Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
[PPKS Rybnik]Pożar autobusu w Rybniku - Gotartowicach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kysó




Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z GOP-u

PostWysłany: Sob 19:22, 13 Sty 2007    Temat postu:

Amalio napisał:
No nikt ani Zagozdy ani Meteora za wzorzec niestawia.Meteorami jeźdze codzoennie i mi to wystarcza...
A co do tych M11 to moge sie załorzyć, że za góra pół roku beda tak samo zajechane jak reszta ich autobusów.A prawda jest taka, że oni mają zajechane wszystko.Nawet Solarisy.

Wiem, że mają zajechane - te SU15 jeżdżące na 850 z Bytomia do Gliwic wyglądają jak 15-letnie a mają raptem 4 lata.

Amalio napisał:

Tyle,że wy jesteście do tego przyzwyczajeni, a u nas to wywołuje zamieszanie bo po prostu jeśli ktoś robi dla MZK Jastrzębie-Zdrój to robi dla Jastrzębia, a nie dla ZTZ.Niejestem pewien, ale jeśli chodzi o wiekszych przewoźników to chyba są tylko dwa wyjątki - PKS Rybnik i Kłosok.A w GOPie to np Zagozda robi i dla MZK i KZK i tak samo mysłowicki Transgór czy Meteor

I wy się też możecie do tego przyzwyczaić - u nas jest ponad 30 przewoźników - w jednym mieście jeżdżą autobusy kilku firm a co za tym idzie w kilku malowaniach firmowych (ostatnio zapanowała u nas moda na zakup 25-lenich uzywek z Poznania i zielonej Góry - jeżdżą w malowaniu tamtych firm, podobniue jak 25-letnie tramwaje zakupione z Krakowa - jeżdżą u nas niebieskie. Tak naprawdę u nas na takie naklejki nikt nie zwraca uwagi - wazny jest numer linii na dykcie lub wyświetlaczu a reszta jest nieistotna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 19:26, 13 Sty 2007    Temat postu:

U nas niestety na wyświetlacze nikt nie zwraca uwagi. Przykład: od kiedy na KWK Zofiówka zmieniono ruch na jednostronny z przystanku, większość pasażerów nie wie, gdzie autobus jedzie i pyta się kierowcy, czy pasażerów, mimo że wyświetlacz działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Sob 20:44, 13 Sty 2007    Temat postu:

Andrev to też nie jest takie proste Wink Kilka dni temu na dworzec w Żorach przyjechał V-Bus i na wyświetlaczu miał linie 313, a na dykcie za szyba miał 312.No to gdzie jedziemy Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Sob 21:03, 13 Sty 2007    Temat postu:

Onegdaj widziałem w Rybniku na mieście Ikarka, który miał z przodu tabliczkę z numerem 3, z boku 6, a z tyłu 10. To gdzie jedziemy? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sammy
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: z Vecto

PostWysłany: Sob 21:18, 13 Sty 2007    Temat postu:

Nomit napisał:
Ta ciekawe że w Rybniku takiego Ikara widziałeś , bo dziwnym trafem PPKS nie posiada tabliczek z Numerem " 10 " A 3 i 6 i tak jadą na Radlin tylko inne początki mają Razz jak ma z przodu 3 czyli jedzie na 3 .

Gdzieś trzy lata temu widziałem - wtedy PKS posiadał mnóstwo tabliczek z numerem 10 Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smok




Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Sob 22:26, 13 Sty 2007    Temat postu:

Bo wtedy pks obsługiwał linię 10. Teraz robi to Transgór. A tak apropos czemu na 10 zawsze jeżdżą Vecta, a nie inne busy? Jest wymóg obsługi tej lini?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 0:28, 14 Sty 2007    Temat postu:

Moim zdaniem problemem Rybnika nie jest bankrutujący PKS, ale fakt, że kompletnie nie ma go kto zastąpić. Tak naprawdę to rynek przewozów w Rybniku jest zmonopolizowany przez dwie firmy i choćby nawet ZTZ rozpisał jakiś ambitny przetarg, to prawdopodobnie nikt by na niego nie przysłał ofert (podoba sytuacja była niedawno w Chrzanowie).

