Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Ex Skarbek
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś/chciałabyś żeby do Rybnika/Raciborza dojeżdżał pociąg PKP Intercity ??
Nie, nie chciałbym.
12%
 12%  [ 2 ]
Tak, chciałbym tak jak kiedyś, ex do Raciborza przez Rybnik.
43%
 43%  [ 7 ]
Tak, lecz chciałbym żeby był to pociąg TLK
6%
 6%  [ 1 ]
Tak, chciałbym żeby był to ex kursujący przez Glwice do Raciborza.
12%
 12%  [ 2 ]
Tak, chciałbym żeby był to ex kończący bieg w Rybniku.
25%
 25%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 16

Autor Wiadomość
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 22:11, 12 Mar 2007    Temat postu:

Przepraszam bardzo, ale chyba niektórzy zapomnieli czego forum dotyczy. Otóż przypomnę Wam, nie jest to forum na tematy związane z pojęciami urbanistycznymi, statystycznymi, czy społecznymi, ale o transporcie i wolałbym abyście trzymali się zasady, czego forum dotyczy. A już na pewno nie dotyczy kłótni dotyczących, które miasto jest większe. Niestety kilka postów będę musiał usunąć. Pamiętajcie: trzymajcie się tematu!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 22:12, 12 Mar 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
Przepraszam bardzo, ale chyba niektórzy zapomnieli czego forum dotyczy. Otóż przypomnę Wam, nie jest to forum na tematy związane z pojęciami urbanistycznymi, statystycznymi, czy społecznymi, ale o transporcie i wolałbym abyście trzymali się zasady, czego forum dotyczy. A już na pewno nie dotyczy kłótni dotyczących, które miasto jest większe. Niestety kilka postów będę musiał usunąć. Pamiętajcie: trzymajcie się tematu!


Fakt, niezły offtopic się zrobił. Czasem zbyt łatwo mnie wciągnąć w takie dysputy. Wszystko przez te moje studia socjologiczne. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 22:46, 12 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Arteks napisał:

Muszę przyznać, że zafrapowała mnie twoja wypowiedź odnośnie "instytucji o znaczeniu ponadmiejskim". Szczególnie, że żadnej nie wymieniłeś. Natomiast w strategię marketingową PKP nie wnikam. Historycznie Bytom sam jest sobie winien, że linia Wrocław - Mysłowice została poprowadzona przez Gliwice, więc nie ma sensu nad nim płakać.


Ja napisałem "chyba" na co ty przysoliłeś całym wywodem... Nie ma się co licytować w wątku który dotyczy komunikacji o takich rzeczach. Większość poważnych instytucji znajduje się w obu miastach. Aby jednak mogłeś się trochę zdziwić to podam przykłady kilku które są w Rybniku a nie ma ich w Gliwicach: dwa szpitale wojewódzkie, ZUS, Nadleśnictwo, ZAIKS, PKP Cargo (największy zakład w Polsce!) czy Urząd Statystyczny którego gliwicki oddział niedawno zlikwidowano... A co do Bytomia i spraw historycznych to wybacz ale dzisiaj nie ma to żadnego znaczenia. Spokojnie mógłby jakiś pośpiech jechać od strony Krakowa do Bytomia czy nawet TG, a także powinni przywrócić Gwarka do Poznania przez Bytom-Ostrów Wlkp. Rybnik też się świetnie rozwija i za tym powinien iść rozwój połączeń tym bardziej, że zabrano nam kilka historycznych pociągów w ostatnich latach a dano w zamian niewiele.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 23:17, 12 Mar 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
Ja napisałem "chyba" na co ty przysoliłeś całym wywodem... Nie ma się co licytować w wątku który dotyczy komunikacji o takich rzeczach. Większość poważnych instytucji znajduje się w obu miastach. Aby jednak mogłeś się trochę zdziwić to podam przykłady kilku które są w Rybniku a nie ma ich w Gliwicach: dwa szpitale wojewódzkie, ZUS, Nadleśnictwo, ZAIKS, PKP Cargo (największy zakład w Polsce!) czy Urząd Statystyczny którego gliwicki oddział niedawno zlikwidowano...


