Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Liniowy Hyde Park w ZTZ - cie.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Boczne tory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 14:20, 24 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:

Moim zdaniem, żeby nie robić mętliku z 47, ZTZ powinien zrobić nową linię kursującą co np. godzinę na szpital, tym bardziej że w końcu Boguszowice to największa dzielnica miasta Exclamation Powinno być:

50: Orzepowice Borki-Szpital-DKM-Plac-PKP-Raszowiec-Boguszowice.

Przewidywany czas przejazdu to ok. 40 min + 20 min przerwy. 2 autobusy niskopodłogowe i po sprawie Wink Zadowalające Question Ewentualnie szło by uszknąć co nieco z 47/8.

Jeżeli już tak myślisz, to nie uruchamiałbym nowej linii tylko zwiększył częstotliwość "31", kursuje przez Boguszowice i Chwałowice, a obie dzielnice mają żenujące połączenie ze szpitalem, biorąc pod uwagę, że w B-ce Os. i Chwałowicach mieszka razem ok. 22 tysiące mieszkańców, czyli ok 1/7 ludności Rybnika. Z północnych B-ce Starych mają blisko na "45", a z południowych na Osiedle.

A co do wielkości, obszarowo być może 2 dzielnice które mają wspólny pierwszy człon nazwy, czyli B-ce, są największą dzielnicą Rybnika, jednak co do il. mieszkańców, najwięcej ich jest na Nowinach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Śro 14:23, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 14:23, 24 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
Lepszego pomysłu już nie mogłeś znaleźć? Wysyłać "14" dodatkowo wieczorem, tylko dlatego, że 10 osób chce jechać do Ochojca? Nie uważasz, że to nie jest ekonomiczne rozwiązanie, a wariantowe kursy "13" są dobrym rozwiązaniem, tym bardziej, że częstotliwość kursów jest przyzwoita(co 1h) jak na dzielnice, w których większość mieszkańców posiada samochód.


Zawsze można puścić Vero. Poza tym, pierwsze słyszę, żeby częstotliwość 1h na jakiejkolwiek linii była "przyzwoita". Jeśli pasażerów jest mało, to należy zmniejszać tabor zamiast wycinać kursy.


ztz rybnik napisał:
Wysyłanie "47" przez cmentarz wg. mnie nie ma sensu, jak już to ul. Energetyków, a następnie Żołędziową, zajeżdżałaby na DKM i dalej kontynuowała swoją drogę tak jak wygląda ona obecnie;


To kwestia dopracowania szczegółów. Mnie chodzi tylko o ten system pętli w skrajnych punktach Śródmieścia.


ztz rybnik napisał:
Czyżbyś nie zorientował się jaką funkcję pełni linia 17 wraz z 19? Tak w skrócie, jest to podzielona(w szczycie) "18" na 2 części w celu rozłożenia potoków pasażerskich Kamienia, Leszczyn(w szczególności) i Książenic; także nie widzę sensu wywalenia "17" z pl. Wolności, tym bardziej, że bardzo dużo osób korzysta z tego przystanku, zdarza się, iż kierowca stoi na placu nawet powyżej 5 minut i sprzedaje bilety, a kolejka przed pierwszymi drzwiami jest dłuuuga.


Dla mnie przystanki Sąd i pl. Wolności są w dużej mierze alternatywne. Dlatego właśnie wydaje mi się, że jak jaden autobus z Leszczyn jedzie na pl. Wolności, to drugi powienien jechać do Sądu. Ja myślę, że na targowisko leszczynianie też chyba jeżdżą, nie? A przy okazji na placu zrobi się luźniej, bo dziś bywa, że autobusy się już tam nie mieszczą. A dobra częstotliwość (np. 2 x 30 minut + przeguby) powinna sprawić, że żadne dzielenie potoków nie będzie potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 14:29, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 14:33, 24 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Zawsze można puścić Vero. Poza tym, pierwsze słyszę, żeby częstotliwość 1h na jakiejkolweik linii była "przyzwoita".