Za przykład do naśladowania były tu podawane między innymi PKM Gliwice i PKM Sosnowiec. Charakterystyczne dla obu tych przewoźników jest to, że ich właścicielami są gminy, dzięki czemu dysponują oni nieporównywalnie większymi środkami na inwestycje, niż przewoźnicy prywatni (albo państwowi, jak PKS Rybnik). Dzisiaj z przychodów od organizatorów komunikacji miejskiej niemal nie sposób jest kupić dobrego, fabrycznego taboru. Inaczej sytuacja wygląda jeśli przewoźnik ma dostęp do miejskiego budżetu. Za przykład niech tu posłuży PKM Gliwice i niedawny zakup 6 fabrycznych Solarisów U18 III generacji - przeszło milion złotych sztuka. Z 7 mln zł, które trzeba było na nie wydać, PKM zapłacił tylko 2 mln, a pozostała kwota pochodziła właśnie z budżetu miasta, co tylko pokazuje skalę tego procederu. A efekt wygląda następująco:

O zakupie nowej floty do PKMu Sosnowiec też już kolega kysó pisał. Taki zakup również nie byłby możliwy bez miejskiej dotacji, dzięki której udało się pokryć tzw. wkład własny, którego każdorazowo wymaga UE.

Refleksja moja jest taka, że jeśli z finansami w Rybniku rzezywiście jest tak dobrze, jak to się powszechnie uważa (źle napewno nie jest - 500 mln zł. budżetu to niezły wynik), to może miasto powinno po prostu przejąć komunikację w mieście na swoje barki. Wystarczyłoby utworzyć odpowiednią jednostkę budżetową, która by się tym zajmowała, a następnie wyasygnować z budżetu parę milionów (na początek) i rozpisać przetarg na kilka pierwszych fabrycznych autobusów, które następnie możnaby wprowadzać stopniowo do komunikacji w ramach ZTZtu. Najlepiej byłoby zacząć od sytuacji najbardziej zapalnych, czyli (moim zdaniem) od wprowadzania przegubówek na trasy najbardziej obciążone, takie jak np. 48 (przegubówki się na niej zdarzają i dzisiaj, ale zdecydowanie zbyt rzadko). Jeśli miasto rocznie wprowadzałoby do użytku kilka autobusów fabrycznych i drugie tyle dobrych używanych (tak to wygląda obecnie w Gliwicach), to w ciągu kilku lat komunikacja miejska w Rybniku byłaby nie do poznania i to za niewygórowaną kwotę kilku milionów złotych rocznie (tyle kosztowało przecież wprowadzenie e-karty, a nowe autobusy o wiele lepiej przysłużą się komunikacji w mieście, niż nowe kasowniki).

Przykłady dobrze zarządzanych przedsiębiorstw komunikacynych pokazują z kolei, że można na tym biznesie całkiem nieźle zarobić, a to oznacza, że miejska inwestycja nie byłaby z tych bezzwrotnych. Ponadto umożliwiłaby realne myślenie o dotacjach z UE, na które Transgór czy PKS nie są w stanie sobie dzisiaj pozwolić, bo nie mają z czego sfinansować wkładu własnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 0:40, 14 Sty 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:

Refleksja moja jest taka, że jeśli z finansami w Rybniku rzezywiście jest tak dobrze, jak to się powszechnie uważa (źle napewno nie jest - 500 mln zł. budżetu to niezły wynik), to może miasto powinno po prostu przejąć komunikację w mieście na swoje barki. Wystarczyłoby utworzyć odpowiednią jednostkę budżetową, która by się tym zajmowała, a następnie wyasygnować z budżetu parę milionów (na początek) i rozpisać przetarg na kilka pierwszych fabrycznych autobusów, które następnie możnaby wprowadzać stopniowo do komunikacji w ramach ZTZtu. Najlepiej byłoby zacząć od sytuacji najbardziej zapalnych, czyli (moim zdaniem) od wprowadzania przegubówek na trasy najbardziej obciążone, takie jak np. 48 (przegubówki się na niej zdarzają i dzisiaj, ale zdecydowanie zbyt rzadko). Jeśli miasto rocznie wprowadzałoby do użytku kilka autobusów fabrycznych i drugie tyle dobrych używanych (tak to wygląda obecnie w Gliwicach), to w ciągu kilku lat komunikacja miejska w Rybniku byłaby nie do poznania i to za niewygórowaną kwotę kilku milionów złotych rocznie (tyle kosztowało przecież wprowadzenie e-karty, a nowe autobusy o wiele lepiej przysłużą się komunikacji w mieście, niż nowe kasowniki).


Pomysł jak najbardziej możliwy do realizacji. Powołując zakład budżetowy zajmujący się komunikacją miejską, miasto Rybnik miałoby nad takim podmiotem pełną kontrolę i organizacyjną, i finansową. Dodatkowo możliwe jest w chwili powołania takiego tworu dokapitalizowanie go, celem zakupu pojazdów, a także wspieranie go w trakcie dalszej działalności. Jeżeli zarządzał by tym ktoś operatywny, miasto mogłoby co roku otrzymywać ewentualny zysk takiego podmiotu.
Jednak czy coś takiego powstanie zależeć będzie od lobby mieszkańców, radnych i organów zarządzajacych miastem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 0:58, 14 Sty 2007    Temat postu:

Aha. Warto dodać, że PKM Gliwice i PKM Sosnowiec to dobro wspólne kilku gmin. Wygląda to mniej więcej tak:

PKM Sosnowiec:
Sosnowiec - 50% udziałów
Dąbrowa Górnicza - 24,54%
Będzin - 18,85%
Czeladź - 6,61%

PKM Gliwice:
Gliwice - 81,53%
Zabrze - 14,32%
Knurów - 2,35%
Gierałtowice - 0,98%
Zbrosławice - 0,82%

ZTZ też współpracuje dziś z kilkoma gminami w sprawie realizacji komunikacji miejskiej, więc może udałoby się je nakłonić na jakiś mały udział finansowy w takim przedsięwzięciu. Dla przykładu, udział Knurowa w PKMie Gliwice to jest raptem nieco ponad 500 tys. zł. Jest to suma, którą Radlin czy Rydułtowy byłyby chyba w stanie zainwestować w takie przedsięwzięcie. Tym bardziej, że pieniądze te wróciłyby do tych miast wraz z nowymi autobusami. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że to, co kursuje dzisiaj na przykład do Radlina albo Marklowic wymaga natychmiastowych i szeroko zakrojonych działań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 1:05, 14 Sty 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że to, co kursuje dzisiaj na przykład do Radlina albo Marklowic wymaga natychmiastowych i szeroko zakrojonych działań.


Sądze, że nie:) Tylko, że na te decyzje w tej chwili wpływu nie mamy, najbliższe wybory za 4 lata;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dominiqus dnia Nie 13:17, 14 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 1:28, 14 Sty 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:
Sądzę, że nie:) Tylko, że na te decyzje w tej chwili wpływu nie mamy, najbliższe wybory za 4 lata;)


Oj nie chciałbym być tutaj złym prorokiem, ale wybory nic tu chyba nie pomogą. Gdyby stan komunikacji miejskiej, czy też inwestycji w ogóle, miał mieć wpływ na to, kto zasiada w UM, to pana Fudalego już dawno by tam przecież nie było. Fakt, że od kilku kadencji cieszy się on niesłabnącym poparciem dowodzi jednak tego, że mieszkańcy miasta wyżej cenią sobie inwestycje w Zieleń Miejską, niż w ZTZ (tudzież ew. PKM Rybnik).

