Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Nowy rozkład pociągów 2006/07 w ROW - nareszcie są nowości!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 0:50, 22 Lis 2006    Temat postu:

semaforek napisał:
Na pociągi dalekobieżne PR bym raczej nie liczył. Na 150-leciu dyrektor z PR powiedział że nir ma nawet możliwości żeby wagojny bezpośrednie od jakiegoś pośpiecha pojechały jako osobowy do Raciborza. Co do pociągów PIC to to wymaga dogadania się PIC z PR w sprawie utrzymania wagonów w wagonowni Racibórz.
Tylko nie zapomnij, że ten dyrektor to istny dyletant. Na konferencji nie powiedział też np. że będzie Szczecin-Zakopane przez Rybnik, czyżby nie wiedział co szykuje centrala?! Takimi cymbałami nie ma się co przejmować tylko należy lobbować za zmianą koncepcji kierunków pociągów i to najlepiej w Warszawie. Bardzo tu mogą pomóc parlamentarzyści i samorządowcy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Czw 22:35, 23 Lis 2006    Temat postu:

Za to PKP IC od nowego rozkładu w sezonie letnim, uruchamia połączenie Warszawy z Łebą Laughing Będzie tam jeździł IC Łebsko, czy Łeba...
Pomysł niezły bo to kurort dla ludzi o nieźle zaopatrzonych portfelach, czyli w sam raz dla klientów PICu;)
Jednak nie to jest tu sednem sprawy. Ciekawe jak poradzą sobie na tej stacyjce z przygotowaniem składu do drogi powrotnej tak, aby w dalszym ciągu mógł być to pociąg o randze IC Very Happy Tym bardziej, że skład ma sobie liczyć coś około 10 wagonów. Podobne problemy są z EX Szkuner z Helu...

A co do połączeń spółki IC z Rybnikiem, tudzież Raciborzem...Było, minęło, może wróci kiedyś, choć nie widzę w tym sensu. Z Katowic w stronę Warszawy jest niezła siatka pociągów kwalifikowanych. Mogliby jedynie poszerzyć ofertę połączeń bezpośrednich z Trójmiastem bez konieczności przesiadki na Centralnym. Jedyne co można zrobić to poszerzyć i skomunikować siatkę połączeń PR z IC i skrócić czas przejazdu do Katowic do maksimum.
Gdyby IC miał w planach uruchomienie dodatkowego połączenia z naszego województwa to pewnie puściliby coś z Bielska lub Gliwic, ewentualnie z Opola/Wrocławia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 12:52, 24 Lis 2006    Temat postu:

dominiqus napisał:
Za to PKP IC od nowego rozkładu w sezonie letnim, uruchamia połączenie Warszawy z Łebą Laughing Będzie tam jeździł IC Łebsko
Jednak nie to jest tu sednem sprawy. Ciekawe jak poradzą sobie na tej stacyjce z przygotowaniem składu do drogi powrotnej tak, aby w dalszym ciągu mógł być to pociąg o randze IC Very Happy Tym bardziej, że skład ma sobie liczyć coś około 10 wagonów.


No 10 wagonowy pociąg tam oblot zrobi, a to jedyny problewm jaki by mógł wyniknąć przy prowadzeniu tego pociągu. Jak wiadomo do Łeby jeździły zawsze dość długie składy więc i ten się tam zmieści. Jeśli chodzi o sprzątanie składu itp. to z tym też nie ma problemu bo skład tego IC'ka tak samo jak to się robi z pośpiechami będą pewnie podsyłać do Lęborka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Nie 0:54, 26 Lis 2006    Temat postu:

Nomit napisał:
Więc po wizycie na Dniu Kolejarza wiemy już że więcej będzie składów Wagonowych w naszym rejonie Smile i będzie jeździł KORMORAN codziennie do Olsztyna i Pociąg POSP. z Szczecina do Zakopanego Sezonowo i po za tym w SOBOTY i wraca w niedziele. W końcu do Warszawy można będzie jechać o przyzwoitej godzinie Smile To już są potwierdzone informacje . Semaforek i Stachu mogą potwierdzić


a które te pociągi będą zestawione ze składu wagonowego?? prosze o info:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Wto 9:37, 28 Lis 2006    Temat postu:

Poranne pociągi do Katowic były zestawiane z Bohunów a także ten po 19 więc żadna nowość a takze Rybnik- Pszczyna do dnia dziesiejszego Bohuny jeżdzą wiec zadnych niestety zmian nie będzie:( a co do remontu to idzie im jak krew z nosa z Jaśkowic do Czerwionki jest już nowy tor tak samo na wysokości stacji Dębieńsko a tor stacyjny w Czerwionce brak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto 11:27, 28 Lis 2006    Temat postu:

Z tym remontem to jak się do końca grudnia wyrobią to będzie dobrze. Co do Bohunów to bedą na tych pociągach co teraz są.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 22:54, 28 Lis 2006    Temat postu:

semaforek napisał:
Z tym remontem to jak się do końca grudnia wyrobią to będzie dobrze. Co do Bohunów to bedą na tych pociągach co teraz są.
Kolega który dojeżdża codziennie do pracy do Katowic powiedział mi, że słyszał od kolejarzy, że w przyszłym tygodniu ma się pojawić na szlaku jakaś szybka maszyna dzięki której postęp prac będzie szybszy. Z kolei kierowcy ZKA mówią, że mają robotę przynajmniej do końca grudnia Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 20:47, 30 Lis 2006    Temat postu:

PKP Przewozy regionalne w końcu pokazały co spłodziły na tegorocznej konferencji rozkładowej.
Rozkład jazdy, czyli tabele na poszczególne linie są do pobrania w formacie pdf ze strony PKP PR. Oczywiście sa tam wszyskie połączenia, również z naszego regionu, więc zapraszam do oglądania Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Czw 21:19, 30 Lis 2006    Temat postu:

Andrev napisał:
PKP Przewozy regionalne w końcu pokazały co spłodziły na tegorocznej konferencji rozkładowej.
Rozkład jazdy, czyli tabele na poszczególne linie są do pobrania w formacie pdf ze strony PKP PR. Oczywiście sa tam wszyskie połączenia, również z naszego regionu, więc zapraszam do oglądania Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Tylko szkoda że nie wiemy jeszcze które pociągi będą z EZT. A co ciekawe z Gliwic do Częstochowy wracają klasy 1 a u nas pewnie jak zwykle nie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 0:37, 01 Gru 2006    Temat postu: Nowy Hafas!

Jest już dostępny nowy internetowy rozkład jazdy. Smile
[link widoczny dla zalogowanych] Wynika z niego, że przez Wodzisław jedynym przejeżdżającym kiblem będzie pociąg do i z Ostravy. Reszta same wagonowe składy! Laughing Tylko, że dane zawarte w tym rozkładzie niekoniecznie muszą oznaczać, że tak naprawdę będzie Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Pią 9:46, 01 Gru 2006    Temat postu: Re: Nowy Hafas!

gajdzik napisał:
Jest już dostępny nowy internetowy rozkład jazdy. Smile
[link widoczny dla zalogowanych] Wynika z niego, że przez Wodzisław jedynym przejeżdżającym kiblem będzie pociąg do i z Ostravy. Reszta same wagonowe składy! Laughing Tylko, że dane zawarte w tym rozkładzie niekoniecznie muszą oznaczać, że tak naprawdę będzie Crying or Very sad


Widze ze w całym regionie zawitają składy wagonowe, ale oczywiście to nie prawda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valeo




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CHYBIE

PostWysłany: Pią 21:41, 01 Gru 2006    Temat postu:

Interesujacy ten nowy rozkład jazdy zamiast rozwijac polaczenia z kurortami gorskim (Zwardon czy Wisła ) to co rozkład to mniej polaczen najgorzej jest jednak z Wisła zostaje raptem 3 połaczenia + 1 expres no i Czantoria ( z Czestochowy w soboty i niedziele oraz swieta) brawo . Z czego 1 polaczenie bedzie tylko uruchomiane tylko w okresie szkolnym. A tak ładnie pisali że maja wymieniac torowiska do Wisły tylko po co jak nic nie bedzie tamtedy jezdzic, lepiej uruchamiac 2 polaczenia z Bielska do Wisły( w okresach swiatecznych i feri zimowych czy letnich) tylko po co jak tam praktycznie pociag nie jedzie tylko stoi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Pią 22:09, 01 Gru 2006    Temat postu:

valeo napisał:
Interesujacy ten nowy rozkład jazdy zamiast rozwijac polaczenia z kurortami gorskim (Zwardon czy Wisła ) to co rozkład to mniej polaczen najgorzej jest jednak z Wisła zostaje raptem 3 połaczenia + 1 expres no i Czantoria ( z Czestochowy w soboty i niedziele oraz swieta) brawo . Z czego 1 polaczenie bedzie tylko uruchomiane tylko w okresie szkolnym. A tak ładnie pisali że maja wymieniac torowiska do Wisły tylko po co jak nic nie bedzie tamtedy jezdzic, lepiej uruchamiac 2 polaczenia z Bielska do Wisły( w okresach swiatecznych i feri zimowych czy letnich) tylko po co jak tam praktycznie pociag nie jedzie tylko stoi.


W normalnym kraju, który inwestuje w infrastrukturę kolejową czy drogową, pokonanie takiego odcinka jak Wisła - Katowice, czy Katowice - Rybnik, zajmuje około godziny. Z taką oferta połączeń nie jest trudno znaleźć chętnych na podróż koleją, zamiast samochodem.
U nas trwa to znacznie dłużej, dlatego ludzie wolą podróż (stanie w korku na wiślance) własnym samochodem. Niski popyt równa się niska podaż połączeń, kiepska oferta połączeń równa się znikome zainteresowanie podróżnych i koło się zamyka.
W Polsce upłynie jeszcze trochę czasu i urzędników na stołkach, zanim kolej będzie miała swój renesans.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 1:07, 03 Gru 2006    Temat postu:

valeo napisał:
2 polaczenia z Bielska do Wisły( w okresach swiatecznych i feri zimowych czy letnich) tylko po co jak tam praktycznie pociag nie jedzie tylko stoi.


To są łączniki od pociągów dalekobierznych i jeżeli by były odczepiane w Czechowicach to by ucierpieli pasażerowe jadący do Bielska bo wydłużyłby się postój, dlatego wszekie manewry będa wykonaywane w Bielsku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Nie 14:11, 10 Gru 2006    Temat postu:

Dziś już wszedł w życie nowy rozkład jazdy i pytanie czy są jakieś zmiany jeśli chodzi o składy i kto zestawia KORMORANA?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stachu
Gość






PostWysłany: Nie 16:56, 10 Gru 2006    Temat postu:

brak postu w odniesieniu do użytkownika Stachu

Ostatnio zmieniony przez Stachu dnia Czw 23:24, 18 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 19:22, 10 Gru 2006    Temat postu:

Jeśli chodzi pociąg do/z Ostrawy to jechała zmodernizowana jednostka. Co prawda nie 20xx, ale z wymienionym środkiem i wyświetlaczem z boku. Dobre i to Smile Będziemy widzieć co bedzie po zakończeniu remontu Leszczyny - Orzesze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 18:12, 03 Sty 2007    Temat postu:

Spółka PKP Przewozy Regionalne zapowiadała uruchomienie bezpośredniego połączenia do Ostrawy z wielką pompą. Wyliczano plusy przedsięwzięcia, jak rozwijanie współpracy nadgranicznej, umożliwienie mieszkańcom Śląska bezproblemowego dojazdu do czeskiego miasta, zwiedzenia go, zrobienia zakupów i powrotu tego samego dnia po południu. Na zapowiedziach się skończyło. Pierwszy pociąg, który wyruszył w trasę z Katowic, zatrzymał się tuż za granicą w czeskim Boguminie. Czesi nie zezwolili na dalszą jazdę. Pasażerowie chcący dotrzeć do Ostrawy musieli przesiąść się do czeskiego składu. – Zdziwiliśmy się, bo byliśmy przekonani, że wszystko mamy dograne ze stroną czeską. Nasze dwa składy, które przygotowaliśmy z myślą o kursach do Ostrawy, przeszły badania w Pradze. Trzeba było je tylko lekko zmodyfikować – mówi Jerzy Faltyński, naczelnik przewozów i gospodarki taborem w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Katowicach.

