Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Ograniczenia linii 52.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marteen




Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik / Kraków

PostWysłany: Pią 23:35, 29 Cze 2007    Temat postu:

Mnie to też zdziwiło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Sob 22:54, 30 Cze 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
Sammy napisał:
Tutaj rodzi się pytanie. Czy nie łatwiej zrobić coś na zasadzie wielkiego związku komunikacyjnego łączącego wszystkie gminy ROW, oraz miasta i gminy przyległe. Napewno byłoby prościej i lepiej. Niestety, o ile w Jastrzębiu, Żorach, czy Wodzisławiu kom. organizuje jeden większy organizator, to oczywiście Rybnik musi być inny i organizować komunikację sobie sam...


Andrew, ja jestem trochę starszy od Ciebie i dobrze pamiętam powody dla których władze Rybnika wystąpiły w 1995 r. z MZK. Przede wszystkim Makosz (poprzednik Fudalego) wpieprzył się, że Rybnik wpłacał wtedy najwięcej z wszystkich miast należących do MZK, a okazało się, że MZK robi tu znacznie mniej wozokilometrów niż np. w Wodzisławiu... I MZK nie miało żadnych pomysłów aby to zmienić! Poza tym o każdą zmianę rozkładu jazdy czy dodanie kursu musieli się prosić i każda taka prośba była rozpatrywana komisyjnie co trwało "wieki". Wtedy MZK było dużo gorszą i niereformowalną instytucją niż teraz. Efektem wystąpienia Rybnika z MZK i powstanie ZTZ był lawinowy wzrost połączeń Rybnika z Rydułtowami, Radlinem, Pszowem, Rudami, a później Żorami. Nastąpił też wzrost częstotliwości kursowania. Niestety po pierwszym dwuletnim istnieniu ZTZ, jego dyrekcja straciła pierwszy entuzjazm dotyczący poprawy rybnickiej komunikacji i ten marazm trwa do dzisiaj. Reasumując: ZTZ mimo wszystko ma bardziej logiczne rozkłady jazdy (nawet cykle częściowo wprowadzono), zdecydowanie poprawiono połączenia międzymiejskie i podmiejskie. Zaniedbano kwestie taryf i kwestie taborowe. MZK w ciągu ostatnich 11 lat zmienił się niewiele. Na pewno wielkim plusem MZK było wprowadzenie lepszej taryfy czasowej (niestety droższej niż w Rybniku!) i wymagania taborowe wobec przewoźników. Na dzień dzisiejszy mimo, że jestem ogromnym krytkiem ZTZ nie widzę sensu powrotu do obecnej struktury MZK. Chyba, że w MZK zmieni się mentalność. Poza tym ja widziałbym jednego dużego koordynatora dla całego Śląska który zająłby się nie tylko komunikacją miejską ale również PKS i PKP. To jest przyszłość. Bo samo MZK nie jest dla mnie żadną alternatywą która w jakikolwiek sposób poprawiłaby komunikację w obrębie Rybnika... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 23:31, 30 Cze 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
(...)To jest przyszłość. Bo samo MZK nie jest dla mnie żadną alternatywą która w jakikolwiek sposób poprawiłaby komunikację w obrębie Rybnika... Confused


A czy ja napisałem, że to Rybnik musi wstępować do MZK? Niestety związek jak do tej pory pokazuje się tylko jako chora instytucja, nie wprowadzająca żadnych zmian, a napewno nie wprowadzająca zmian w obrębie rozkładów jazdy, ich lepszego dostosowania do innych swoich rozkładów, czy nawet do rozkładów PKP. Przydałaby się taka koordynacja, jednak jak narazie widząc poczynania MZK nie jest to możliwe... Jeżeli już tworzyć coś na zasadzie organizatora międzymiastowego z ROW, to wziąć wszystkie plusy od dotychczasowych organizatorów. Tak jak wcześniej napisałeś, dość dobre tworzenie linii i poprawa kursowania w ZTZ, oraz dość dobrą taryfę biletową. Ja jestem przeciwnym wstąpeniu Rybnika powrotnie do MZK, bo wtedy to już nic nie dałoby się zmienić i transport organizowany byłby przez giganta, bez żadnych dobrych planów na przyszłość...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marteen




Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik / Kraków

PostWysłany: Nie 12:48, 01 Lip 2007    Temat postu:

Pewnie ZTZ i MZK tak szybko się nie połączą, no chyba że Rybnik zmusi całe MZK do wprowadzenia e-kart Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qpson




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: te pytanie?

