Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
[PPKS Rybnik]Prywatyzacja.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 5:11, 04 Kwi 2008    Temat postu:

ziupo napisał:
Popatrz an to jak na ogromną szansę rybnickiego PKS na wyjście z obecnego bagna. Zapewne miasto widziałoby jakieś nowe, dochodowe zastosowanie dla PKSu.


Jest tylko jedno "ale". Na dzień dzisiejszy koszty organizacji komunikacji miejskiej w Rybniku (przypadające na jednego mieszkańca) są jednymi z najwyższych w województwie. Jeśli "miejski" PKS miałby być zarządzany równie ekspensywnie, mogłoby się okazać, że miejski budżet by tego wszystkiego zwyczajnie nie udźwignął.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Pią 5:11, 04 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pią 5:49, 04 Kwi 2008    Temat postu:

ziupo napisał:

Wojtek, ale zauważ, że jeśli PKS Rybnik zmieni właściciela to zapewne w interesie miasta będzie to aby przynosił zyski a nie straty

Wydaje Ci się. Wtedy w interesie miasta będzie jak najszybciej się pozbyć PKSu. Zresztą nikt nie powiedział, że Rybnik i ( zwłaszcza )Wodzisław będą w ogóle zainteresowane PKSem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziupo




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 15:10, 04 Kwi 2008    Temat postu:

No nie, ale jeśli PKS miałby przynosić zyski choćby takie, żeby pokrywał swoje koszta to co stoi na przeszkodzie? Zresztą ZTZ to zupełnie inna sprawa, nie od dziś wiadomo czyja to sprawka i dlaczego jest tak jak jest a nie normalnie. Jeśli zarządzaniem PKS zajęłyby się inne osoby niż ZTZ czy obecny zarząd PKS to miałoby to szansę wypalić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 4:33, 06 Kwi 2008    Temat postu:

ziupo napisał:
Jeśli zarządzaniem PKS zajęłyby się inne osoby niż ZTZ czy obecny zarząd PKS to miałoby to szansę wypalić.


A dlaczego miałby się nim zająć inne osoby? Jeżeli pan Berger cały czas kieruje ZTZem, to zapewne dlatego, że pan Fudali uważa go za wybitnego fachowca w tej dziedzinie. A jeśli tak, to dlaczego miałby mu nie powierzyć kolejnego wielkiego dzieła, jakim byłaby komunalizacja PKSu?

A tak swoją drogą, to PKSa powinny przejąć raczej powiaty rybnicki i wodzisławski, aniżeli same miasta. W końcu to mieszkańcy gmin powiatowych najwięcej z niego obecnie korzystają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Śro 17:57, 09 Kwi 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
A dlaczego miałby się nim zająć inne osoby? Jeżeli pan Berger cały czas kieruje ZTZem, to zapewne dlatego, że pan Fudali uważa go za wybitnego fachowca w tej dziedzinie. A jeśli tak, to dlaczego miałby mu nie powierzyć kolejnego wielkiego dzieła, jakim byłaby komunalizacja PKSu?

Berger jeśli jest fachowcem od czegoś to chyba od marnotrawienia miejskich pieniędzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 23:20, 09 Kwi 2008    Temat postu:

mieszko966 napisał:
ziupo napisał:


A dlaczego miałby się nim zająć inne osoby? Jeżeli pan Berger cały czas kieruje ZTZem, to zapewne dlatego, że pan Fudali uważa go za wybitnego fachowca w tej dziedzinie. A jeśli tak, to dlaczego miałby mu nie powierzyć kolejnego wielkiego dzieła, jakim byłaby komunalizacja PKSu?


Nie cierpię Bergera i jego polityki ale "na bezrybiu i rak ryba"... Gdyby wziąść pod uwagę innych speców od komunikacji na Śląsku typu np. Stumpf, Urbańczyk, Kowalewski czy Lanuszny to Berger jawi się w tej grupie niemalże jako prymus Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Pon 21:07, 14 Kwi 2008    Temat postu:

PKS wisi na włosku

Rybnicki PKS jest w fatalnej kondycji. Zarząd proponuje władzom Rybnika przejęcie przedsiębiorstwa.

Z roku na rok jest coraz gorzej. Zdezelowane autobusy wożą powietrze, między innymi dlatego, że nikt nie ma ochoty wysiadać na obskurnym dworcu.

W styczniu ubiegłego roku na ulicy Żorskiej spłonął autobus linii 52 należący do rybnickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej. Pojazd miał zaledwie pięć lat i tak naprawdę nikt nie wie, dlaczego stanął w ogniu. To była kolejna kłoda rzucona pod nogi, a właściwie koła rybnickiego przedsiębiorstwa, które od lat borykało się z problemami kadrowymi. Rok 2007 rybnicki PKS zamknął stratą w wysokości 120 tys. zł.

