Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Ex Skarbek
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś/chciałabyś żeby do Rybnika/Raciborza dojeżdżał pociąg PKP Intercity ??
Nie, nie chciałbym.
12%
 12%  [ 2 ]
Tak, chciałbym tak jak kiedyś, ex do Raciborza przez Rybnik.
43%
 43%  [ 7 ]
Tak, lecz chciałbym żeby był to pociąg TLK
6%
 6%  [ 1 ]
Tak, chciałbym żeby był to ex kursujący przez Glwice do Raciborza.
12%
 12%  [ 2 ]
Tak, chciałbym żeby był to ex kończący bieg w Rybniku.
25%
 25%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 16

Autor Wiadomość
rob_kufi




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pią 15:59, 16 Mar 2007    Temat postu:

dokładnie, mysle ze w dni wolne napewno znalazlo by się sporo chętnych, bo pks niebardzo jezdzi w niedziele i swieta, a mysle ze wystarczylo by srednio kursowanie pociagu co 2-3 godziny i bylo by w sam raz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 16:10, 16 Mar 2007    Temat postu:

rob_kufi napisał:
dokładnie, mysle ze w dni wolne napewno znalazlo by się sporo chętnych, bo pks niebardzo jezdzi w niedziele i swieta, a mysle ze wystarczylo by srednio kursowanie pociagu co 2-3 godziny i bylo by w sam raz...


Przede wszystkim, nie należy (pod kątem przydatności) rozpatrywać połączenia kolejowego Rybnik-Gliwice tylko i wyłącznie jako alternatywy dla połączeń autobusowych na tej trasie. Okazuje się bowiem, że taki pociąg mógłby zastąpić (po części) co najmniej trzy połączenia rybnickiego PKSu.

1. Rybnik-Gliwice, ale tylko na pełnej trasie. Jak ktoś chce dojechać do Wilczy albo Nieborowic, to dalej będzie korzystał z PKSu.

2. Rybnik-Knurów na odcinku od Rybnika do Paruszowca, Kamienia (dworzec w Leszczynach), Szczygłowic i Knurowa. Choć okolice os. Wojska Polskiego już znajdują się poza zasięgiem kolei.

3. Rybnik-Zabrze na odcinku od Rybnika do Przyszowic i Makoszowego, a w porywach także Chudowa.

Ciekawe tylko, jak wyglądałyby napełnienia tych autobusów po takiej rewolucji komunikacyjnej. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob_kufi




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pią 16:24, 16 Mar 2007    Temat postu:

hmm pewnie czesc pasazerow pewnie by sie przesiadła o ile oczywiscie ceny były by względne, ja osobiscie mieszkam w knurowie na osiedlu WP II i powiem szczerze ze chadzal bym na pociag niz na pks ktory zatrzymuje sie pod moim blokiem:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 16:51, 16 Mar 2007    Temat postu:

Napisałem:
Cytat:

P.S Panowie chciałbym żebyśmy się trzymali tematu. Proszę gadajcie o połączeniech dalekobieżnych, a nie schodźcie do osobówek. Dla osobówek można przecież założyć oddzielny temat.


Widzę że nie czytacie moich postów Mad Mad

Cytat:
1. Nie oszukujmy się, Rybnik to miasto nieco ponad 140-tysięczne. Ma ok. 141 tys. mieszkańców. Określanie go mianem miasta 150-tysięcznego jest drobnym "nadużyciem semantycznym". Wink

2. Czym innym jest zatrzymać pociąg, który i tak przejeżdża przez daną stację, a czym innym puszczenie go na ekstra kurs ok. 50 km (odcinek Katowice-Rybnik). To są jednak nieporównywalne koszty.

Widzę że kolega potrafi się kłócić o to czy jest 140 lub 150 Exclamation Na IC forum ludzie z innych miast pozytywnie wypowiadają się na temat puszczenia pociągu chociażby TLK. A my tego nawet niechcemy. Moim zdaniem sens miałoby połączenie z Warszawą przez CMK (55 min +2 h 41 min,) daje to całkiem dobry czas przejazdu. Ale Gliwice ucierpią bardzo przy stracie jednego exa do wawy. Pasażerowie z Rybnika mogą się przesiąść, a z Gliwic nie Question Question Question

Łudziełem się że przez Rybnik przejedzie kiedyś express z EP09 na haku.