Zapewne jest to kwestia federacyjnego charakteru miasta, w którym zupełnie dobrze można się obyć i bez komunikacji, bo w niewielkim Śródmieściu wszędzie jest przecież blisko (dojście z Nowin na Rynek to jest przecież raptem 20-minutowy spacerek), a zewnętrzne dzielnice są bardzo autonomiczne i wielu mieszkańców nie czuje w ogóle potrzeby regularnego dojeżdżania do Śródmieścia. A nawet jeśli ktoś od czasu do czasu skorzysta z komunikacji miejskiej, to chyba nie będzie robił wielkiej awantury o to, że autobus, którym jechał jest już pełnoletni i było w nim trochę ciasno. Szczególnie, jeśli jest to osoba starsza, która całe życie jeździła takimi autobusami i zupełnie nie widzi potrzeby wprowadzania tu jakichkolwiek zmian, a już napewno nie kosztem pięknie wypielęgnowanych skwerków, gdzie można przecież posiedzieć w miłym towarzystwie i zrobić sobie przy okazji robótkę na drutach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 2:00, 14 Sty 2007    Temat postu:

Jeszcze inną możliwością jest dogadanie się z Wodzisławiem (tam urzęduje dziś młody, perspektywiczny prezydent) oraz władzami powiatów (rybnickiego i wodzisławskiego, rzecz jasna) i wystąpienie do Ministra Skarbu z wnioskiem o komunalizację PKSu Rybnik. Ostatnio z taką inicjatywą wyszły gminy GOPu w sprawie sypiących się Tramwajów Śląskich i jest szansa na to, żeby wyciągnąć je z agonii, w której znajdują się od dobrych kilku lat.

Sprawa PKSu jest o tyle istotna, że jeśli zostawi się go samemu sobie, to może on zwyczajnie upaść, a dziurę, która po nim zostanie ciężko będzie później załatać. PKS Rybnik to przecież nie tylko komunikacja miejska w Rybniku, ale też cała sieć połączeń w powiecie wodzisławiskim i spora liczba linii ponadlokalnych. W ogóle, pozycja, jaką w regionie ma PKS Rybnik jest taka, że aż dziw bierze, że ta firma chyli się dziś ku upadkowi. Gdyby tylko zabrali się za jego restrukturyzację poważni ludzie, to mogłaby ona przynosić naprawdę spore zyski (perspektywy są niemal nieograniczone), szczególnie, gdyby można ją było bez ograniczeń dofinansowywać z budżetów miast i powiatów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Nie 8:41, 14 Sty 2007    Temat postu:

A była już plotka dwalata temu, że miasto chce kupić od Transgóru lepsze wozy, ale najwyraźniej Transgór się nie zgodził...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 0:50, 16 Sty 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
dominiqus napisał:
Fakt, że od kilku kadencji cieszy się on niesłabnącym poparciem dowodzi jednak tego, że mieszkańcy miasta wyżej cenią sobie inwestycje w Zieleń Miejską, niż w ZTZ (tudzież ew. PKM Rybnik). Zapewne jest to kwestia federacyjnego charakteru miasta, w którym zupełnie dobrze można się obyć i bez komunikacji, bo w niewielkim Śródmieściu wszędzie jest przecież blisko (dojście z Nowin na Rynek to jest przecież raptem 20-minutowy spacerek), a zewnętrzne dzielnice są bardzo autonomiczne i wielu mieszkańców nie czuje w ogóle potrzeby regularnego dojeżdżania do Śródmieścia.
A tyś się z jakiej choinki urwał co? Nie ma potrzeby dojeżdżania do Śródmieścia?... autonomiczność dzielnic?. Widzę przepełnione do granic możliwości autobusy na wielu liniach i to nie tylko w godzinach szczytu... a ten tu takie dyrdymały opowiada. Nawet w Żorach które mają minimalistyczne centrum miasta i minimalną ilość miejsc pracy w centrum widać, że autobusy w stronę centrum w godzinach rannego szczytu mają kogo wozić... A co dopiero w Rybniku w którym bądź co bądź w samym centrum miasta pracuje w różnych urzędach, biurach, bankach, sklepach, firmach, lokalach, szkołach itd - kilkanaście tysięcy osób. Zanim następnym razem napiszesz podobnego rodzaju głupstwa zastanów się kilka razy... Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 9:06, 16 Sty 2007    Temat postu:

Autobusy są przepełnione nie dlatego, że jeździ nimi jakaś bardzo duża ilość osób, tylko dlatego, że tabor jest mało pojemny. Zapchanie po brzegi Jelcza to nie jest przecież taka trudna sprawa, szczególnie w przypadku kilkunastotysięcznego osiedla, jak Nowiny czy Południe. Poza tym, jeśli chcesz fachowo ocenić skalę przypływu ludzi wewnątrz miasta, to musisz mieć przede wszystkim jakieś konkretne porównanie. Dla przykładu, w niektórych miastach GOPu ludzie często nie mieszczą się już nawet do przegubówek i to pomimo tego, że autobusy kursują tam znacznie częściej, niż w Rybniku. Przy takim porównaniu, przepływy ludzkie w komunikacji rybnickiej z całą pewnością wyglądają przeciętnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 17:47, 16 Sty 2007    Temat postu:

W środę na ulicy Żorskiej w Rybniku, doszczętnie spłonął miejski autobus.

Kwadrans po godzinie piętnastej, dyżurny straży pożarnej otrzymał sygnał o palącym się autobusie.

Na szczęście obyło się bez ofiar. Straż wezwała 46–letnia kobieta, kierowca autobusu, która jako jedyna ucierpiała w pożarze. Z lekkimi objawami zaczadzenia została przewieziona do rybnickiego szpitala.

– Jak udało nam się dotąd ustalić, pożar zauważyli inni kierowcy. Z pojazdu wydostawał się dym, więc za pomocą klaksonu i świateł zmusili kierowcę do zatrzymania się. Autobus zatrzymał się w okolicy przystanku autobusowego. Trzydziestu pasażerów zostało ewakuowanych z pojazdu. Najprawdopodobniej ogień pojawił się w okolicach silnika pojazdu, nie było tu podpalenia czy zaprószenia ognia przez któregoś z pasażerów – wyjaśnia Aleksandra Nowara, rzecznik rybnickiej policji.

W akcji gaszenia pożaru brało udział czternastu strażaków. Mimo sprawnej akcji gaśniczej nie udało się uratować autobusu. Pojazd był własnością rybnickiego PKS–u. W jakim stanie był autobus, skoro uległ samozapaleniu?

– To był nowy pojazd, zaledwie pięcioletni. Nigdy nie było z nim problemów. Niestety, jak się okazało, miał wadę ukrytą. Na tego typu przypadki nic nie możemy poradzić. Kupując nowe auto osobowe też nie można być pewnym, że nie ma ono żadnych wad technicznych. Póki co, jeszcze nie wiemy dlaczego autobus spłonął. Być może przyczyną pożaru było pęknięcie jakiegoś małego przewodu, koło rozgrzanej części wydechu. To tylko nasze przypuszczenia. Autobus był ubezpieczony, ale takie zdarzenie to dla nas wielka strata. Fizycznie brakuje nam jednego pojazdu – wyjaśnia Jerzy Siwica, dyrektor PKS w Rybniku.

Źródło: Tygodnik Rybnicki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Wto 17:54, 16 Sty 2007    Temat postu:

Wada fabryczna, albo nie. To może równiez być od złej obsługi tego nowoczesnego autobusu(jak na PPKS). Ale z drugiej strony, gdy PPKS odtrzyma odszkodowanie to kupi jakieś 3 sztuki 12- letnich MANów NL202 lub NL222:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 21:01, 16 Sty 2007    Temat postu:

Jeszcze słówko a propos autonomii niektórych rybnickich dzielnic, bo Arteks skomentował to wielkim znakiem zapytania. Takie moje spostrzeżenie na przykładzie Boguszowic Osiedla (ciekawe, czy ZTZ się ze mną zgodzi).