Cóż, widzę, że masz spore braki w wiedzy o Gliwicach. Szczegóły w PMie, żeby nie śmiecić niepotrzebnie na forum. Ale na przyszłość, najpierw lepiej się upewnić, a dopiero później pisać, żeby głupoty spod palców nie wychodziły. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 12:29, 13 Mar 2007    Temat postu:

A ja bym chciał wszystkim wam przypomnieć że temat nazywa się Ex Skarbek. Więc należałoby to przedyskutować. Może udało by się wprowadzić jakiś nowy pociąg do ROW do rozkładu 2007/08.
Ludzie wypowiadajcie się co o tym myślicie. Bo ja tu widzę te same osoby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 14:16, 13 Mar 2007    Temat postu:

Stachu from Rybnik napisał:
A ja bym chciał wszystkim wam przypomnieć że temat nazywa się Ex Skarbek. Więc należałoby to przedyskutować. Może udało by się wprowadzić jakiś nowy pociąg do ROW do rozkładu 2007/08.
Ludzie wypowiadajcie się co o tym myślicie. Bo ja tu widzę te same osoby.

Wprowadzenie pociągu Intercity do ROW nie jest łatwe ze względu na wspomniane już przeze mnie problemy z obrządzaniem składów. Ale próbować można. Przy czym poza pismami z dobrą argumentacją należałoby nękać także posłów bo od nich dużo zależy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 17:49, 13 Mar 2007    Temat postu:

Tak... InterCity w ROW... Już to widzę: Jedzie sobie taki godzinę i dwadzieścia minut z Rybnika do Katowic, żeby potem dalej podobną odległość pokonać w kilkadziesiąt minut...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 18:05, 13 Mar 2007    Temat postu:

Tom napisał:
Tak... InterCity w ROW... Już to widzę: Jedzie sobie taki godzinę i dwadzieścia minut z Rybnika do Katowic, żeby potem dalej podobną odległość pokonać w kilkadziesiąt minut...

Tom, z choinki się zerwałeś czy co? Zobacz ile teraz jedzie z Katowic do Raciborza Kormoran. W przyszłym rozkładzie wg moich przypuszczeń pociągi tego typu pojadą jeszcze krócej i to o conajmniej 15 minut na całej trasie. Mroczne czasy wlokących się pociągów na trasie Rybnik-Katowice odchodzą wreszcie do przeszłości. Szkoda, że nawet pośród miłośników komunikacji stereotypy są silniejsze od rzeczywistości...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 18:14, 13 Mar 2007    Temat postu:

Ja mam niemiłe doświadzczenia z trasy Rybnik-Katowice, nawet pośpiechy z Warszawy wleką się tam niemiłosiernie (a na dodatek często mają opóźnienie!) Arteks, zerknij sobie na rozkład jazdy choćby z roku 1997. Mam taki, niestety nie mogę przeskanować. Wtedy, osobowy Rybnik- Katowice jechał niecałą godzinę, a najszybszy kurs wynosił 50 minut! Niemożliwe? Teraz wszystko jeździ wolniej i mam nadzieję, że pisząc, że mroczne czasy odchodzą w przeszłość masz rację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 19:28, 13 Mar 2007    Temat postu:

To i ja się wypowiem. Nie mam pojęcia po co w ROW pociągi Inter City? To są najdroższe połączenia, może i standard jest dobry (też nie zawsze), ale kto by tym jeździł?

Dla mnie przez region powinno puścić się kilka dodatkowych pociągów pośpiesznych. I tak najbardziej mi się wydaje w jakich kierunkach:

Kraków, przez Żory, Pszczynę, Czechowice, Oświęcim, Trzebinie

Warszawa, przez Częstochowe, gdyż przejazd przez CMK jest jak narazie niemożliwy, dzięki monopolowi IC. Może też być pociąg do Białegostoku przez Warszawę.