Jaką proponujesz częstotliwość? Co 20 minut do dzielnic typu Kamień, Kłokocin, Ochojec, Wielopole; a co 3-5 minut autobusy powinny odjeżdżać z Nowin, Chwałowic, Niedobczyc czy też Boguszowic? Wiem, że byłoby to wygodne dla mieszkańców, ale wtedy koszty przeznaczone na KM przez UM wynosiłyby 2 czy 3 krotnie więcej niż obecnie(ok. 25 mln zł).

mieszko966 napisał:
Dla mnie przystanki Sąd i pl. Wolności są w dużej mierze alternatywne. Dlatego właśnie wydaje mi się, że jak jaden autobus z Leszczyn jedzie na pl. Wolności, to drugi powienien jechać do Sądu. Ja myślę, że na targowisko leszczynianie też chyba jeżdżą, nie? A przy okazji na placu zrobi się luźniej, bo dziś bywa, że autobusy się już tam nie mieszczą.

Zgodziłbym się z takim rozwiązaniem, gdyby linie 17 i 18 jeździły w podobnych godzinach, ale tak nie jest, "17" kursuje tylko w szczycie, i ma aż 6 kursów, a "18" poza szczytem i w weekendy, także nadal nie rozumiem Twojego pomysłu. Jeszcze mógłbym przyjąć, gdyby '17" jechała przez pl. Wolności, a "19" przez Sąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Śro 14:52, 24 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:

Jeżeli już tak myślisz, to nie uruchamiałbym nowej linii tylko zwiększył częstotliwość "31", kursuje przez Boguszowice i Chwałowice, a obie dzielnice mają żenujące połączenie ze szpitalem

No, ale to tutaj radziłbym zmienić nieznacznie przebieg przynajmniej niektórych kursów, bo przejechanie tej trasy to też niezła wycieczka, głównie przez zwiedzanie Franciszkanów i Nowin, a dla pacjentów to nie najlepiej. Niektóre kursy mogły by "frunąć" od Sądu przez Zebrzydowicką na DKM i dalej tak jak 3.

ztz rybnik napisał:
A co do wielkości, obszarowo być może 2 dzielnice które mają wspólny pierwszy człon nazwy, czyli B-ce, są największą dzielnicą Rybnika, jednak co do il. mieszkańców, najwięcej ich jest na Nowinach.
A no tak... "plaża bloków" w końcu (określenie wychowawcy Razz ), ale co jak co: najwięcej ludzi z dzielnic Rybnika jeździ z Twoich Boguszowic i mych Niedobczyc; Nowinczycy idą "z buta". Wspomniane Chwałowice jeszcze, ale to głównie za sprawą IV LO Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 15:01, 24 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Wspomniane Chwałowice jeszcze, ale to głównie za sprawą IV LO Wink

Ty nie przesadzaj, że bywasz w Chwałowicach głównie tylko w godz. szczytowych na przyst. Chwałowice Kopalnia i widujesz pasażerów z plecakami to inna bajka. Wczoraj przejechałem się z centrum do Chwałowic na pętle, jak zwykle mnóstwo ludu(w rożnym wieku) wysiadło na Kopalni i Osiedlu. W wspomnianej dzielnicy na ul. Pukowca i okolicznym jest mnóstwo bloków 4-piętrowych. Wracając do centrum "29" z zaprzyjaźnionym kierowcom w kabinie, było podobnie, tylko ludzie nie wysiadali, a wsiadali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Śro 15:11, 24 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:

Ty nie przesadzaj, że bywasz w Chwałowicach głównie tylko w godz. szczytowych na przyst. Chwałowice Kopalnia i widujesz pasażerów z plecakami to inna bajka. Wczoraj przejechałem się z centrum do Chwałowic na pętle, jak zwykle mnóstwo ludu(w rożnym wieku) wysiadło na Kopalni i Osiedlu. W wspomnianej dzielnicy na ul. Pukowca i okolicznym jest mnóstwo bloków 4-piętrowych.
Nie zapominaj, że jest okres przedświąteczny Wink Nie zaprzeczam że mało ludzi tam jeździ, bo widać to często w soboty i nieprawda że tylko w szczycie jeżdżę. Ostatnio 31 w str. centrum o 10:23 i źle nie było. 29 z Sądu 11:15 praktycznie pusta. Z reguły jak przyuważyłem to z Pętli i Osiedla w godzinach szczytu jedzie max.10 osób potem na Kopalni towarzystwo się nie mieści właśnie przez "pasażerów z plecakami" i górników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 15:14, 24 Gru 2008    Temat postu:

W sumie kilka kursów linii 31 można by było przedłużyc na Elektrownie szczególnie w szczytach ponieważ przydało by sie połaczanie Elektrowni - Boguszowice a gdyby przedłużyć 31 to by było raptem 7 min dłuższy kurs co np 1h, 1,5h to by niebyło złe. A co do ul. Niepodległości to niewiem jak wygląda jeszcze tam niebyłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Śro 15:25, 24 Gru 2008    Temat postu:

janek napisał:
W sumie kilka kursów linii 31 można by było przedłużyc na Elektrownie szczególnie w szczytach ponieważ przydało by sie połaczanie Elektrowni - Boguszowice a gdyby przedłużyć 31 to by było raptem 7 min dłuższy kurs co np 1h, 1,5h to by niebyło złe.

Aleś się na tą ER uparł Wink Nie jest to głupie, ale chodzi też o zjazdy...z ER dalej na DKM a za to Transgórowi nikt nie płaci. Rocznie na kilka autobusów to już jednak robi różnicę. Co do zjazdów: kierowca też człowiek, dychnąć se musi i załatwić potrzeby, a z Orzepowic bliżej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtek ztz dnia Śro 15:26, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 15:45, 24 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
Jaką proponujesz częstotliwość? Co 20 minut do dzielnic typu Kamień, Kłokocin, Ochojec, Wielopole; a co 3-5 minut autobusy powinny odjeżdżać z Nowin, Chwałowic, Niedobczyc czy też Boguszowic?


W Gliwicach się da. Dzielnice wiejskie typu Czechowice, Żerniki, Bojków mają takt co 15 minut, a duże blokowiska nawet do 5 minut. Myślę, że w warunkach rybnickich na Ochojec czy Grabownię wystarczyłoby 30 minut (po zsumowaniu w Golejowie i Wielopolu było to więc 15 minut), a na Boguszowice czy Nowiny 10, ale z przegubami. Leszczyny, Radlin czy Rydułtowy - na mój gust - 15 minut.


ztz rybnik napisał:
Zgodziłbym się z takim rozwiązaniem, gdyby linie 17 i 18 jeździły w podobnych godzinach, ale tak nie jest, "17" kursuje tylko w szczycie, i ma aż 6 kursów, a "18" poza szczytem i w weekendy, także nadal nie rozumiem Twojego pomysłu. Jeszcze mógłbym przyjąć, gdyby '17" jechała przez pl. Wolności, a "19" przez Sąd.


Teraz tak nie jest, ale to nie znaczy, że tak być nie może. Zakładam, że 17 i 18 miałyby od Kamienia ujednolicony takt: np. 00 [17], 15 [18], 30 [17], 45 [18].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 16:02, 24 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:

Aleś się na tą ER uparł Wink Nie jest to głupie, ale chodzi też o zjazdy...z ER dalej na DKM a za to Transgórowi nikt nie płaci. Rocznie na kilka autobusów to już jednak robi różnicę. Co do zjazdów: kierowca też człowiek, dychnąć se musi i załatwić potrzeby, a z Orzepowic bliżej


Nie za każdym razem kierowca zjezdza na dworzec, bo to by było mega głupie no chyba że autobus za każdym razem by miał 1h Przerwy. A co maja powiedziec kierowcy z linii 13/32 i 45 oni tez nie zjezdzaja na Dworzec i żyją. Niechodzi mi o to żeby za każdym razem bus zajeżdżał na elektrownie tylko przy dobrej czestotliwości co 3,4 kurs. A jeśli chodzi o zmiany kierowców to też nie muszą sie zamieniać na Dworcu a nawet podmiany Autobusów mogą sie odbywać na każdym przystanku znowu przykład Linii: 13/32


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Śro 21:32, 24 Gru 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
janek napisał:
W sumie kilka kursów linii 31 można by było przedłużyc na Elektrownie szczególnie w szczytach ponieważ przydało by sie połaczanie Elektrowni - Boguszowice a gdyby przedłużyć 31 to by było raptem 7 min dłuższy kurs co np 1h, 1,5h to by niebyło złe.