Coraz cieńsze rozkłady

Od wielu miesięcy wchodząc na internetową stronę przedsiębiorstwa można przeczytać jedynie informacje o kolejnych cięciach w kursach. – Ograniczamy te kursy, które są nieopłacalne – wyjaśnia Jerzy Siwica, prezes PKS-u w Rybniku. – Kiedyś łatwiej było dobrać kursy do potrzeb klientów. Ludzie mieli mniej samochodów, większość zaczynała i kończyła pracę w tych samych godzinach. Teraz często wozimy powietrze – tłumaczy prezes.

Oberwali za „Biedronkę”

Mocno też oberwało się władzom rybnickiego PKS-u za zaniedbany dworzec. Egipskie ciemności, błoto po kostki – to wszystko sprawiało, że turyści odwiedzający po raz pierwszy nasze miasto szeroko otwierali oczy ze zdumienia. – Tak naprawdę nie było w tym naszej winy. Nowe stanowiska wykonywała firma GC Investment, ta sama, która kupiła grunt pod dzisiejszą „Biedronką”. Wiaty przystankowe miały być gotowe już w sierpniu ubiegłego roku. Jednak nałożyły się na to prace związane z kanalizacją – wyjaśnia Siwica.

Macie jakiś pomysł?

Ministerstwo Skarbu poprosiło zarządców poszczególnych PKS-ów o przedstawienie tzw. ścieżki prywatyzacji i ewentualnych inwestorów strategicznych. – Pojawił się pomysł przekazania samorządom PKS-ów oraz ich zadań komunikacyjnych. Jedna opcja to przekazanie tych zadań Urzędom Marszałkowskim, natomiast druga to przekazanie miastom i starostwom. W związku z tym wystosowałem pismo do urzędników o zajęcie stanowiska w tej sprawie – tłumaczy Jerzy Siwica. Pismo otrzymali również urzędnicy wodzisławscy, bo rybnicki PKS pięć lat temu został połączony z wodzisławskim. Po połączeniu zatrudnia w sumie 300 pracowników i cały czas czeka na kolejnych, zwłaszcza kierowców.

Kokosów tu nie ma

Początkujący kierowca PKS-u może liczyć na pensję w wysokości 1600 zł brutto. To niedużo zwłaszcza, że trzeba się borykać z humorami pasażerów. Dla porównania średnia pensja w raciborskim PKS-ie wynosi 2,6 tys. zł brutto. Sąsiedzi od lat są na plusie i np. w ubiegłym roku zapłacono 800 tys. zł rat za autobusy, a za 200 tys. wyremontowano biura. Raciborski przewoźnik zatrudnia jednak o połowę mniej ludzi niż rybnicki. Jak widać część przedsiębiorstw to kury znoszące złote jajka, inne natomiast mogą poważnie obciążyć miejski budżet, bez gwarancji zysku.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kupczak




Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 14:30, 05 Maj 2008    Temat postu:

90 pytań o rybnicki PKS - źródło Radio90.pl

Brakuje kierowców, dobrych autobusów, regularnie cięte są kursy. Tak wygląda sytuacja w rybnickim PKS-ie. W ostatnim programie 90 pytań na godzinę gościliśmy dyrektora przedsiębiorstwa Jerzego Siwicę. Jego zdaniem ratunkiem dla firmy jest przygotowywana przez rząd zmiana ustawy o transporcie i przejęcie PKS-u przez samorządy.

"Nie wiemy czy będzie brana pod uwagę komunalizacja tych przedsiębiorstw, prywatyzacja i sprzedaż firm inwestorom zagranicznym czy krajowym, trudno powiedzieć. Moim zdaniem najbliżej było by pójść do powiatów czy gmin i na tym szczeblu powinna być organizowana komunikacja. Nasz subregion też ma pole do popisu, bo ta komunikacja, która jest dzisiaj organizowana dubluje się" - mówił Siwica w Radiu 90. Dotychczasowe rozmowy z samorządami nie przyniosły żadnych rezultatów.

Dodajmy, że mimo problemów rybnicki PKS planuje w tym roku wydać na zakup taboru, milion 800 tysięcy złotych.

-----------------------

Słuchał ktoś może całej audycji, wczoraj między 9 a 10?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kupczak dnia Pon 14:33, 05 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Pon 18:30, 05 Maj 2008    Temat postu:

kupczak napisał:

Dodajmy, że mimo problemów rybnicki PKS planuje w tym roku wydać na zakup taboru, milion 800 tysięcy złotych.