Temat już zszedł do poziomu osobowek. Panuje tu istny bałagan. Ja o skarbku a wy o osobowym Wisła- Kędzierzyn i osobówkach Rybnik-Gliwice. Należało by zmienić temat na
1)Jakie chcecie osobowe Question
2)Osobowe i inne takie.
itp.itd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Sob 12:16, 17 Mar 2007    Temat postu:

Dokładnie to temat dotyczy Ex Skarbka albo innych połączeń IC z Rybnika... Dlaczego Rybnik ciągle musi się w Katowicach przesiadać tym bardziej że z Rybnika nie ma za wiele osobówek do Katowic, Z Gliwic macie często osobówki więc co za problem żeby gliwiczanie zaczęli się przesiadać na IC. Więc Rybnik powinien mieć połączenie Ex z Warszawą rano z Rybnika i popołudniu. Nawiasem mówiąc pociąg pośpieszny z Katowic do Gliwic jest strasznie pusty i pozatym co za głupota jest np o 21.20 jedzie Hutnik a o 21.25 jadą Bieszczady i puste obydwa pociągi więcej ludzi jeździ Kormoranem na odc Katowice-Rybnik (kazdy przedzial po 2 osoby zajęty)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 13:52, 17 Mar 2007    Temat postu:

jaworos napisał:
Dokładnie to temat dotyczy Ex Skarbka albo innych połączeń IC z Rybnika... Dlaczego Rybnik ciągle musi się w Katowicach przesiadać


No cóż, Rybnik nie jest niestety pępkiem świata. Wink


jaworos napisał:
Więc Rybnik powinien mieć połączenie Ex z Warszawą rano z Rybnika i popołudniu.


Popołudniowe połączenia do Warszawy mają tylko największe miasta. Wynika to z tego, że popołudniowe połączenie do Warszawy oznacza poranne połączenie z Warszawy. A kto by rano jechał z Warszawy do Gliwic czy Rybnika i po co?? Natomiast na puste przejazdy IC pozwolić sobie nie może.


jaworos napisał:
Nawiasem mówiąc pociąg pośpieszny z Katowic do Gliwic jest strasznie pusty i poza tym co za głupota jest np o 21.20 jedzie Hutnik a o 21.25 jadą Bieszczady i puste obydwa pociągi więcej ludzi jeździ Kormoranem na odc Katowice-Rybnik (kazdy przedzial po 2 osoby zajęty)


Do Gliwic w ogóle jeździ więcej pociągów, więc nic dziwnego, że się ludzie równomiernie rozkładają. Zresztą, nie sądzę, żeby do Rybnika jeździło dużo więcej osób. Gliwice i Zabrze to w końcu 400 tys. mieszkańców (a jak się pociąg zatrzyma jeszcze w Chebziu, to trzeba jeszcze doliczyć 145 tys. mieszkańców Rudy Śląskiej), tymczasem Mikołów, Orzesze, Łaziska, Rybnik i Racibórz mają w sumie niecałe 300 tys. mieszkańców.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszko966 dnia Sob 14:00, 17 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob 13:59, 17 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Kielce mają obecnie ok. 207 tys. mieszkańców. Twoim zdaniem od którego miasta są mniejsze?? Od Rybnika?? Abstrahując od tego, że Kielce to miasto wojewódzkie, co też zobowiązuje.


Sam Rybnik to jest mniejszy, ale weź pod uwagę że tenm Expres miałby jeździć też do Raciborza przez co sumując liczbę mieszkanców Raciborza i Rybnika mamy więcej niż Kielce. Fakt że Kielce są województwem nie jest żadnym argumentem, bo na przykład Białystok, Olsztyn, Toruń, Bydgoszcz też sa województwami ale Expresów nie ma ale za to mają dobre połączenia pociągami pospiesznymi czego u nas brak. Warto też wziąc pod uwagę że u nas poza tymi dwoma miastami do których jeździłby Expres jest dużo mniejszych których suma liczby ludności to około 0,5 miliona. Dla pół miliona ludzi moim zdaniem warto puścić Expres lub TLK (wazne by potem jechał po CMK) szczególnie że prędkośc na tej trasie ma wzrosnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 15:48, 17 Mar 2007    Temat postu:

Cytat:
tymczasem Mikołów, Orzesze, Łaziska, Rybnik i Racibórz mają w sumie niecałe 300 tys. mieszkańców.

