Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Cięcia na sieci tramwajowej w GOPie

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Sąsiedzi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 20:11, 06 Lis 2008    Temat postu: Cięcia na sieci tramwajowej w GOPie

Otóż nie dawno trafiłem na stronę [link widoczny dla zalogowanych]. Z początku się przeraziłem, ale po chwili spróbowałem sięgnąć głęboko w pamięć i przypomniałem sobie ... GOP to jedna z najbardziej rozbudowanych sieci tramwajowych w Polsce, ale jedna z najbardziej zaniedbanych sieci tramwajowych. Brak inwestycji w nowy tabor, a jedyne "nowe" Karliki mają już ponad 8 lat. Stan infrastruktury jest zły, większość aktywnych forumowiczów mogła się o tym przekonać podczas pożegnania stodwójek. Także mogliśmy się o tym przekonać z Tomem podczas wyścigu z tramwajem na odc. Zabrze Makoszowy - Zabrze. Teraz mają zapaść decyzje o likwidacji następnych linii tramwajowych w celu poprawy oferty przewozowej. Czy to dobrze? Nie. Sieć tramwajowa w GOP wymaga uzdrowienia, remontów infrastruktury i nowych tramwajów (mogły by być używane).
Serce się kroi ,kiedy patrzy się na Wrocław, Gdańsk gdzie otwiera się nowe linie tramwajowe, tak jak w zachodnich krajach. Natomiast GOP przypomina mi sieć tramwajową dalekowschodniej Rosji, gdzie każdy pasażer o każdej porze i każdą linią może jechać ostatni raz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Czw 20:12, 06 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 23:59, 06 Lis 2008    Temat postu:

^^ Wydaje mi się, że to kwestia przerażenia, jakie na samą myśl o kosztach tych niezbędnych inwestycji, pojawia się u samorządowców. Katowice mają zamiar wydać w najbliższym czasie na swoje tramwaje 235 mln zł + drugie tyle dotacji państwowej, a to i tak tylko kropla w morzu potrzeb. A nie ma chyba drugiego takiego miasta, które obecnie byłoby w stanie zaangażować tak duże środki. Pech chciał, że największe zagęszczenie linii tramwajowych jest w najbiedniejszych miastach: Świętochłowice, Bytom... także Będzin i Ruda Śląska. Generalnie, największa w Europie sieć trakcyjna spadła na barki samorządów, które nie są w stanie jej udźwignąć. Być może więc lepiej jedne linie zlikwidować, ale inne dofinansować podwójnie? Ale to tylko taka luźna myśl.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 21:50, 07 Lis 2008    Temat postu:

Wszystko się rozbija o kasę, jak zwykle. 470 mln to kupa kasy i jeżeli to jest tylko na utrzymanie, a nie nowe inwestycje to faktycznie można się przerazić. Z tego co widać na torach GOPu tabor jest sukcesywnie modernizowany, ale to oczywiście rozwiązanie tymczasowe. Bardziej trzeba by było zając się infrastrukturą która jest fatalna (już nawet nie mówię o jej rozbudowie, tylko o poprawieniu jej jakości, głównie torowiska mam na myśli). To, że w Gdańsku czy Wrocławiu są otwierane nowe linie to raczej kwestia tego, że sieci są po prostu mniejsze, a mniejsze łatwiej utrzymać. Tak jak Mieszko napisał, linie przechodzą przez takie biedne Świętochłowice, które co mogą dopłacić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 23:19, 07 Lis 2008    Temat postu:

Cytat:
470 mln to kupa kasy i jeżeli to jest tylko na utrzymanie ... . To, że w Gdańsku czy Wrocławiu są otwierane nowe linie to raczej kwestia tego, że sieci są po prostu mniejsze, a mniejsze łatwiej utrzymać.

Może i gdańska sieć jest mniejsza, ale zauważ że w ostatnich latach w sieć tramwajową wpompowano tam 241.102.022,04 zł, która jest trochę większa od 470 mln. Jakoś w Gdańsku nikt nie chwytał się za głowę, tylko pozyskano potrzebne środki z Unii Europejskiej. Świętochłowice biedne ? Wolne żarty, to raczej urzędnicy woleli by nie płacić dotacji do tramwaji, a zamiast tego podstawić autobus ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 0:17, 08 Lis 2008    Temat postu:

Generalnie wszystko rozbija się o pieniądze. W niektórych miastach nawet na autobusy nie mają pieniędzy, a co dopiero na tramwaje. Nie mówiąc o tym, że śląskie tramwaje (w przeciwieństwie do wszystkich innych) są permanentnie zaniedbane (szacuje się, że trzeba w nie wpompować 2,5 mld zł). Właściwie nie wiadomo, za co się brać. Jak się wyremontuje tabor, to zaraz i tak rozkraczy się on na pokrzywionych torach. Jak wyremontuje się tory, to w tym czasie tabor zdąży się rozsypać do reszty. A bez inwestycji w nowe linie ciężko o zwiększenie liczby pasażerów (patrz linia 41, która kończy trasę kilka przystanków od dużego bytomskiego osiedla). Być może najlepszym rozwiązaniem jest to, o którym myśli się w Gliwicach, czyli budowa zupełnie nowego systemu praktycznie od zera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 13:19, 12 Lis 2008    Temat postu:

Tom napisał:
To, że w Gdańsku czy Wrocławiu są otwierane nowe linie to raczej kwestia tego, że sieci są po prostu mniejsze

