Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Administrator

Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 21:08, 11 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
wojtek ztz napisał: | Na torze w "lewo" stoi wbity znak (biała ramka, takie czerwone może pomarańczowe tło) |
Czyli tor zamknięty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Sob 21:36, 11 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | Czyli tor zamknięty. |
No raczej trudno by było żeby pociąg omijał/przelatywał ok.dwumetrowy znak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sob 22:52, 11 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Poziomy prostokąt, z białą ramką/obwódką, w środku czerwona. Jest to tarcza D1, oznacza, że tor, na którym ona stoi, lub rozjazd, na którym ona stoi jest tymczasowo zamknięty. To tymczasowe trwa czasem tydzień, czasem miesiąc, a czasem lata  Na stałe zamykane/kończone tory są kozłami oporowymi + poduszką ziemną/piaskową. Na szlaku przed tarczą D1 (Gdy nagle zamyka się tor) powinna być oddalona od niej o 50m(+droga hamowania) Tarcza DO (biała obwódka, czarny pierścień, żółty środek). Ostrzega ona, przed tymczasowym zamknięciem toru i należy rozpocząć drogę hamowania. Stoją te tarcze zazwyczaj pod wiatami na znaki koło nastawni, budynków drużniczych. Jak Wojtek napisał tarcza D1 ma dokoło 2m wysokości. Zakazuje ona wjazdu na dalszy odcinek szlaku. Tarcza jest stalowa, można ją łatwo i szybko przenosić.
Pozdrawiam, Artur
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Sob 22:57, 11 Paź 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 9:52, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Troche mnie dziwi, że ktoś po napisaniu 780 postów nie wie co to tarcza D1 ale już nic nie mówie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek ztz
MIŁOŚNIK

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik-Niedobczyce
|
Wysłany: Pon 18:48, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
dehu napisał: | Troche mnie dziwi, że ktoś po napisaniu 780 postów nie wie co to tarcza D1 ale już nic nie mówie  |
780 Nie ma tu takiego osobnika Jest 821 od TOMa i 720 moje. Jeśli było to do mnie skierowane to usprawiedliwię się że bardziej "siedzę" w autobusowej komunikacji niż w PKP, ale ci też mnie interesują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 20:55, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Przepisy drogowe, znaki drogowe są o wiele banalniejsze, niż przepisy kolejowe, wzkaźniki czy sygnały na semaforach... To jest droga, na nią każy ma prawo wjechać, rubta co chceta, piraci drogowi... Na torach są zasady, tam nie ma policji (No chyba że gagar robiący za policjanta z Gdyńskiej szopy, żeby nei kradli paliwa )... Tutaj nikt nie będzie ścigał pociągu... Za przekroczenie prędkości i nie stosowanie się do przepisów grozi wywalenie... Autobusy MZK, np pośpiech E-3... On nie stosuje się do przepisów... nie jedzie 60km/h w terenie zabudowanym z Wodzisławia do Rybnika, tylko nawet i 80... :/ I to są te różnice... A są ich jeszcze setki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator

Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pon 21:14, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Nie mam pojęcia o czym teraz się toczy dyskusja. Wojtek napisał, że interesuje się bardziej autobusami niż koleją, więc o co Ci arczix chodzi???
@dehu: A co ma ilość postów do wiedzy o tarczy D1?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczix
MIŁOŚNIK

Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 22:54, 13 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe czyli mamy 2 sprzeczne porównania... I dwie odpowiedzi na nie:
-Co ma piernik do wiatraka... Tyle samo liter.
-Co ma piernik do wiatraka... We wiatraku robi sie pierniki xD
Pozdrawiam, chyba żeśmy wszyscy namieszali nieźle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dehu
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 20:09, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
No zdziwiło mnie, że ktoś kto zabierał zdanie tyle razy nie ma takiej moim zdaniem podstawowej wiedzy na temat przepisów kolejowych. Kolega sie usprawiedliwił, teraz juz rozumiem przepraszam za zamieszanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
semaforek
Administrator

Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Śro 18:55, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Jak ktoś nie wie co znaczy dany wskaźnik (po naszemu znak kolejowy) to odsyłam do [link widoczny dla zalogowanych] => e1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|