Takie są moje propozycje. Myślę że na takie pociągi pośpieszne spółki PKP PR byłoby zapotrzebowanie i nie jeździłyby puste.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 19:49, 13 Mar 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
Warszawa, przez Częstochowe, gdyż przejazd przez CMK jest jak narazie niemożliwy, dzięki monopolowi IC. Może też być pociąg do Białegostoku przez Warszawę.


Może lepiej do Gdyni przez Warszawę?? W kierunku na Białystok jeździ już Kormoran, a do Gdyni jeszcze nic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valeo




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: CHYBIE

PostWysłany: Wto 20:58, 13 Mar 2007    Temat postu:

W szczegolnosci przydalby sie pociag osobowy czy przyspieszony rel. Rybnik -Wisła Gł., z tego co mi wiadomo bylo takie polaczenie w rozkładzie z 1994/95 r.,oraz K.-Kożle-Wisła Głebce- potem zrobili go tylko w okresie letnim . Wszak jest podobno brana pod uwagę modernizacja lini Wisła Gł.-Chybie tylko w ktorym roku ?, natomiast ze strony Chybia w kierunku Żor nie wygladaja az tak zle tory , wszak czasem jest to linia "ratunkowa" na wypadek robót na odc. Pszczyna-Żory

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 21:11, 13 Mar 2007    Temat postu:

valeo napisał:
W szczegolnosci przydalby sie pociag osobowy czy przyspieszony rel. Rybnik -Wisła Gł., z tego co mi wiadomo bylo takie polaczenie w rozkładzie z 1994/95 r.,oraz K.-Kożle-Wisła Głebce- potem zrobili go tylko w okresie letnim.


Było połączenie Kędzierzyn Koźle - Wisła Głębce przez Rybnik (pociągu Rybnik - Wisła nie pamiętam). Jednak mało prawdopodobne, żeby pojawiło się znowu, bo dziś można tę trasę szybko i wygodnie pokonać autobusem. z Rybnika jest w sumie 6 autobusów do Wisły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 21:34, 13 Mar 2007    Temat postu:

valeo napisał:
W szczegolnosci przydalby sie pociag osobowy czy przyspieszony rel. Rybnik -Wisła Gł., z tego co mi wiadomo bylo takie polaczenie w rozkładzie z 1994/95 r.,oraz K.-Kożle-Wisła Głebce- potem zrobili go tylko w okresie letnim . Wszak jest podobno brana pod uwagę modernizacja lini Wisła Gł.-Chybie tylko w ktorym roku ?,


Łohoho co to był za pociąg! Pamiętam jak ludzie normalnie (w dni słoneczne, wakacyjne, a zazwyczaj weekendowe) oknami walili do tego pociągu Wink Frekwencja była ogromna, mimo autobusów, które kursuowały tak jak kursują.

valeo napisał:
natomiast ze strony Chybia w kierunku Żor nie wygladaja az tak zle tory , wszak czasem jest to linia "ratunkowa" na wypadek robót na odc. Pszczyna-Żory


Linia jest cały czas używana. Jednak jest to szlak czysto towarowy, a chyba wszyscy wiedzą jak PKP dba o szlaki towarowe. Prędkość szlakowa w kierunku Chybia jest chyba 50 (by ktoś musiał w WOSie sprawdzić), natomiast od Chybia jest trochę szybciej. Pamiętam jak przy remoncie Radostowice - Pszczyna pociąg przyśpieszony Bielsko - Kędzierzyn jechał tamtędy i w Żorach był grubo przed czasem.
Poza awarynjnym charakterem szlaku był on w malutkim stopniu wykorzystywany osobowo. Jeździł tamtędy pośpiech Świnoujście - Bielsko Biała, łączony w Kędzierzynie z jego Katowicką częścią. Może nie miał abyt ogromnej frekwencji, ale w przedziałach już od Bielska było po kilka osób. Niestety pociąg zniknął z rozkładu, czy też pojechał przez Pszczynę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 11:57, 15 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Od "Bieszczad" to wara!! Wystarczy, że już "Wigry" nam zabrali (na rzecz Bielska Białej).