Dodatkowe testy
Po tych zabiegach przygotowane pociągi ruszyły w trasę, ale do celu nie dotarły. Jak dowiedzieliśmy się w ŚZPR, Czesi uznali maszyny za niezdolne do współpracy z ich systemami kontroli ruchu. To miało powodować ryzyko niezatrzymania się na czas w razie potrzeby. Według naczelnika Faltyńskiego pociągi muszą przejść dodatkowe testy na torze doświadczalnym koło Żmigrodu pod Wrocławiem. Jeśli wyniki będą pozytywne, a Czesi je uznają, zabłyśnie zielone światło na kursy do Ostrawy. Stanie się to najwcześniej w połowie stycznia. Przy czym przedstawiciele ŚZPR przyznają, że nie znają szczegółów, bo mówią, że przedsięwzięcie pilotuje centrala spółki w Warszawie. W Warszawie odsyłają po szczegółowe informacje do Katowic. Czeski pociąg, czeski film. Samo połączenie nie wypadło z rozkładu jazdy, ale jego popularność nie poraża. Jak mówi pani z informacji na dworcu w Rybniku, bywają dni, kiedy nikt nie kupuje biletu do Ostrawy. Niekiedy kilka osób dziennie decyduje się na taką podróż. Sama przesiadka w Boguminie nie nastręcza większych kłopotów. Wiąże się z pokonaniem około 30 metrów. Koleje zapewniają też, że kupiony w polskiej kasie bilet zachowuje ważność.

Bezpośrednio do stolicy Tatr
Obowiązujący od 10 grudnia rozkład jazdy wprowadził kilka innych nowości. Przysłowiowym strzałem w dziesiątkę okazał się nocny pociąg Podhalanin relacji Szczecin – Poznań – Wrocław – Rybnik – Bielsko – Wadowice – Zakopane. Od grudnia skład przejeżdża przez Rybnik. W okresie świątecznym skorzystało z niego wiele osób, robiąc wypady do stolicy polskich Tatr. Pociąg odchodzi z Rybnika o godzinie 0.57, w Zakopanem melduje się o 6.50. Nowością ma być też skrócenie czasu dojazdu do Katowic o 10-20 minut w związku z polepszeniem stanu torów. Niestety na razie jest to tylko deklaracja. Tory miały być już wyremontowane, tymczasem wciąż robotnicy pracują na odcinku Leszczyny – Orzesze. – Ten remont rozsadza cały rozkład jazdy nie tylko w Rybniku, ale też Wodzisławiu i Raciborzu. Straciliśmy przez niego wielu pasażerów, bo odkryli, że szybciej dostaną się do Katowic busem – mówi kobieta z informacji. Nie wszystkie zmiany zadowalają pasażerów. Czytelnik zadzwonił do nas z informacją, że wypadł bezpośredni pociąg do Krakowa przez Katowice, który wcześniej kursował przez długie lata. Było to bardzo dogodne połączenie. Rano docierało się do Krakowa, człowiek mógł w kilka godzin pochodzić po mieście i wrócić wieczorem. Teraz trzeba dotrzeć do Katowic i czekać około godziny na inny pociąg. To wszystko wydłuża podróż, przez co jednodniowy wyjazd przestaje mieć sens – mówi rybniczanin.

