Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Miliard Euro na modernizację śląskich torów.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 14:33, 17 Sie 2006    Temat postu: Miliard Euro na modernizację śląskich torów.

Miliard euro na remont śląskich torów

Infrastruktura kolejowa na Śląsku jest w złym stanie, na niektórych odcinkach ze względu na zły stan torów pociągi mogą jeździć z prędkością zaledwie 20 km/h. Jerzy Polaczek, minister transportu zapowiada, że w latach 2007-2013 na naprawę infrastruktury kolejowej na Śląsku zostanie przeznaczonych ponad miliard euro.
W Polsce jest 19 tys. km linii kolejowych, aż 30 proc. z nich ma stan niezadowalający. Na Śląsku jest 2,1 tys. km linii kolejowych i jest to największa gęstość torów w Polsce. Śląsk to również największe nasilenie ruchu towarowego - ponad połowa przewozów ładunków koleją odbywa się na Śląsku, głównie przewozi się węgiel i koks.

- Zły stan torów na Śląsku to efekt występujących szkód górniczych i złej nawierzchni kolejowej. W pierwszej kolejności remontujemy te linie kolejowe, na których odbywa się ruch towarowy. Chcemy udrożnić ciągi wywozowe na północ kraju, do portów, gdyż w tym kierunku jest głównie prowadzony ruch towarowy - wyjaśnia Włodzimierz Leski, rzecznik Oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych w Katowicach.

Od 1 stycznia 2007 r. polski rynek kolejowych przewozów towarowych zostanie udostępniony międzynarodowej konkurencji. Obecnie tylko po ponad 1300 km polskich torów pociągi mogą jeździć z prędkości 160 km/h. Tak jest m.in. na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Katowice z Warszawą oraz na kierunku wschód-zachód na linii E20 Rzepin-Siedlce.

Natomiast na 3 tys. kilometrów ograniczenie prędkości jest do 40 km/h. Dlatego nowy rząd podjął "ofensywę inwestycyjną" w infrastrukturę kolejową. Zapowiada nie notowane od lat nakłady na jej modernizację i remonty, które mają wyniść 4,1 mld zł. (plus 0,4 mld zł na zakup taboru).

- Grupa PKP jest gotowa, by przyznane środki wykorzystać w 100 proc. Liczba gotowych projektów jest nawet większa niż te, które zostaną sfinansowane przez Unię Europejską. Pieniądze jakie zostaną skierowane na inwestycje w najbliższych latach będą większe niż wydano na inwestycje przez ostatnie 15 lat - przekonuje Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA.

Większość środków pochodzić będzie z Unii Europejskiej. Największe inwestycje na kolei, jakie będą finansowane na Śląsku ze środków UE, to:
- modernizacja linii Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała - do granicy ze Słowacją oraz Zebirzydowic
- modernizacja kolejowego korytarza europejskiego na odcinku Opole - Kędzierzyn Kożle - Gliwice - Zabrze.

Inwestycje te będą kosztować 350 mln euro (plus środki własne, krajowe).

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island