Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Ex Skarbek
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś/chciałabyś żeby do Rybnika/Raciborza dojeżdżał pociąg PKP Intercity ??
Nie, nie chciałbym.
12%
 12%  [ 2 ]
Tak, chciałbym tak jak kiedyś, ex do Raciborza przez Rybnik.
43%
 43%  [ 7 ]
Tak, lecz chciałbym żeby był to pociąg TLK
6%
 6%  [ 1 ]
Tak, chciałbym żeby był to ex kursujący przez Glwice do Raciborza.
12%
 12%  [ 2 ]
Tak, chciałbym żeby był to ex kończący bieg w Rybniku.
25%
 25%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 16

Autor Wiadomość
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 13:50, 09 Mar 2007    Temat postu: Ex Skarbek

Odnośnie IC forum, jest wątek gdzie padły różne propozycje na temat Exa z Warszawy do Raciborza. Chciałem zapytać co wy o tym sądzicie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Pią 14:58, 09 Mar 2007    Temat postu:

Moim zdaniem jaknajbardziej jest potrzebny pociąg typu Ex do Warszawy. Bielsko czy Gliwice ma kilka takich połączeń a Rybnik niestety ani jednego. Przynajmniej niech jeden Ex jedzie z Raciborza/ Rybnika do Warszawy. A druga sprawa aż sie prosi zeby pociąg BIESZCZADY puscic do Rybnika/ Raciborza poniewaz do Gliwc jedzie wystarczająco pociagow do Przemysla Rzeszowa czy Krakowa. Tak samo STOCZNIOWIEC tez powinien jechać do Rybnika/Raciborza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 20:31, 09 Mar 2007    Temat postu:

Od "Bieszczad" to wara!! Wystarczy, że już "Wigry" nam zabrali (na rzecz Bielska Białej). "Bieszczad" nie oddamy. Bierzcie sobie jakiegoś pośledniego pośpiecha bez nazwy. Wink

Podoba mi się koncpecja ekspresu przez Gliwice do Raciborza. Mógłbyś przybliżyć, jak miałoby to wyglądać?? Obrót lokomotywy w Gliwicach i kurs przez Leszczyny w śladzie dawnego pociągu Gliwce-Rybnik??

Swoją drogą, jak czasem widzę, jakie tłumy walą rano z Rybnika do Gliwic, to byłbym za tym, żeby przywrócić na powrót do życia pociąg na tej trasie. Oczywiście pod warunkiem, że udałoby się skrócić czas podróży z 90 minut do mniej więcej 60. Pociąg kursujący przez Knurów załatwiłby przy okazji problem likwidacji PKSów z Rybnika do Knurowa, który, jak kiedyś słyszałem, ciągle gdzieś podobno wisi w powietrzu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Pią 21:07, 09 Mar 2007    Temat postu:

Do powrotu pociągów InterCity do Raciborza raczej nie dojdzie. W misji firmy jest napisane, że oragnizuje ona połaczenia między najwiekszymi miastami w Polsce oraz ośrodkami turystycznymi. Racibórz ani kurortem, ani wielkim miastem nie jest...
Pociągi kwalifikowane nie powinny zastępować pociągów regionalnych, czy pospiesznych. Nie wszedzie przeciez docierają pociągi ICE czy TGV.
Zapewne wszystkie połaczenia rezlizowane przez IC na południe kraju, nadal będą miały stację doleową Gliwce, Bielsko lub Katowice.
Mam świadomość, że za moment przytoczy ktoś argument, że po drodze jest Mikołów, Orzesze i Rybnik i tam też są ludzie, którzy chcą dojechac do stolicy...
Szanse na skomunikowanie dawałaby szybka i tania sieć połączeń regionalnych, jak to jest w krajach lepiej rozwiniętych niz Polska. A poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, aby poranne połączenie - na wzór Hutnika, Raciborza z Warszawą zoragnizowały PKP Przewozy Regionalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 21:35, 09 Mar 2007    Temat postu:

Nic, przede wszystkim, nie stoi na przeszkodzie, żeby się przesiąść w Katowicach na ekspres. Polska kolej od zawsze jest oparta w dużej mierze na przesiadkach, więc nie ma w tym nic nietypowego, że ekspresy nie zaglądają w każdy zakątek kraju, lecz powiązane są z siecią połączeń lokalnych dowożących i odwożących pasażerów do i z mniejszych stacji.