Do Krakowa z przesiadką
Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym spółki Przewozy Regionalne PKP w Warszawie, bezpośredni pociąg z Wodzisławia przez Rybnik do Krakowa istniał dotąd bardziej ze względów technicznych niż ekonomicznych. Udawało się umieszczać go w rozkładzie. To się jednak skończyło. – Sprawdziliśmy, że dziewięćdziesiąt procent pasażerów tego pociągu wymienia się w Katowicach. Prościej było nam więc stworzyć kurs z przesiadką w Katowicach. Uważam, że teraz rybniczanie mają bardzo zdrowe połączenie z Krakowem. Do wyboru daliśmy zarówno składy osobowe, jak i pospieszne – uzupełnia informacje kolegi z Warszawy Bożena Wylężek, naczelnik zespołu komunikacji marketingowej ŚZPR w Katowicach. Pasażerowie z Rybnika, jak i Raciborza niespecjalnie zadowoleni są również z innej zmiany. Z rozkładu zniknął pospieszny Hutnik do Warszawy. Docierał do stolicy przed południem i odchodził pod wieczór. W jego miejsce pojawił się Kormoran jadący przez Warszawę do Olsztyna. Kłopot w tym, że skład odjeżdża z Raciborza o 8.53, z Rybnika o 9.30, a do stolicy dojeżdża dopiero o 15. Osoby mające do załatwienia sprawy w stolicy i zamierzające wrócić tego samego dnia są skazane na drogi ekspres do Katowic, a potem przesiadkę. Alternatywę stanowi nocleg. Kormoran wyrusza w drogę powrotną z Olsztyna o 8.40, w Warszawie melduje się o 12.40, w Rybniku o 18.15, w Raciborzu 40 minut później. Połączenia lokalne pozostały praktycznie bez zmian. Są to minutowe przesunięcia. Jak mówi Bożena Wylężek, firma przygotowuje ofertę przejazdów, kierując się ich dochodowością. – Dążymy to tego, by kursy nie przynosiły strat. Utrzymanie połączeń deficytowych zależy od samorządu województwa. Jeśli zgodzi się pokryć deficyt, zostawiamy pociąg. Na szczęście marszałek województwa przeznacza sporo pieniędzy na połączenia regionalne, więc niewiele ich wypada z rozkładu. Wśród podróżnych spotkanych na dworcu w Rybniku panują różne opinie na temat jakości połączeń kolejowych. Pewne dziewczyny chwalą sobie częste pociągi do Katowic, choć przyznają, że po południu jest dwugodzinna dziura w rozkładzie. Gorzej zdecydowanie przedstawia się sytuacja z połączeniami w stronę Pszczyny, Żor czy Czechowic.

Źródło: Tygodnik Regionalny Nowiny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 12:44, 18 Sty 2007    Temat postu:

Uroczyście, oficjalnie zostało ogłoszone "oknem na świat" dla mieszkańców regionu. Mowa o połączeniu kolejowym z Rybnika do Ostrawy. Miało być bezpośrednie, ale jak się okazało Czesi nie wpuszczają na swoje tory polskich składów, dlatego w Bohuminie trzeba się przesiąść. Sprawdzili to reporterzy Radia 90.

Wyruszyli porannym pociągiem. O 6.42 Arkadiusz Żabka wsiadł do składu w Rybniku. W kasie rybnickiego dworca kupił bilet do Ostrawy, w obie strony za 33 złote. W Wodzisławiu o podobny bilet na ten sam pociąg poprosił Robert Krzyżaniak. Nie dostał bo na wodzisławskim dworcu nie ma kasy międzynarodowej. Ostatecznie musiał kupić trzy bilety: ten z Wodzisławia do Chałupek sprzedano mu w kasie; z Chałupek do Bohumina za złotówkę kupił u konduktora i trzeci z Bohumina do Ostrawy już w czeskim pociągu za 33 korony.

Komplikacji wiele, a jedynym plusem tego biletowego zamieszania jest fakt, że w sumie podróż w obie strony była tańsza, kosztowała około 20 złotych. Nie polecamy jednak
tego rozwiązania tym, którzy chcieliby uzyskać fakturę VAT na zakupione bilety i tym, którzy nie lubią przemierzać wagonów w poszukiwaniu konduktora. Dodajmy, że pociąg
z Wodzisławia do Ostrawy - z przesiadką w Bohuminie - dotarł na miejsce po godzinie jazdy.

Dlaczego pasażerowie muszą się przesiadać w Bohuminie? "Do Bohumina wjeżdża nasz maszynista natomiast dalej musiałby jechać czeski maszynista, bo muszą być spełnione wymogi czeskie"- mówił Radiu 90 Krzysztof Radomski dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach, który dodał, że ta sytuacja ma być wkrótce rozwiązana

Źródło: RADIO90


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 19:43, 21 Mar 2007    Temat postu: Re: Nowy rozkład pociągów 2006/07 w ROW - nareszcie są nowoś

Popatrzcie jak fajnie zrobiony rozkład pojawił się na portalu rybnik.com.pl

Czyżby zaczęli tam promocję PKP-u? Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island