PostWysłany: Pon 19:00, 02 Lip 2007    Temat postu:

Witam. Dziś doszły mnie słuchy od jednego z mieszkańców Ligoty, że 52, która dojeżdża na przystanek Ligocka Kuźnia o godz. 6.03 (start z Bajerówki o 5.45) była dziś na trasie (02.07). Jutro koniecznie to sprawdzę, dam znać na forum;] Pozdrawiam;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 22:36, 02 Lip 2007    Temat postu:

Ja myślę, że obcinanie kursów na 52 to nie tyle działanie na zmniejszenie strat, które ona generuje, co raczej chęć sterroryzowania władz Żor: albo zaczniecie płacić, albo z linii nici. A Rybnikowi ta linia rzeczywiście nie jest zbytnio potrzebna, więc może on dyktować warunki.

Tak czy inaczej, jakoś mało prawdopodobne, żeby ta linia kosztowała aż 100 tys. zł miesięcznie, skoro ma dosyć dobrą frekwencję. A nawet jeśli, to pewnie dałoby się zmniejszyć te koszta, chociażby poprzez wprowadzenie II strefy albo ograniczenie wielkości wykorzystywanego na niej taboru (szczególnie w weekendy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Wto 8:17, 03 Lip 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:

Tak czy inaczej, jakoś mało prawdopodobne, żeby ta linia kosztowała aż 100 tys. zł miesięcznie, skoro ma dosyć dobrą frekwencję. A nawet jeśli, to pewnie dałoby się zmniejszyć te koszta, chociażby poprzez wprowadzenie II strefy albo ograniczenie wielkości wykorzystywanego na niej taboru (szczególnie w weekendy).


No może i kosztowała skoro jest 5 brygad 52 to napewno tyle kosztowała... a wprowadzenie II strefy to nie weim czy byłby to dobry pomysł :\


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 8:29, 03 Lip 2007    Temat postu:

W rozkładzie "52" był jeden debilizm, od 4:40 do 7:15 linia ta od rana w dni robocze wykonywała 9 kursów(!!!), liczbę tych kursów można było zmniejszyć spokojnie do 5(a w co drugi mógł by jechać tabor typu "C"- PPKS posiada takie niskowejściowe pojazdy)... Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Wto 9:05, 03 Lip 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
skoro ma dosyć dobrą frekwencję.

Jakoś nigdy nie widziałem tam tłumów - żeby autobus miejski na siebie zarobił potrzebna jest chyba trochę większa liczba pasażerów - i to w każdym kursie, nie tylko w godzinach szczytu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 9:09, 03 Lip 2007    Temat postu:

Sammy napisał:
mieszko966 napisał:
skoro ma dosyć dobrą frekwencję.

Jakoś nigdy nie widziałem tam tłumów - żeby autobus miejski na siebie zarobił potrzebna jest chyba trochę większa liczba pasażerów - i to w każdym kursie, nie tylko w godzinach szczytu.

Jeśli chodzi o frekwencje to nie jest taka zła- na każdym kursie min. 40 osób jechało(taka w sam raz na NM192 Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 11:44, 03 Lip 2007    Temat postu:

Dokładają tyle co Żory


Roczne straty na linii 52 wynoszą tyle, ile roczny budżet na komunikację w Żorach.
Wszystko wskazuje na to, że po godzinie siedemnastej nie będziemy mogli dojechać żadnym autobusem do Żor. Stamtąd do Rybnika, ostatnie połączenie wyznaczono na godzinę osiemnastą.
Tak radykalne cięcia w rozkładzie jazdy linii 52 to wynik sporu, jaki toczy się między władzami Rybnika i Żor. Samorządowcy walczą o oszczędności a jak zwykle cierpią pasażerowie.
– Jestem ciekaw, czy nasze władze korzystają czasem z komunikacji miejskiej. Mieszkam w Żorach, ale pracuję pod Rybnikiem. Zmianę kończę po godzinie 21.00 i wracałem sobie tą linią koło godziny 22.00. Teraz ostatnie połączenie mam po południu. Muszę jeździć samochodem, a to wychodzi drożej – mówi Marian Kania, jeden z niezadowolonych mieszkańców.