W IC (obecnie już EC) "Wawel" (Hamburg-Kraków) były nawet kiedyś rozdawane takie oficjalne informatory z listą obsługiwanych stacji i informacją o skomunikowaniu ekspresu z lokalnymi pociągami na każdej z nich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Sob 0:43, 10 Mar 2007    Temat postu:

To ja proponuje żeby najlepiej Bieszczady kończyły bieg w Katowicach a nie w Gliwicach przecież mogą się ludzie przesiąśc na osobówke jak to zacytował MIESZKO.. a zresztą frekwencja Bieszczad na odc Katowice- Gliwice jest bardzo niska może 10 oso sie uzbiera przy piątku. Pozatym Gliwice czy Zabrze mają dużo połączeń do Przemyśla więc najzdrowszym rozwiązaniem byłby Bieszczady do Raciborza a także Skarbek. Rybnik to też bardzo duże miasto i należy się jakieś połączenia bezpośrednie a nie tylko Gliwice i Bielsko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 0:56, 10 Mar 2007    Temat postu:

jaworos napisał:
To ja proponuje żeby najlepiej Bieszczady kończyły bieg w Katowicach a nie w Gliwicach przecież mogą się ludzie przesiąśc na osobówke jak to zacytował MIESZKO.. a zresztą frekwencja Bieszczad na odc Katowice- Gliwice jest bardzo niska może 10 oso sie uzbiera przy piątku.


Oj zazdrość przez ciebie, chłopie, przemawia. Pies ogrodnika - sam nie dostanie, ale drugiemu nie da. Wink


jaworos napisał:
Pozatym Gliwice czy Zabrze mają dużo połączeń do Przemyśla więc najzdrowszym rozwiązaniem byłby Bieszczady do Raciborza a także Skarbek. Rybnik to też bardzo duże miasto i należy się jakieś połączenia bezpośrednie a nie tylko Gliwice i Bielsko.


Ale dlaczego akurat "Bieszczady"?? Nie możesz sobie "zażyczyć" pociągnięcia do Raciborza któregoś z bezimienych pośpiechów relacji Przemyśl-Wrocław?? Aleś się uparł, żeby kilkudziesięcioletnią tradycję rozpieprzyć (odkąd żyję, czyli dwadzieścia parę lat, to "Bieszczady" zawsze jeździły do Gliwic, więc po co nagle to zmieniać??). Podobnie zresztą, jak to zrobiono przenosząc gliwickie "Wigry" do Bielska-Białej. Confused

Zresztą, praktyka pokazuje, że jak się coś takiego robi, to czasem wychodzi to potem karykaturalnie. Tak było w przypadku przeniesienia "Hutnika" do Raciborza. Czy ktoś widział kiedyś w Raciborzu jakąś hutę, żeby tamtejszy pociąg "Hutnik" się nazywał?? Wink Podobnie skończyło się skrócenie "Śnieżki" (kiedyś Kraków-Jelenia Góra), tylko do Wrocławia. No i niby co ten Wrocław ma wspólnego ze Śnieżką?? "Bieszczady" są tu oczywiście neutralne, bo nazwa odnosi się do stacji w Zagórzu, nie mniej, z tymi nazwami pociągów to trzeba czasem uważać, żeby nie zepsuć całego efektu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Sob 9:50, 10 Mar 2007    Temat postu:

Ok Mieszko zostawmy te BIESZCZADY taka jak jadą czyli z Gliwic, a wątpie w to żeby któregoś zabrali rel Wrocław- Przemyśl na Przemyśl-Rybnik-Racibórz. Pozatym odnośnie Wigry to nie przenieśli do Bielska tylko go całkowicie zlikwidowali a w zamian dali wam TLK do Ełku i jeszcze narzekacie. To nam zabrali Pogorie i dali do Bielska...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 10:08, 10 Mar 2007    Temat postu:

No dobra teoretycznie nie chcemy żadnego pośpiecha, ale nikt jeszcze nie pomyślał, że wagony w dowolny sposób można łączyć i rozłączać. Jechała by taka grupa wagonów z Raciborza/Wodzisławia, przez Rybnik i do Katowic i tam łączona z jakimś wrocławskim, ewentualnie katowickim, czy bielskim pośpiechem. Trzy wagony by wystarczyły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 13:03, 10 Mar 2007    Temat postu:

jaworos napisał:
Pozatym odnośnie Wigry to nie przenieśli do Bielska tylko go całkowicie zlikwidowali a w zamian dali wam TLK do Ełku i jeszcze narzekacie. To nam zabrali Pogorie i dali do Bielska...