Otóż, zdałem sobie niedawno sprawę z tego, że osiedle Południe (podobnie jak większość - przepraszam za określenie - dzielnic robotniczych powstałych w PRLu) to jest takie miejsce, gdzie można spędzić całe życie praktycznie nie ruszając się z tamtąd na krok. Poczynając od tego, że jest tam przychodnia ginekologiczno-położnicza, więc nawet urodzić się można we własnym domu, bez konieczności jechania do szpitala na Orzepowicach. Jest tam też komplet szkół: od podstawowej do średniej, wielki zakład pracy (KWK "Jankowice") i cała masa drobniejszych (handel-usługi), olbrzymia ilość najróżniejszych sklepów (ze specjalistycznymi włącznie), niezła służba zdrowia (jak na kopalnię przystało), biblioteka, dom kultury z salą kinową, miejsca rekreacji (kąpielisko, co prawda, trochę się ostatnio upodliło, ale miasto ma, zdaje się, wybudować za niedługo krytą pływalnię), regularne festyny w amfiteatrze, lokalne kluby muzyczne, drużyna piłkarska w okręgówce, itd. itp., no i na koniec jest jeszcze boguszowicki cmentarz. Tak więc full service. Znam nawet osoby mieszkające w Boguszowicach, które pierwszy raz tak na serio pojechały do Śródmieścia po to, żeby złożyć w UM wniosek o dowód osobisty, co też już o czymś świadczy.

Ta autonomia dzielnic (szczególnie południowych) bierze się oczywiście stąd, że większość z nich do lat 70. ubiegłego wieku była samodzielnymi wsiami czy nawet miastami (Boguszowice, Chwałowice i Niedobczyce). Dzielnice te do dziś zachowały pewną odrębność terytorialną (brak urbanistycznego scalenia miasta w jedną całość), administracyjną (stosunkowo silna, w porównanu z innymi miastami, pozycja rad dzielnic) i świadomościową (jak pokazują badania, spora część mieszkańców Rybnika bardziej identyfikuje się ze swoimi dzielnicami, niż z samym miastem), co czyni z Rybnika miasto niezwykle charakterystyczne, o charakterze bardziej federacyjnym, niż scentralizowanym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Czw 18:32, 18 Sty 2007    Temat postu:

[u]Autobus poszedł z dymem[/i][u]

[b]Chwile grozy przeżyli pasażerowie autobusu linii 52, który w minioną środę, 10 stycznia, stanął w płomieniach. Było to na przystanku w Gotartowicach, w rejonie skrzyżowania ulic Żorskiej i Sygnały.[b]

Ogień pojawił się w okolicy silnika tuż po godz. 15. Już wcześniej przejeżdżający kierowcy dawali znaki szoferowi, bo z tyłu wozu wydobywał się dym. 46-letnia kobieta, która kierowała autobusem, zatrzymała się więc, wysiadła, przeszła na tył i otworzyła klapę silnika, by sprawdzić, co się stało. Spod klapy buchnął ogień. Pani szofer chwyciła gaśnicę, ale nie udało się jej opanować płomieni, więc wezwała straż pożarną. Kiedy zjawiły się wozy bojowe, autobus palił się jak pochodnia. Jak podał st. kpt. Bogusław Łabędzki, rzecznik Komendy Miejskiej PSP w Rybniku, akcja gaśnicza trwała do godz. 19. W autobusie podróżowało 30 osób. Żadnej nic się nie stało. Pani szofer z objawami zatrucia dymem trafiła do szpitala. – Przyczynę pożaru ustalą biegli. Mogła to być usterka techniczna – mówi nadkomisarz Aleksandra Nowara, rzeczniczka rybnickiej policji. Spalony autobus (był to niskopodłogowy jelcz, jeden z nowszych w taborze) należał do oddziału PKS-u, który oszacował straty na ok. 500 tys. zł.

[i]Żródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Czw 22:05, 18 Sty 2007    Temat postu:

Sorrki nie porównywałem obu tekstówSad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island