Aleś się na tą ER uparł Wink Nie jest to głupie, ale chodzi też o zjazdy...z ER dalej na DKM a za to Transgórowi nikt nie płaci. Rocznie na kilka autobusów to już jednak robi różnicę. Co do zjazdów: kierowca też człowiek, dychnąć se musi i załatwić potrzeby, a z Orzepowic bliżej

Bardzo dobrze, że się Janek uparł na linię ER-Boguszowice, połączenie jak najbardziej słuszne, a co do zjazdów o których piszesz, Janek wyraźnie napisałem, że tylko parę kursów mogłoby być przedłużonych, także pierwszy zaczynałby z DKM, a ostatni kończył na nim, oraz w międzyszczycie kursy swój bieg kończyłyby na DKM lub Borkach.

mieszko966 napisał:
W Gliwicach się da. Dzielnice wiejskie typu Czechowice, Żerniki, Bojków mają takt co 15 minut, a duże blokowiska nawet do 5 minut.

Jesteś tego pewien? Jako pierwszy, lepszy przykład do sprawdzenia wybrałem Bojków, a dokładnie ulicę Rolniczą - przystanek Bojków Kościół.
9:12[8 - Knurów]; 9:13[58 - Gliwice]; 10:38[58 - Gliwice]; 11:52[8 - Knurów]; 11:58[58 - Gliwice] -> takt 15 minutowy jak nic.
Bojkow, ul. Knurowska, przystanek Bojków Skrzyżowanie - kierunek Knurów:
9:06[194]; 9:16[8]; 9:21[710]; 9:41[194]; 10:01[194]; 10:21[710]; 10:41[194] -> ja tu widzę od 9:21 takt 20 minutowy a nie 15 minutowy, podejrzewam, że znalazłbym więcej takich uchybień od rzekomego standardowego taktu 15 minutowego w Czechowicach, Żernikach i Bojkowie, także nie jest tak kolorowo, a w Bojkowie przypuszczam, ze udało się uzyskać taki takt, nie ze względu na tę dzielnicę(typowo wiejską), tylko liczono się głownie z Knurowem, a że Bojków jest pod drodze to mieszkańcy tylko i wyłącznie dlatego mają dobrą komunikację.

mieszko966 napisał:
Teraz tak nie jest, ale to nie znaczy, że tak być nie może. Zakładam, że 17 i 18 miałyby od Kamienia ujednolicony takt: np. 00 [17], 15 [18], 30 [17], 45 [18].

Trzeba było tak od razu, w takim razie zgadzam się z Tobą, "18" na pl. Wolności, ponieważ je trasa biegnie przez Leszczyny i Książenice, a "17" na Sąd, ponieważ obsługują tylko Leszczyny, wtedy też można by zlikwidować szczytową "19". A co do taktu widziałbym go inaczej: 00[18]; 20[17]; 40[17] i obawiam się czy nawet nie byłby za częsty, ponieważ są jeszcze trzy linie MZK Jastrzębie oraz jeden kurs po godzinie 8 linii 309.

janek napisał:
A co maja powiedziec kierowcy z linii 13/32 i 45 oni tez nie zjezdzaja na Dworzec i żyją. Niechodzi mi o to żeby za każdym razem bus zajeżdżał na elektrownie tylko przy dobrej czestotliwości co 3,4 kurs.