"Wigry" nadal istnieje, tylko, że teraz kursuje na trasie Bielsko-Biała-Suwałki (a "Pogoria" do Ełku to swoją drogą). A ten TLK, o którym piszesz, do Olsztyna/Ełku to nie jest autonomiczny pociąg, a jedynie sobotnia wersja "Górnika". Tak więc, to raczej kiepskie pocieszenie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 13:49, 10 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Swoją drogą, jak czasem widzę, jakie tłumy walą rano z Rybnika do Gliwic, to byłbym za tym, żeby przywrócić na powrót do życia pociąg na tej trasie.


Nie chcę zakładać nowego wątku, więc pozwolę sobie na mały offtopic, żeby powspominać stare dzieje. Jest rok 2000 i linia Rybnik-Gliwice właśnie ulega likwidacji. Na zdjęciach ostatni pociąg na tej trasie: najpierw w Rybniku, a później w Gliwicach.




A tu jeszcze pociąg Rybnik-Gliwice na trasie: najpierw stacja Knurów Kopalnia, a później Zabrze Makoszowy.




Wszystkie zdjęcia ze stronki: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 17:50, 10 Mar 2007    Temat postu:

@mieszko966 te zdjęcia które podałeś są autorstwa Radosława Adamiaka.

@jaworos, na co nam Bieszczady ??

Nie dość że nie kursuje "odnoga" do Krynicy, to "odnoga" do Zagórza kursuje przez Rzeszów, Jasło a nie przez Stróże Exclamation

@mieszko966, nie za dużo macie pociągów spółki IC w Gliwicach??

Tylko poszukałem w Hafasie:
a) IC/TLK "Pojezierze" o 5.26 do Warszawy/Olsztyna,Ełku
b)TLK o 6.56 do Krakowa
c)EX Opolanin o 7.26 do Gdynii przez Warszawę
d)TLK o 7.50 do Szczecina/Świnoujścia
e)TLK o 8.22 do Krakowa
f)EX o 9.26 do Warszawy
g)EC o 9.39 do Hamburga!
h)TLK o 10.29 do Krakowa/Zakopanego
i)IC o 11.26 do Warszawy
j)Po przerwie 5 godz. TLK do Poznania o 16.50
k)EC z Hamburga do Krakowa o 17.26
l)TLK do Poznania o 18.50
m)TLK do Krakowa o 20.13
n)EX Opolanin do Opola/Wrocławia o 20.22
o)TLK do Świnoujścia o 22.10
+ masa pośpiesznych. Nie wliczyłem jeszcze pociągów kończących bieg w Gliwicach!

(gdybym podliczył wszystkie pociągi dalekobieżne, brakło by alfabetu)

Dla porównania z Rybnika masz
o 00.08 do Szczecina Głównego (w weekendy)
o 00.57 do Zakopanego (w weekendy)
o 07.33 do Wrocławia Głównego
o 08.23 do Bielska (sezonowy)
o 09.30 do Olsztyna (nieszczęsny Kormoran, taki rozkład że nie da się pojechać do Wawy i z niej wrócić)
o 18.17 Kormoran do Raciborza
o 20.07 Szyndzielnia do Bielska
o 20. 16 Kołobrzeg (sezonowy)

Teraz porównaj sobie ile masz pociągów dalekobieżnych z Rybnika a ile z Gliwic.

Tak na koniec Napisze jakie pociągi mieliśmy wcześniej (dalekobieżne)

a)2 pociągi na Jelenią Górę - zlikwidowane / bądź puszczone inną trasą

b)Pogoria do Ełku - przeniesiona do Bielska

c)Skarbek kursował od 1989 do 2002. Przeniesiony do Gliwic z powodu co
rocznego obniżania prędkości handlowej. Teraz ją się podwyższa Exclamation

d)Hutnik do Warszawy, odebrany Gliwicom. Po 2 latach kursowania ,przywrócony z powrotem Gliwicom


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Sob 19:20, 10 Mar 2007    Temat postu:

Nie muszą być Bieszczady z Rybnika tylko jest nam jakiś potrzebny pociąg pośpieszny do Przemyśla przez Kraków Rzeszów także mogli by stoczniowca przedłużyć z katowic do Raciborza poniewaz polowa pociągu z Rybnika przesiada sie na pociąg do Gdyni w Katowicach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 19:29, 10 Mar 2007    Temat postu:

Jeżeli już mówimy o naszych "marzeniach" związanych z pociągami pośpiesznymi czy ekspresowymi, to brakuje mi pociągu Jelenia Góra - Kraków/Bielsko Biała. Dzięki temu połączeniu nasz region miał pociąg do stolicy Małopolski i w Dolnośląskie góry. Niestety z Krakowem nie mamy żadnego połączenia bezpośredniego, nie wspomnę o Oświęcimiu, Trzebini. Czas takiego przejazdu z Rybnika to około 2godz. i 30 minut. Więc chyba nie jest tak źle. Już nie wspomnę o połączeniu z Jelenią Górą, które także w moim przekonaniu byłoby hitem. Ten pociąg jednak kursuje chyba nadal, tylko w zmienionej relacji: Kraków - Katowice - Gliwice - KK - Jelenia (przynajmniej tak mi się wydaje) Dodam jeszcze że obecny pociąg przyśpieszony Bielsko Biała Kędzierzyn to skrócona relacja pośpiecha Bielsko Biała Jelenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Sob 20:07, 10 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Podoba mi się koncpecja ekspresu przez Gliwice do Raciborza. Mógłbyś przybliżyć, jak miałoby to wyglądać?? Obrót lokomotywy w Gliwicach i kurs przez Leszczyny w śladzie dawnego pociągu Gliwce-Rybnik?? Oczywiście pod warunkiem, że udałoby się skrócić czas podróży z 90 minut do mniej więcej 60. Pociąg kursujący przez Knurów załatwiłby przy okazji problem likwidacji PKSów z Rybnika do Knurowa, który, jak kiedyś słyszałem, ciągle gdzieś podobno wisi w powietrzu.

Ekspres do Raciborza przez Gliwice nie miałby żadnego sensu gdyż Skarbek kursował głównie z powodu Rybnika, a do Raciborza jechał tylko ze względu na obrządzenie wagonów. Skarbek miał większą frekwencję na odcinku Katowice-Rybnik niż pociągi spółki IC na odcinku Katowice-Gliwice. Powody jego zawieszenia były dwa (oficjalna informacja ze spółki InerCity): 1) pogarszający się stan infrastruktury 2) zbyt duże koszty obrządzania tylko jednego składu przez wagonownię należącą do PKP PR w Raciborzu. Co do trasy Rybnik-Knurów-Gliwice to nie jest wykluczone że pociągi na tę trasę wrócą po naprawie infrastruktury. Zyskałyby również Glwice które znowu mogłyby się stać znaczącym węzłem bo teraz to raczej są dużą stacją "przelotową". Zyskałby również Knurów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 0:22, 11 Mar 2007    Temat postu:

Stachu from Rybnik napisał:
Teraz porównaj sobie ile masz pociągów dalekobieżnych z Rybnika a ile z Gliwic.


1. Gliwice są po prostu miastem większym i ważniejszym, niż Rybnik.

2. Nie moja wina, że Gliwice leżą na jednej z najbardziej uczęszczanych mtras kolejowych w kraju, a Rybnik na uboczu.

3. Tych dalekobieżnych pociągów zaczynających bieg w Gliwicach nie ma tak znowu dużo (kiedyś było więcej):

- "Górnik" (IC), "Hutnik" (P), "Skarbek" (Ex) oraz "Stanisław Wysocki" (IC) do Warszawy
- "Pojezierze" (TLK) do Olsztyna/Ełku
- "Bieszczady" (P) do Przemyśla/Zagórza ("odnoga" do Krynicy została zastąpiona przez PKS)


Stachu from Rybnik napisał:
Nie za dużo macie pociągów spółki IC w Gliwicach??


W Gliwicach mieści się jedyny w kraju zakład remontujący lokomotywy EP-09, na których bazuje spółka IC, więc coś nam się chyba w zamian należy. Wink


Stachu from Rybnik napisał:
g)EC o 9.39 do Hamburga!


Jak będziecie dobrze lobbować, to może kiedyś EC "Sobieski" do Wiednia pojedzie przez Rybnik i Chałupki. Wink


Andrev napisał:
Ten pociąg jednak kursuje chyba nadal, tylko w zmienionej relacji: Kraków - Katowice - Gliwice - KK - Jelenia (przynajmniej tak mi się wydaje).


Jeszcze w zeszłym roku rzeczywiście tak kursował - nazywał się "Śnieżka". Teraz "Śnieżka" kursuje tylko na trasie Kraków-Gliwice-Wrocław, a do Jeleniej Góry dojeżdża sezonowy pociąg z Katowic (bez nazwy). Rybnik i Bielsko muszą się chyba zadowolić PKSami do Jeleniej, które, jak pokazuje praktyka, nie cieszą się na co dzień jakąś super frekwencją.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 10:56, 11 Mar 2007    Temat postu:

Ale co szkodzi puścić skarbka z Rybnika. Nie mówię już o Raciborzu.
Rybnik jest 150 tys miastem. Nie mógł by Skarbek nocować w peronach jak Opolanin w Opolu. Przecież pasażerowie z Gliwic też się mogą przesiedać na ten jeden pociąg w Katowicach.