No ciekawe co kupią a raczej kto wygra przetarg Question Zaś MANiska pewnie Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Pon 19:53, 05 Maj 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
Zaś MANiska pewnie Mad

A co Ci w nich nie odpowiada Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Pon 21:49, 05 Maj 2008    Temat postu:

Wiesz.. używane nie jest złe.. szczególnie, że dla PKSu to jest luksus.. (chyba, że nówki kupią - ale wątpie xd)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Pon 22:28, 05 Maj 2008    Temat postu:

Amalio napisał:
wojtek ztz napisał:
Zaś MANiska pewnie Mad

A co Ci w nich nie odpowiada Question

MAN-y są bardzo fajne, tylko, że utrzymanie ich w przyzwoitym stanie dla PKS-u jest abstrakcją. Dzisiaj jechałem #SB 86941 i trzeszczy tak samo jak w grudniu '07r. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konri
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Manhattan

PostWysłany: Pon 22:40, 05 Maj 2008    Temat postu:

No to widzisz.. jak trzeszczy tak samo.. to nie jest tak źle Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Wto 14:34, 06 Maj 2008    Temat postu:

Amalio napisał:

A co Ci w nich nie odpowiada Question

Nie czuję do nich sympatii (tym bardziej że 2-drzwiowe oraz ten silnik a raczej skrzynia) i dlatego nie lubię nimi zbytnio jeździć. Ale pasażerowie to szersza grupa, która woli niską podłogę. Choć za nowsze DABy 15-1200C też bym się nie obraził (orientacyjne ceny: 1993r.[czyli minimalny wg przetargów ] to 35000zł, rok młodszy 10000€, a np. 1996 to ok 90000zł czyli za ten 1mln 800 tys mamy...20 12-letnich niskopodłogowych DABów). Można looknąć choćby tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] . Innym tematem części i niezawodność (choć częściej widuję zepsutego NL202 niż DABka, ale do końca z tym to niewiem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Wto 14:45, 06 Maj 2008    Temat postu:

I tak większość osób lubi te MANy. Ja również jestem zwolennikiem tych pojazdów gdyż reprezentują kawał dobrej niemieckiej roboty - są nowoczesne ( jak na owe czasy ) i dobrze wykonane. Nie są nazbyt awaryjne, a części do nich są stosunkowo tanie. Jeżeli z rybnickimi jest cokolwiek nie tak to wina leży tylko po stronie przewoźników.
Co do DABów to łatwo Ci jest powiedzieć. Owszem i ja uważam DABy 1200C za udaną konstrukcje i na dodatek mało awaryjną ( cecha wszystkich DABów ), ale jest problem z częściami - są drogie i niektóre bardzo trudno dostać. Z pewnością to nie są wozy dla takiego przewoźnika jak PKS Rybnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Czw 22:23, 15 Maj 2008    Temat postu:

No wracając do DABów znalazłem za ok. 30000zł rocznik 1995. Gdyby szło wydać całe 1,8mln na nie z tego rocznika to za tą cenę to mamy 60 sztukową flotę DABów. A części by były na pewno łatwiej dostępne (używane obecnie np. jako dawcy). MANy mają poj.silnika 11000 a DABy 8600cm3. To także różnica szczególnie w OC oraz zapewne w spalaniu choć temu nie daję wiary

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ztz rybnik
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik - Boguszowice Osiedle

PostWysłany: Pią 6:06, 16 Maj 2008    Temat postu:

wojtek ztz napisał:
No wracając do DABów znalazłem za ok. 30000zł rocznik 1995. Gdyby szło wydać całe 1,8mln na nie z tego rocznika to za tą cenę to mamy 60 sztukową flotę DABów. A części by były na pewno łatwiej dostępne (używane obecnie np. jako dawcy). MANy mają poj.silnika 11000 a DABy 8600cm3. To także różnica szczególnie w OC oraz zapewne w spalaniu choć temu nie daję wiary

Weź pod uwagę, że PKS ma 2 zajezdnie, zajezdnia w Wodzisławiu ma gorszy tabor(pojazdy na trasy PKS), zapewne tam będzie większość pojazdów przekazana. W Rybniku do odstawienia są ikarusy(2x 280- KM, 1x 280- PKS, 1x 260- KM) oraz stara H9-21, która nie miała remontu. Biorąc pod uwagę zakupy PKS w ostatnich latach, nowe nabytki będą miały logo MAN-a.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ztz rybnik dnia Pią 6:07, 16 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek ztz
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 1207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik-Niedobczyce

PostWysłany: Sob 19:25, 17 Maj 2008    Temat postu:

Jak podaje radio Vanessa na dniach ma być rozpisany przetarg na nowe autobusy dla PKSu Rybnik. Mają zastąpić wysłużone Jelcze i Ikarusy, aczkolwiek mają być mniejsze od wcześniej kupionych, choć w to nie wierzę i mam nadzieję że jednak będą to minimum 12-metrowce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 17:44, 18 Maj 2008    Temat postu:

Jeżeli PKS ma zamiar zaśmiecać swoją zajezdnię 10-metrowcami to ja dziękuję za taką komunikację... Już to widzę jak w godzinach szczytu na linii 3 jedzie MAN NM192... Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amalio
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 1196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/6

PostWysłany: Nie 18:21, 18 Maj 2008    Temat postu:

Tom napisał:
Już to widzę jak w godzinach szczytu na linii 3 jedzie MAN NM192... Confused

NMy nawet 9ciu metrów nie mają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKS Rybnik i Transgór Rybnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island