Po pierwsze sieć tramwajowa we Wrocławiu nie jest wcale taka mała. Po drugie od wielu lat nie otwarto żadnej nowej linii, a jedynie remontuje się istniejące.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 12:41, 28 Gru 2008    Temat postu:

I tak żegnamy się z linią tramwajową numer 12 ...
Za 10 lat tramwajów w GOPie najprawdopodobniej już nie będzie. Widać że urzędnicy mają w du*ie całą komunikację miejską. GOP zostanie zdominowany przez busiarstwo i tym podobne g*wna ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 12:49, 28 Gru 2008    Temat postu:

EP07-135 napisał:
I tak żegnamy się z linią tramwajową numer 12 ...
Za 10 lat tramwajów w GOPie najprawdopodobniej już nie będzie. Widać że urzędnicy mają w du*ie całą komunikację miejską. GOP zostanie zdominowany przez busiarstwo i tym podobne g*wna ...



Za 10 lat? Jak dla mnie to wersja dość optymistyczna, przy takich zaniedbaniach infrastrukturalnych, oraz taborowych. Ze swojej strony mogę zachęcić tylko do podpisywania się pod listem otwartym. Coż więcej możemy zrobić? Jeżeli włodarze są takimi ignorantami i nieodpowiedzialnymi ludźmi. Przecież tramwaj to mimo wszystko środek transportu zbiorowego z ogromnymi możliwościami (mimo że nie wjedzie wszędzie jak autobus) i przyszłością. Może być lekarstwem na odkorkowanie wielu miast. Jednak w GOP się to chyba nie sprawdzi. Dopiero za kilka lat władze zrozumieją, jaki ogromny błąd teraz popełniają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 13:38, 28 Gru 2008    Temat postu:

EP07-135 napisał:
I tak żegnamy się z linią tramwajową numer 12 ...
Za 10 lat tramwajów w GOPie najprawdopodobniej już nie będzie. Widać że urzędnicy mają w du*ie całą komunikację miejską. GOP zostanie zdominowany przez busiarstwo i tym podobne g*wna ...

Jesteś w błędzie. Urzędnicy nie dążą do likwidacji KM, tylko do likwidacji tramwajów :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:34, 28 Gru 2008    Temat postu:

EP07-135 napisał:
I tak żegnamy się z linią tramwajową numer 12 ...
Za 10 lat tramwajów w GOPie najprawdopodobniej już nie będzie.


Czarnowidzicie jeszcze bardziej, niż wasi koledzy z chorzowskiego KMTM Wink. Oczywiście, że tramwaje będą. Oprócz linii "peryferyjnych" typu 12, są też takie, które wręcz uginają się od pasażerów, jak 4, 6, 15, 20 itd, których nikt nie zamierza likwidować. W najbliższych latach realizowany będzie program związany z EURO, w ramach którego na tramwaje pójdzie 200 mln euro (głównie w Katowicach). Oczywiście nie zdziwiłbym się, gdyby jeszcze kilka linii zostało zlikwidowanych, ale ten główny szkielet od Gliwic przez Zabrze, Bytom, Chorzów i Katowice do Zagłębia/Mysłowic na pewno będzie zachowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 18:40, 28 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Oczywiście nie zdziwiłbym się, gdyby jeszcze kilka linii zostało zlikwidowanych, ale ten główny szkielet od Gliwic przez Zabrze, Bytom, Chorzów i Katowice do Zagłębia/Mysłowic na pewno będzie zachowany.

Jeden durny głos prezydenta Chorzowa zadecydował o likwidacji dwunastki pomimo, że całą reszta chciała zostawić tą linie, więc nie zdziw się jak ten "główny szkielet" zostanie rozerwany z powodu Chorzowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 20:26, 28 Gru 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
Jeden durny głos prezydenta Chorzowa zadecydował o likwidacji dwunastki pomimo, że całą reszta chciała zostawić tą linie, więc nie zdziw się jak ten "główny szkielet" zostanie rozerwany z powodu Chorzowa.


Zdziwię się, bo ten sam prezydent Chorzowa zapowiedział ostatnio duże środki na modernizację głównych miejskich szlaków. Trochę w myśl filozofii KZK GOP, które proponuje: "zlikwidujmy połowę linii, to na drugą połowę będzie więcej pieniędzy". Poniekąd jest to zresztą słuszna filozofia, bo wiele linii tramwajowych w GOPie to wyjątkowe krzaki (głównie te w rejonie Rudy Śląskiej). Tak więc likwidacja 12 wcale nie oznacza likwidacji tramwajów w Chorzowie w ogóle, a jedynie przegrupowanie ograniczonych środków tam, gdzie są one bardziej potrzebne. Bo że na 6/11/19 i 7/20 są one bardziej potrzebne, niż na 12, to jest chyba dla wszystkich oczywiste.

PS. Zdaje się, że "cała reszta", która chciała zachowania 12 to był raptem prezydent dwa razy mniejszych Siemianowic Śląskich. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Nie 20:29, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 20:46, 28 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:

Zdziwię się, bo ten sam prezydent Chorzowa zapowiedział ostatnio duże środki na modernizację głównych miejskich szlaków.

Miejski szlak, to nie miejska komunikacja...


mieszko966 napisał:
PS. Zdaje się, że "cała reszta", która chciała zachowania 12 to był raptem prezydent dwa razy mniejszych Siemianowic Śląskich. Wink

Zdaje się, że cała reszta toteż mieszkańcy obu miast którzy z tej linii korzystali...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Sąsiedzi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island