Puszczenie Sobieskiego, przez Rybnik, Chałupki jest nie realne. Dlaczego pociąg miałby robić tak wielkie koło ??

P.S W ankiecie odpowiedź z Przez Gliwice do Raciborza miałem na myśli możliwość ominięcia Rybnika przez łącznice Stare Koźle - Nowa Wieś


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Sob 18:38, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 17:49, 11 Mar 2007    Temat postu:

Stachu from Rybnik napisał:
Rybnik jest 150 tys miastem.


140-tysięcznym, tak w gwoli ścisłości. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 18:18, 12 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Stachu from Rybnik napisał:
Teraz porównaj sobie ile masz pociągów dalekobieżnych z Rybnika a ile z Gliwic.


1. Gliwice są po prostu miastem większym i ważniejszym, niż Rybnik.


Większym z pewnością ale co do ważności to kwestia dyskusyjna. Jakbyś się przyjrzał to chyba więcej instytucji o znaczeniu ponadmiejskim znalazłbyś w Rybniku. W strategii rozwoju województwa wspomina się o 4 subregionach w naszym województwie w tym zachodnim wokół Rybnika gdy tymczasem Gliwice nie tworzą własnego podregionu... Ale to tylko ad vocem tego co napisałeś. Nie chcę się wdawać w dyskusje poza głównym - kolejowym wątkiem. Co do wielkości to Bytom jest chyba podobnej wielkości do Gliwic i jest większy od Rybnika a w tej chwili nie ma żadnego pociągu dalekobieżnego... Myślę, że to kwestia beznadziejnych ludzi zajmujących się marketingiem i planowaniem oferty pasażerskiej Śląskiego oddziału PKP PR, a nie kwestii ważności czy wielkości miast. Z pewnością na Śląsku potrzebne są zmiany i mentalnościowe i personalne na stanowiskach decydentów, a co za tym idzie rozszerzenia oferty połączeń pasażerskich szczególnie jeśli chodzi o ROW, Bytom czy Podbeskidzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 20:23, 12 Mar 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
Większym z pewnością ale co do ważności to kwestia dyskusyjna. Jakbyś się przyjrzał to chyba więcej instytucji o znaczeniu ponadmiejskim znalazłbyś w Rybniku. W strategii rozwoju województwa wspomina się o 4 subregionach w naszym województwie w tym zachodnim wokół Rybnika gdy tymczasem Gliwice nie tworzą własnego podregionu...


Muszę przyznać, że zafrapowała mnie twoja wypowiedź odnośnie "instytucji o znaczeniu ponadmiejskim". Szczególnie, że żadnej nie wymieniłeś. Ja za to mogę z rękawa sypnąć paroma nazwami gliwickich instytucji o takim zasięgu:
- Sąd Okręgowy w Gliwicach
- Prokuratura Okręgowa w Gliwicach
- Urząd Celny w Gliwicach
- Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach
- Archiwum Państwowe w Katowicach - Oddział w Gliwicach
- Urząd Dozoru Technicznego - Oddział w Gliwicach
- Diecezja Gliwicka

A ze spraw typowo kolejowych:
- Zakład Linii Kolejowych w Gliwicach
- Śląski Zakład PKP Energetyka w Gliwicach

Dla uproszczenia wymieniłem tylko te instytucje, które są w Gliwicach, a których nie ma w Rybniku. Jest jeszcze sporo takich, które się powtarzają w obu miastach, jak choćby Okręgowy Urząd Górniczy, Oddział Urzędu Statystycznego czy Obwodowy Urząd Miar itp. Poza tym, praktyka pokazuje, że bycie stolicą subregionu nie niesie za sobą zbyt wiele realnych korzyści. Nie od dziś wiadomo zresztą, że lepiej być drugim w kolejności do bogatego stołu (patrz GOP), niż pierwszym w kolejności do biednego (patrz ROW).


Natomiast w strategię marketingową PKP nie wnikam. Historycznie Bytom sam jest sobie winien, że linia Wrocław - Mysłowice została poprowadzona przez Gliwice, więc nie ma sensu nad nim płakać. Lepiej za to wziąć to sobie do serca jako przestrogę, że jak ktoś chce w danym mieście wybudować ponadlokalną magistralę komunikacyjną, to nie należy przeciw temu protestować (tak, jak czynili to bytomscy woźnice), bo w dłuższej perspektywie kiepsko się na tym wychodzi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island