Cierpią pasażerowie
Wojewoda śląski zakwestionował uchwałę żorskiej rady miasta, która dotyczyła porozumienia między Rybnikiem a Żorami w sprawie transportu.
Żory są członkiem Międzygminnego Związku Komunikacyjnego i to właśnie MZK powinno podpisać to porozumienie. Na dzień dzisiejszy to właśnie miasto Rybnik ponosi całkowite koszty transportu poza swoimi granicami administracyjnymi. Tak dalej być nie może – mówi prezydent Adam Fudali. Prezydent zgłosił całą sprawę do władz subregionu zachodniego, by w przyszłości żadna gmina nie borykała się z tego typu problemami. – Mamy wielkie ambicje, chcemy tworzyć aglomerację. Ludzie mieszkający na terenie subregionu nie mogą być karani za to, że samorządowcy nie mogą się dogadać – dodaje prezydent.

Mówią dość
Władze Rybnika nie mają zamiaru dalej organizować transportu dla całego subregionu. Roczny wydatek miasta z tego tytułu to aż 13 milionów złotych. Dla porównania Żory wydają tylko milion złotych. Miesięcznie straty które pokrywa Rybnik na linii 52 to aż 100 tysięcy złotych. Z prostego rachunku wynika, że roczne straty na tej linii to roczny budżet Żor na komunikację. Nic dziwnego, że prezydent mówi dość.

Będzie dobrze
Cięcia w rozkładzie to również ograniczanie kursów w okresie wakacji. Władze Rybnika są optymistami i wierzą, że uda się całą sprawę wyjaśnić do końca wakacji.
– Na razie musimy ukrócić nieprawidłowości, które ciągną się od 1995 roku. Nie możemy tak naprawdę nieprawnie jeździć na terenie Żor. Ktoś mógłby nas spytać, co robi tam nasz autobus. Tak dalej być nie może. Rozmawiałem z prezydentem Żor i szefem MZK. Na pewno zawrzemy jakieś porozumienie. Teraz ciężar transportu będą musieli wziąć na siebie prywatni przewoźnicy. Oni i tak wozili sporo osób na tej trasie przyjeżdżając kilka minut przed autobusem – mówi Adam Fudali.

Źródło:[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Wto 13:23, 03 Lip 2007    Temat postu:

Wcale się nie dziwię prezydentowi... po co ma dokładać do 52 pff... a między budzetem jest różnica 12 mln Shocked to te.ż troche MZK przegięło w sprawie 52 ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marteen




Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik / Kraków

PostWysłany: Wto 17:35, 03 Lip 2007    Temat postu:

Chciałbym ten budżet widzieć na własne oczy...
Skoro my wydajemy tyle pieniędzy to ciekawe ile wydają np. Gliwice? Kiedyś wysiadłem z autobusu na Os.Kopernika, szukałem czegoś w plecaku na przystanku, to przez ten cały czas (niecałe 5 minut) zdążyły podjechać jeszcze 4 busy i to przegubowe z małą ilością pasażerów. Tramwaje które kursują co ok. 7 minut zawsze łapią niezłe napełnienie ale jak obserwowałem ostatnio ludzi to na 5 osób wsiadających może jedna kasowała bilet, a średnia wieku to tak z 50 lat (żart) Wink och nie uwierzę że wszyscy ci ludzie mieli jakieś bilety miesięczne. To ja jestem ciekawy jak w Gliwicach opłaca się utrzymywać komunikacje miejską (wiadomo, sto razy więcej linii i kursów jak u nas Razz Wink nie wszystkie linie są mocno obciążone) [to tak nieco z przymrużeniem oka Wink ]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 22:11, 03 Lip 2007    Temat postu:

Marteen napisał:
To ja jestem ciekawy jak w Gliwicach opłaca się utrzymywać komunikacje miejską (...)