Dlatego też na 13/32 nie jeżdżą kobiety. Razz A co do "45" są kursy skrócone do DKM, a standardowa jej trasa przebiega również przez DKM, także gdyby kierowca przyjechał na dworzec z czasem +1(dopuszczalne wg. ZTZ) i odjechałby z -1 lub -2 nic by się nie stało. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 23:39, 24 Gru 2008    Temat postu:

ztz rybnik napisał:
Jesteś tego pewien? Jako pierwszy, lepszy przykład do sprawdzenia wybrałem Bojków, a dokładnie ulicę Rolniczą - przystanek Bojków Kościół.
9:12[8 - Knurów]; 9:13[58 - Gliwice]; 10:38[58 - Gliwice]; 11:52[8 - Knurów]; 11:58[58 - Gliwice] -> takt 15 minutowy jak nic.


8 i 58 to są linie okrężne (coś jak rybnickie 16 i 51), więc ciężko jest je zsynchronizować na kursach do centrum. Ale na kursach do Bojkowa takt jest (zwykle) zachowany. Z pl. Piastów:

8 - 12:13, 12:53, 13:33, 14:13, 14:53
58 - 12:33, 13:13, 13:53, 14:33, 15:13

Przy okazji muszę skorygować, że rzeczywiście jest to 20 minut, a nie 15. Pomyłka. Oczywiście podawane przeze mnie takty tyczą się godzin szczytu. Tak więc po godzinie 9 może z tym być różnie.


W Czechowicach na pewno jest już 15 minut (oczywiście w szczycie). Choć to też w dużej mierze zasługa Pyskowic:

71 - 6:05, 6:35, 7:05, 7:35, 8:05, 8:35, 9:05, 9:35
677 - 5:50, 6:20, 6:50, 7:15, 7:20, 7:50, 8:20, 8:50, 9:20 9:50


Jeśli chodzi o wiejskie dzielnice dysponujące samodzielnymi połączeniami, to Brzezinka ma autobus co 30 minut.

57 - 12:24, 12:54, 13:24, 13:54, 14:24, 14:54, 15:24, 15:54, 16:24, 16:54


A odstępstwa od taktu oczywiście się zdarzają. Choć oczywiście ubolewam nad tym bardzo. Niestety w ostatnim czasie rozkłady nieco się zepsuły i wiele taktów znikło. Może od nowego roku coś się poprawi, bo miasto ma dać więcej pieniędzy na KM.


PS. A co do zjazdów na zajezdnię w celach, jak rozumiem, fizjologicznych, to w Gliwicach rozwiązano ten problem rozstawiając toy-toye na wszystkich pętlach. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Śro 23:40, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Czw 7:32, 25 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
PS. A co do zjazdów na zajezdnię w celach, jak rozumiem, fizjologicznych, to w Gliwicach rozwiązano ten problem rozstawiając toy-toye na wszystkich pętlach. Wink

W Gliwicach jest to raczej niezbędne, tylko kilka linii kończy na zajezdni, a odpowiednika rybnickiego DKM nie ma(chyba, że za coś takiego uważasz chaotyczny pl. Piastów). W Rybniku większość linii swój początek i koniec ma na DKM, na którym jest toaleta. A toy-toye mogłyby się pojawić w dwóch miejscach: na Grabownii(13/32) i na "pętli" Orzepowice Borki(3, 31 i 46). W drugim miejscu, gdy trwała budowa nowego dworca stało przenośne WC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 12:04, 25 Gru 2008    Temat postu:

Wracając do Rybnika, wydaje mi się, że przydałoby się też ograniczenie liczby linii. Przykład Boguszowic Osiedla, gdzie zajeżdża aż 6 różnych linii, a spokojnie wystarczyłby 3: jedna przez Chwałowice (13), jedna przez Raszowiec (47) i jedna przez Gotartowice (48 ). Kursy na szpital, zamiast 31, mogłaby realizować (jak już powiedzieliśmy) 47. A 48 (w niektórych kursach) mogłaby od Gotartowic kursować po trasie 28 przez Paruszowic. A gdyby każda z tych linii jeździła w szczycie co pół godziny (absolutnie wykonalne), to udałoby się zachować całkiem fajny, 10-minutowy takt.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Czw 12:06, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 12:30, 25 Gru 2008    Temat postu:

I 13 miała by co 30 minut jezdzic na Grabownie?? To by była troche przesada, a co do tych wszystkich linii to L:49 stanowi uzupełnienie rozkładu L:48 np:
12:05,12:35 - 48, 13:05 - 49, 13:35,14:05 - 48. Linia 31 troche nieudolne uzupełnienie Linii: 13/32 ale gdyby polepszyć troche rozkład 31 to na pewno Byłby zachowany 30 min takt Na odcinku Boguszowice - Chwałowice i na odwrót. A co do Linii 28 to tylko 2 Kursy pozostaja do Rydułtów, i jeden który po drodze stoi prawie 30 min w Paruszowcu, i 2 Kursy docierajace do Jejkowic to troche mało bo reszta konczy w Rybniku. Rzeczywiście mozna by póścić pare kursów L:48 przez Paruszowiec i żeby były jakoś skomunikowane z 28.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 14:16, 25 Gru 2008    Temat postu:

janek napisał:
I 13 miała by co 30 minut jezdzic na Grabownie?? To by była troche przesada


Myślę, że w Grabowni nikt by się z tego powodu nie obraził. Ewentualnie można by kilka kursów skrócić do DKMu, czy gdzieś. Ewentualnie, co drugi kurs do Grabowni, a co drugi do Ochojca (w miejsce 14).

janek napisał:
a co do tych wszystkich linii to L:49 stanowi uzupełnienie rozkładu L:48


Tak jakby tych dodatkowych kursów nie można było zrealizować jako 48.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 15:24, 25 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:

Myślę, że w Grabowni nikt by się z tego powodu nie obraził. Ewentualnie można by kilka kursów skrócić do DKMu, czy gdzieś. Ewentualnie, co drugi kurs do Grabowni, a co drugi do Ochojca (w miejsce 14).


Myśle że by sie nieobrazili ale poco autobus ma wozić powietrze, nawet teraz przy obecnym rozkładzie tłumy w tamtym kierunku niejeżdżą oprócz szczytu. A jeśli kilka kursów miało by jechać na DKM to poco wogóle to robić jak 31 jedzie na dworzec Question Więc jak mówie wystarczy polepszyć rozkład 31 i wszystko by było dobrze. [/quote]

mieszko966 napisał:
Tak jakby tych dodatkowych kursów nie można było zrealizować jako 48.
A co to za różnica czy te kilka kursów pojedzie jako 48 czy 49 przynajmniej jest jakis połaczenie Ligoty ( dużo hipermaketów) z Chwałowicami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 16:52, 25 Gru 2008    Temat postu:

^^ Po co to robić? Po to, żeby zmniejszyć ilość linii, bo dzięki temu system komunikacyjny staje się bardziej przejrzysty i przyjazny dla pasażera. Moim zdaniem optymalna ilość autobusów na pętli to jest od 1 do 3 (a w Boguszowicach jest ich 6). Bo nadmiar linii autobusowych niczemu nie służy, szczególnie jeśli ich przebiegi w znaczący sposób się dublują (przykładowo 31/13/32, 48/49 czy 26/27/29).

Przy okazji, 26, 27 i 29 to też jest osobna historia. A wystarczyłaby przecież jedna linia do Rydułtów z dodatkowymi opcjami: "kurs skrócony do przystanku Jejkowice Centrum" i "od przystanku Gaszowice Pogwizdów kurs do przystanku Lyski Rondo przez Suminę". A tak, w Chwałowicach na pętli jest aż 7 różnych linii (a właściwie 8, bo 13 i 32 to też są oddzielne linie). Z czego jedna ma w ciągu dnia 5 kursów (49), jedna 10 (27) i kolejna też raptem 10 (31).

