? Hmmm. Dalej były tylko wywody nad ortografią które nie mają związku z jakimkolwiek tematem dyskusji, nawet tym odbiegnięciem od wcześniejszych torów dyskursu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrev dnia Pon 19:38, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Pon 20:48, 23 Cze 2008    Temat postu:

Sammy napisał:
Tak - na pewno w sobotę i wczoraj jeździło #3447 na 10. Dzisiaj nie wiem.

Dzisiaj już #3382 jeździ. Przed chwilą zjechał na pętlę w Boguszowicach jako "48", by o 21:05 wyruszyć na linii 49. Wcześniej jeździł na liniach 10 i 11.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Pon 20:49, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Pon 23:38, 23 Cze 2008    Temat postu:

Może #3382 ma cosik dostac Razz? nieprarawdasz ? Sammy wiesz chyba o co kaman ( oten monitoring ) może temu stał Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Pon 23:47, 23 Cze 2008    Temat postu:

Ha! A może! W sumie naklejki "Autobus monitorowany" wozi już od tygodnia Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 11:06, 24 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Jeżdżą wrakami
Na miejskie linie przewoźnicy wypuszczają najnowsze autobusy. Na mniej popularne trasy zostawiają prawdziwe wraki, którymi strach jeździć. Jeden z nich to już niemal zabytek. Ma dwadzieścia siedem lat! Jak się dowiedzieliśmy, stan techniczny najstarszych pojazdów jest dramatyczny. Większość z nich kwalifikuje się do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Kierowcy boją się jeździć rozklekotanymi autobusami. Przewoźnicy na miejskie linie wypuszczają najnowsze maszyny, zostawiając wraki na mniej popularne trasy. Kierowcy się buntują.

Sześćdziesiąt stopni Celsjusza w kabinie kierowcy? Choć trudno w to uwierzyć, właśnie w takich warunkach jeżdżą kierowcy najstarszych pojazdów. Najstarszy autobus Transgóru ma około trzydziestu lat. Nie jeździ po Rybniku, tylko w mniejszych miastach, z którymi firma ma podpisaną umowę.

Cacka są dla miasta

W rybnickim Zakładzie Transportu Zbiorowego jest tylko dwóch „graczy”: rybnicki PKS i Transgór SA. Obie firmy świadczą usługi transportowe w ramach komunikacji miejskiej. Najpopularniejsze miejskie linie obsługują najnowsze, niskopodłogowe maszyny. Naszpikowana elektroniką kabina kierowcy bardziej przypomina pulpit samolotu niż miejski autobus. Poza tymi cackami po rybnickich drogach nadal jeżdżą ponad dwudziestoletnie Ikarusy, których prowadzenie to istna udręka. – Najgorzej jest w upały – mówi kierowca, chcący zachować anonimowość. Wszak narzekanie na tabor może nie spodobać się pracodawcy. – Stoimy często w korkach w upale. Silnik się wtedy bardzo przegrzewa. Włączamy gorący nawiew w kabinie, aby ściągnąć trochę ciepła z komory silnika – zdradza techniczne „patenty”. Taki system szybko powoduje, że w kabinie kierowcy temperatura staje się nie do wytrzymania. – W takich warunkach ciężko prowadzić pojazd, szczególnie gdy się wiezie tylu pasażerów ­– przyznaje Piotr Piórkowski z rybnickiej drogówki.

Autobusy niemal zabytkowe

Jak się dowiedzieliśmy, stan techniczny najstarszych autobusów jest dramatyczny. – Zdarzały się przypadki, że dzwoniły do nas anonimowe osoby informując, że o danej godzinie z zajezdni wyjedzie autobus, którego stan techniczny wyklucza jazdę. Nie wykluczamy, że byli to sami kierowcy – mówi policjant. Każdy z rybnickich przewoźników ma w swoim taborze prawdziwe zabytki. W Transgórze nadal służy przegubowy Ikarus 280 z 1981 roku. Jest używany jako pojazd techniczny. W rybnickim PKS-ie jeździ z kolei kilka Ikarusów 260 z 1985 roku. Najstarsze pojazdy są stale odmalowywane, by ukryć i powstrzymać wszechobecną korozję. – Tak naprawdę większość tych zabytków po wnikliwym badaniu technicznym kwalifikuje się do zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Kierowcy jednak potrafią szybko pozbyć się danej usterki, niestety, najczęściej tylko chwilowo – mówi Piórkowski.

Za luksusy się płaci

Antoni Mainczyk, wiceprezes zarządu Transgóru wyjaśnia, że to, co jeździ po ulicach, zależy tylko i wyłącznie od pieniędzy. – Jeśli firma, dla której świadczymy usługi, chce mieć tańsze przejazdy, tabor również będzie gorszy – wyjaśnia. – Nasz tabor oceniam jako dobry i dostosowany do potrzeb. Większość autobusów w komunikacji miejskiej to już niskopodłogowce – dodaje prezes. Jerzy Siwica nie chciał z nami w piątek rozmawiać na temat skarg kierowców. Gdy usłyszał, że chcemy rozmawiać o taborze, stał się nieuchwytny.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]



* Jeśli wątek nie pasuje to proszę o przeniesienie do odpowiedniego tematu. Dałem to tu, bo tyczy się zarówno Transgóru i PKS' a całość dotyczy rupieci-zabytków w naszym taborze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31  Następny
Strona 12 z 31

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island