Oczywiście, że się nie opłaca. Organizowanie kom. miejskiej jest zazywczaj o ile nie zawsze dla miast deficytowe. To zależy tylko i wyłącznie od miasta i wielkości budżetu jaką miasto przeznacza na komunikację miejską. Oczywiście na to jak wiele pieniędzy daje miasto składa się wiele czynników. M. in. wielkość miejskiej kasy, czy ogólne zadłużenie miasta, czy też stosunek władz do komfortu jakim jest dla mieszkańców dobrze zorganizowana komunikacja miejska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 23:12, 03 Lip 2007    Temat postu:

To jest właśnie w Gliwicach fajne, że nie oszczędza się tutaj na komunikacji. Z tych autobusów, które jeżdżą, część pewnie dałoby się spokojnie wyrzucić z rozkładu, a pasażerów rozłożyć po innych kursach. Przyniosłoby to pewnie oszczędności dla budżetu, ale dla pasażerów byłoby utrapieniem. Raz, że mniej kursów, a dwa, że straciłaby się gdzieś ich regularność, a regularność to jest coś, co mi się bardzo podoba w komunikacji w Gliwicach.

Gliwice to jedno z nielicznych miast (które znam), gdzie rozkładu w dużej mierze można się nauczyć na pamięć (przynajmniej dla jednego konkretnego osiedla), bo prawie zawsze rozpisuje się go według jakiegoś schematu. W Rybniku tego właśnie nie ma (przynajmniej na większości linii), co niestety bardzo utrudnia korzystanie z usług ZTZ. A o MZK to już w ogóle nawet nie wspominam, bo tam chaos jest już przeogromny.

PS. A co do konkretnych liczb, to w gliwickim budżecie na 2007 rok zapisana jest kwota 13 422 830 zł opłaty na rzecz KZK GOP za organizację komunikacji w mieście oraz dodatkowo 5 mln zł dotacji dla PKMu na zakup nowych autobusów (w tym roku ma to być 15 niskopodłogowych "osiemnastek"). W najbliższym czasie sumka dopłat do KZK GOPu powinna się zmniejszyć, bo wejdzie w życie nowy tryb finansowania komunikacji i Gliwice nie będą musiały już dopłacać do pustych przejazdów w Siewierzu czy Sławkowie.



Marteen napisał:
Tramwaje które kursują co ok. 7 minut zawsze łapią niezłe napełnienie ale jak obserwowałem ostatnio ludzi to na 5 osób wsiadających może jedna kasowała bilet, a średnia wieku to tak z 50 lat (żart) Wink och nie uwierzę że wszyscy ci ludzie mieli jakieś bilety miesięczne.


Statystycznie w KZK GOP co dziesiąty pasażer jedzie na gapę. Z tego punktu widzenia, na 5 osób, z których jedna kasuje bilet, trzy mają bilet miesięczny, a najwyżej jedna jedzie na gapę. Oczywiście statystycznie. Wink

PS. Marteen, a co ty takiego robiłeś, jeśli można wiedzieć, na "moim" os. Kopernika??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marteen




Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik / Kraków

PostWysłany: Wto 23:51, 03 Lip 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:

PS. Marteen, a co ty takiego robiłeś, jeśli można wiedzieć, na "moim" os. Kopernika??


Ad. PS: Jak pytałem w którymś tam wątku o to czy mogę na biletach MZK dojechać do Gliwic, to właśnie było to związane z moja pracą (takim w sumie zleceniem). Musiałem załatwić pewne sprawy w Urzędzie Miasta a potem w Sądzie i sfotografować obiekty które miałem na liście, oprócz Gliwic miałem jeszcze Rybnik, Wodzisław i Jastrzębie, no i ich ziemskie powiaty. w Gliwicach miałem 35 obiektów. Dobowy KZK i jazdaaa... po wszystkich zakątkach. sie najeździłem jak nigdy w życiu po Gliwicach Wink i tu ten plus że zawsze jak przyszedłem na przystanek to ja tylko spojrzałem na rozkład czy bus który podjechał jedzie tam gdzie chciałem (częstotliwość super), no ale w numeracji to byłem stracony Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 6:53, 04 Lip 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Gliwice to jedno z nielicznych miast (które znam), gdzie rozkładu w dużej mierze można się nauczyć na pamięć (przynajmniej dla jednego konkretnego osiedla), bo prawie zawsze rozpisuje się go według jakiegoś schematu. W Rybniku tego właśnie nie ma (przynajmniej na większości linii), co niestety bardzo utrudnia korzystanie z usług ZTZ. A o MZK to już w ogóle nawet nie wspominam, bo tam chaos jest już przeogromny.