A jeśli chodzi o "wożenie powietrza" do Ochojca czy Grabowni, to można na to popatrzeć od innej strony. Może frekwencja na tych liniach nie dopisuje nie dlatego, że jest mało chętnych ("bo prawie każdy ma samochód"), ale właśnie dlatego, że autobusy jeżdżą zbyt rzadko. Częstsze kursy w połączeniu z korkami w centrum Rybnika mogłyby w takiej sytuacji zachęcić mieszkańców tych dzielnic do tego, żeby się przesiąść na KM. Z własnego doświadczenia wiem, że w Ochojcu jeszcze do niedawna ZTZ przegrywał konkurencję z PKSami, bo te ostatnie jeździły nawet 2 razy częściej. Efekt był taki, że im rzadziej jeździła 14, tym bardziej świeciła pustkami, bo ludzie woleli kupować bilety miesięczne w PKSie. W ten właśnie sposób zabija się komunikację miejską. Paradoksalnie to ludzie z Ochojca płacą często największe w mieście podatki (także na KM) i najmniej na tym zyskują, bo ZTZ traktuje ich po macoszemu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Czw 17:22, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janek
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 17:25, 25 Gru 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
^^ Po co to robić? Po to, żeby zmniejszyć ilość linii, bo dzięki temu system komunikacyjny staje się bardziej przejrzysty i przyjazny dla pasażera. Moim zdaniem optymalna ilość autobusów na pętli to jest od 1 do 3 (a w Boguszowicach jest ich 6). Bo nadmiar linii autobusowych niczemu nie służy, szczególnie jeśli ich przebiegi w znaczący sposób się dublują (przykładowo 31/13/32, 48/49 czy 26/27/29).

Przy okazji, 26, 27 i 29 to też jest osobna historia. A wystarczyłaby przecież jedna linia do Rydułtów z dodatkowymi opcjami: "kurs skrócony do przystanku Jejkowice Centrum" i "od przystanku Gaszowice Pogwizdów kurs do przystanku Lyski Rondo przez Suminę". A tak, w Chwałowicach na pętli jest aż 7 różnych linii (a właściwie 8, bo 13 i 32 to też są oddzielne linie). Z czego jedna ma w ciągu dnia 5 kursów (49), jedna 10 (27) i kolejna też raptem 10 (31).


Lepsze jest 8 Linii niż 1 Lini z 8 Wariantami. Zanim by sie ludzie do tego przyzwyczaili zeby patrzec na kierunek a nie na numer lini to by to pare razy wróciło do starego systemu. Zresztom ludzie nieprzyzwyczjeni do tego typu zmian stracili by sie w tym. A kierowca służył by jako informacja pasażerska po każdy by sie pytał czy jedzie tam czy tam. I co by to dało żeby zrobic kilka wariantów jednej linii jak teraz na to samo wychodzi. Na petle dalej podjezdzalo by tyle samo busów co teraz tylko ze tych samych linii i to by sie tylko zmieniło.

A co do Linii 14 to gdyby ludzie jeździli w tamtym kierunku to by było dalej tyle kursów. Oj coś mi sie niewydaje ze ludzie nagle przesiedli by sie z samochodów do Autobusów. Ochojec tez niejest taki ogromny i niejezdzi tak duzo ludzie zeby robic z niego jakis wezel komunikacyjny i robic jakis cykl. A zresztom ryzykował byś puszczajac kilka autobusów w tamtym kierunku i robic cykl np 45 min dla tych 100 - 200 osob ( to sa juz szczyty) Które zmienili by auto na busa Question Ja bym sie takiego czegoś niepodioł patrzac na to że co drugi autobus moze jechal kilka kilometrow pusty


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez janek dnia Czw 17:40, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 17:33, 25 Gru 2008    Temat postu:

janek napisał:
Lepsze jest 8 Linii niż 1 Lini z 8 Wariantami.


Nie sprowadzajmy rzeczy do absurdu. Mówimy o jednej linii w trzech wariantach i tego się trzymajmy.


janek napisał:
Zresztom ludzie nieprzyzwyczjeni do tego typu zmian stracili by sie w tym.


Zawsze się znajdzie pretekst, żeby zostawić wszystko po staremu. "Co prawda system jest do niczego, ale ludzie się przyzwyczaili, więc po co to zmieniać?" Właśnie na fali takiego myślenia wciąż funkcjonuje w Rybniku podział na 13 i 32, choć nikt mi nie udowodni, że to jest normalne, żeby jedna linia w każdym kierunku posiadała inne oznaczenie. Choć może warto to rozszerzyć i wprowadzić np. linie 74 i 84, a jako bonus jeszcze 62, 72 i 92. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Boczne tory Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island