Wigry jeżdżą z Krakowa, a nie z Bielska. Grupa wagonów Bielsko-Suwałki jadąca do Warszawy na haku tej właściwej Pogorii ma nazwę Pogoria.

dominigus napisał:
W misji firmy jest napisane, że oragnizuje ona połaczenia między najwiekszymi miastami

Tenb argument tu nie pasuje, do Kielc które mają mniejsza ilość mieszkańców jakoś może Expres jeździć.

mieszko966 napisał:
nie stoi na przeszkodzie, żeby się przesiąść w Katowicach na ekspres

Taa i kupić na to dwa osobne bilety oraz modlić się zeby pociąg się nie spóźnił, bo się spółeczki nie umią dogadać i nie czekają na siebie pociągi różnych spółeczek. Na to samo wychodzi dojechac se do Katowic PKS'em i dopiero stamtąd Expres.

mieszko966 napisał:
Czy ktoś widział kiedyś w Raciborzu jakąś hutę, żeby tamtejszy pociąg "Hutnik" się nazywał??

Hut nie ma, ale przemysł metalowy jest w Raciborzu bardzo rozwinięty.

mieszko966 napisał:
Jeździł tamtędy pośpiech Świnoujście - Bielsko Biała, łączony w Kędzierzynie z jego Katowicką częścią. Może nie miał abyt ogromnej frekwencji, ale w przedziałach już od Bielska było po kilka osób. Niestety pociąg zniknął z rozkładu, czy też pojechał przez Pszczynę.

Teraz jest dołączany do pociągu BB-Kołobrzeg, więc jedzie przez Pszczynę.

Postanowiłem napisac kilka swoich propozycji, może troszkę bardziej realnych. Ja jestem zwolennikiem tak zwanych relacji łączonych, gdyż one nie generują kosztów tylko zachęcają pasażerów do jazdy. Oto moje propozycje:
- jedna z wieczornych osobówek jako grupa wagonów do Gdyni (w Katowicach doczepiana do Stoczniowca)
- połączenie kilku kiblowych osobówek obecnie kończących bieg w Katowicach z osobówkami złożonymi z takiej samej długości skladów tak by utworzyć bezpośrednie połączenia z naszego regionu do Krakowa/Czestochowy/Kozłowa/Kluczborka. Może i wymiana pasażerów w Katowicach bedzie duża, ale zawsze jest to dodatkowe bezpośrednie połączenie które moze zachęcić pasazerów do jazdy na przykład do Kielc z tylko jedną przesiadką w Kozłowie/Sędziszowie, bądź do Poznania z tylko jedną przesiadką w Kluczborku.
- Ujawnienie obecnych bezpośrednioch tajnych połączeń które wynikają z obiegów.

P.S. Arteks, może wysłałabyś z tego coś do PR'u ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 18:34, 15 Mar 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
To i ja się wypowiem. Nie mam pojęcia po co w ROW pociągi Inter City? To są najdroższe połączenia, może i standard jest dobry (też nie zawsze), ale kto by tym jeździł?

To ja zaprosiłbym cię do zbadaniu frekwencji w Skarbku (Na odc. Rybnik- Katowice).Zobaczyłbyś kto tym by jeździł.