Przepraszam bardzo, ale ja rozkład z mojego przystanku oraz Sztolniowej i Kłokocina mam wykuty od wielu lat na pamięć- 9 linii(z czego 47 ma 36 kursów, a 48- 34 kursy w dni robocze) Very Happy .
Np. rozkład 47 oraz 48, czy 11 i 40 nie jest układany na szczęście w chaosie Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Śro 7:32, 04 Lip 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:

Gliwice to jedno z nielicznych miast (które znam), gdzie rozkładu w dużej mierze można się nauczyć na pamięć (przynajmniej dla jednego konkretnego osiedla), bo prawie zawsze rozpisuje się go według jakiegoś schematu. W Rybniku tego właśnie nie ma (przynajmniej na większości linii), co niestety bardzo utrudnia korzystanie z usług ZTZ. A o MZK to już w ogóle nawet nie wspominam, bo tam chaos jest już przeogromny.


Hmm czy tak bardzo utrudnia, to nie powiedziałbym tego Razz każdy jakośsię jeszcze łapie, fakt faktem mogłyby być czytelniejsze schematy, ale i tak nie są najgorsze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 11:22, 04 Lip 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
To jest właśnie w Gliwicach fajne, że nie oszczędza się tutaj na komunikacji. Z tych autobusów, które jeżdżą, część pewnie dałoby się spokojnie wyrzucić z rozkładu, a pasażerów rozłożyć po innych kursach.
[/quote]

Gliwice zawdzięczają sporo wejściu do KZK GOP jeśli chodzi o rozkłady. Bo pamiętam, że jakieś 12-13 lat temu czyli przed wejściem do strefy KZK GOP autobusy jeździły też wcale nie rzadziej ale w większym chaosie i bez cyklów. A KZK GOP (za to ich bardzo cenię!) powprowadzał cykle.
Generalnie najbardziej bez sensu w Gliwicach i innych miastach GOP-u zbyt duże kopiowanie się linii. Np. jedzie sobie tramwaj a wzdłuż tej linii dziesięć linii autobusowych... Jest to marnotrastwo publicznych pieniędzy, które mogłyby być przeznaczone np. na nowy tabor. Innym grzechem KZK GOP jest duży chaos w liniach i numeracji. Czasem nie jest łatwo połapać się na tym miłośnikowi komunikacji nie mówiąc już o przyjezdnych. Pod tym względem jednak układ linii w samych Gliwicach nie jest najgorszy przy czym brakuje sensownych węzłów przesiadkowych. Dużym minusem jest brak jakichkolwiek map z przebiegiem linii... O dziwo zacofany o 100 lat za murzynami ZTZ zrobił mapy swoich linii (a w czasie zamknięcia pl. Wolności były nawet mapy ze zmianami!). Bardzo to ułatwia poruszanie się osobom przyjezdnym autobusami ZTZ.

Również ZTZ-owi brakuje animuszu w zmianach przebiegu linii i likwidacji niektórych linii a co za tym idzie zwiększeniem częstotliwości innych. Niestety mieszkając na Nowinach zauważam, że czasami nawet 3-4 autobusy jadą w przeciągu 2-3 minut a potem 15-20 przerwy. To nie jest normalne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 13:15, 04 Lip 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
Również ZTZ-owi brakuje animuszu w zmianach przebiegu linii i likwidacji niektórych linii a co za tym idzie zwiększeniem częstotliwości innych. Niestety mieszkając na Nowinach zauważam, że czasami nawet 3-4 autobusy jadą w przeciągu 2-3 minut a potem 15-20 przerwy. To nie jest normalne...

Nowiny to jest chyba jedyna dzielnica która nie ma "swojej" linii, wszystkie linie obsł. tę dzielnicę to jest "ściepa" ze wszystkich dzielnic(i miast: Żory-52, Rydułtowy-28,29, Pszów-10). Wg. mnie przydała by się choć jedna linia która obsługiwała by większość przystanków w Śródmieściu, Północy, Nowin, Smolnej; coś w rodzaju jastrzębskiej "117".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> ZTZ Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island