Rybnik jest prawie 150 tys miastem, powinien moim zdaniem docierać tam chociaż jeden pociąg TLK. Wezmę ostatnio bardzo głośny przykład. Włoszczowa- 10 tys miasto, mniejsze od Pszowa (15 tys mieszkańców). Ma jeden express (Malinowski) i jeden TLK (Kordecki). Jeżeli PKP Intercity (oczywiście wiadomo pod czyim naporem) umiała zatrzymać EX we Włoszczowie, dlaczego ex nie mógł by dojeżdżać do Rybnika Question Question

Chciałem jeszcze dodać że nie jestem przeciwnikiem, uruchomiania do Rybnika połączeń pośpiesznych

P.S Panowie chciałbym żebyśmy się trzymali tematu. Proszę gadajcie o połączeniech dalekobieżnych, a nie schodźcie do osobówek. Dla osobówek można przecież założyć oddzielny temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Czw 21:22, 15 Mar 2007    Temat postu: linia 149

ponieważ pojawił się wątek pociągu z rybnika do gliwic zamieszczm link
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprawdzcie linię 149


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob_kufi




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw 23:55, 15 Mar 2007    Temat postu: Re: linia 149

spin napisał:
ponieważ pojawił się wątek pociągu z rybnika do gliwic zamieszczm link
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprawdzcie linię 149


Czyli można się spodziewać, że po wyremontowaniu tej linii będzie przywrócony rych kolei osobowej na trasie rybnik-zabrze??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 0:30, 16 Mar 2007    Temat postu: Re: linia 149

spin napisał:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/IFI_konsultacje/lista_podstawowa.pdf
Sprawdzcie linię 149

Nieźle, w końcu się biorą za te najbardzije zapuszczone linie, poza Leszczyny-Makoszowy to zauważyłem jeszcze Wrocław - Jelenia Góra i Charsznica-Wolbrom. Tamte linie to też istny hardcore pod względem predkości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 15:11, 16 Mar 2007    Temat postu:

semaforek napisał:
dominigus napisał:
W misji firmy jest napisane, że oragnizuje ona połaczenia między najwiekszymi miastami

Ten argument tu nie pasuje, do Kielc które mają mniejsza ilość mieszkańców jakoś może Expres jeździć.


Kielce mają obecnie ok. 207 tys. mieszkańców. Twoim zdaniem od którego miasta są mniejsze?? Od Rybnika?? Abstrahując od tego, że Kielce to miasto wojewódzkie, co też zobowiązuje.


Stachu from Rybnik napisał:
Rybnik jest prawie 150 tys miastem, powinien moim zdaniem docierać tam chociaż jeden pociąg TLK. Wezmę ostatnio bardzo głośny przykład. Włoszczowa- 10 tys miasto, mniejsze od Pszowa (15 tys mieszkańców). Ma jeden express (Malinowski) i jeden TLK (Kordecki). Jeżeli PKP Intercity (oczywiście wiadomo pod czyim naporem) umiała zatrzymać EX we Włoszczowie, dlaczego ex nie mógł by dojeżdżać do Rybnika Question Question


1. Nie oszukujmy się, Rybnik to miasto nieco ponad 140-tysięczne. Ma ok. 141 tys. mieszkańców. Określanie go mianem miasta 150-tysięcznego jest drobnym "nadużyciem semantycznym". Wink

2. Czym innym jest zatrzymać pociąg, który i tak przejeżdża przez daną stację, a czym innym puszczenie go na ekstra kurs ok. 50 km (odcinek Katowice-Rybnik). To są jednak nieporównywalne koszty.


rob_kufi napisał:
Czyli można się spodziewać, że po wyremontowaniu tej linii będzie przywrócony rych kolei osobowej na trasie rybnik-zabrze??


Gdyby udało się skrócić czas podróży na trasie Rybnik-Gliwice do godziny, to sam bym się chętnie przesiadł z autobusu na pociąg. Pozostaje pytanie, czy uda się zapewnić odpowiednio gęste kursy tych pociągów? Dwie pary kursów, jak przed likwidacją, to jednak zdecydowanie za mało. Z tym, że mogłoby to być dobre pole do popisu, podobnie jak trasa Bytom-Gliwice, dla szynobusów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island