Dolicz do tego Wodzisław Śląski - 50 tys, Radlin 17 tys, Żory - 62 tys i Rydułtowy 22 tys. Ludzie z tych dojeżdżali do Rybnika na EX za pomocą skomunikowań z Skarbka z osobówkami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Sob 19:04, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 17:21, 17 Mar 2007    Temat postu:

EP07-135 napisał:
Cytat:
tymczasem Mikołów, Orzesze, Łaziska, Rybnik i Racibórz mają w sumie niecałe 300 tys. mieszkańców.

Dolicz do tego Wodzisław Śląski - 50 tys, Radlin 17 tys, Żory - 62 tys i Rydułtowy 22 tys. Ludzie z tych dojeżdżali do Rybnika na EX za pomocą skomunikowań z Skarbka z osobówkami.


Ewentualnie do tych miast można wliczyć Jastrzębie, które też nie ma połączenia ze stolicą, a już napewno nie kolejowego. Tutaj jakiś autobus do Rybnika załatwiłby sprawę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 22:02, 17 Mar 2007    Temat postu:

Tu jakaś firma busiarska musiała dogadać się z Intercity. Ubiliby niezły interes. Tylko że skarbek z Rybnika nie jeździ Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Nie 0:33, 18 Mar 2007    Temat postu:

Mam swoich informatorów w różnych strukturach PKP. Kiedyś ktoś z Intercity podzielił się ze mną spostrzeżeniem, że najsłabiej frekwencyjne pociągi jadące z Warszawy na Śląsk to oczywiście międzynarodowe za Katowicami. Natomiast Skarbek miał większą frekwencję od Górnika do Gliwic co wiązało się być może z faktem, że z Gliwic jeździły zdaje się wtedy 2 ekspresy, a z Raciborza/Rybnika jeden. Najlepszą frekwencję i rentowność za Katowicami wykazywał kierunek na Bielsko. Jak już wspomniałem ze względów związanych z obsługą taborową szanse na powrót ex na razie nie widzę ale... wszystko się może zmienić. Czy wiecie kto wymyślił w rozkładzie 2004/2005 Hutnika do Raciborza?! Markentingowcy ze spółki Intercity! A wiązało się to z tym, że według niespełnionych planów od 1.01.2005 wszystkie pociągi dalekobieżne miały być przejęte przez spółkę IC. Do sprawy ostatecznie nie doszło ale PR-ce pomysł się spodobał i Hutnik pojechał do Raciborza. Mieszko pyta się o nazwę pociągu... Przecież w Gliwicach już też nie ma huty bo ostatnią zamknęli nie tak dawno ale czy na trasie przejazdu ich nie ma??? (Częstochowa, Będzin, Katowice). Nazwa pociągu jest sprawą umowną i nie zawsze musi mieć związek bezpośredni z jakimś miastem czy znaną osobą (jeden z pociągów międzynarodowych z Pragi nosi nazwę Kopernikus a czy Kopernik był związany w jakikolwiek sposób z Czechami?). Nie wiadomo co się będzie działo dalej z przewozami dalekobieżnymi bo pomysły przeniesienia ich do spółki Intercity wracają jak bumerang. Jedno jest pewno Rybnik jako miasto ma coraz silniejszą pozycję i z tego co słyszę to nawet tępe PKP zaczyna to pomału zauważać. Sądzę, że oferta rozkładowa będzie się poprawiać... A forumowiczów zachęcam do pisania logicznych wniosków do centrali firm (błagam tylko nie do Katowic bo tam pracują kompletni dyletanci i idioci). Tam pracuje teraz trochę młodych ludzi z głową i oni będą forsować nowe pomysły, które będą miały konkretne podstawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 1:01, 18 Mar 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
Ewentualnie do tych miast można wliczyć Jastrzębie, które też nie ma połączenia ze stolicą, a już napewno nie kolejowego. Tutaj jakiś autobus do Rybnika załatwiłby sprawę.


Jastrzębie ma o wiele bliżej na stację w Zebrzydowicach, niż w Rybniku, a tam ekspresów do Warszawy jest tyle, ile tylko dusza zapragnie. IC, EC - do wyboru, do koloru. Wink


Arteks napisał:
Mieszko pyta się o nazwę pociągu... Przecież w Gliwicach już też nie ma huty bo ostatnią zamknęli nie tak dawno ale czy na trasie przejazdu ich nie ma??? (Częstochowa, Będzin, Katowice). Nazwa pociągu jest sprawą umowną i nie zawsze musi mieć związek bezpośredni z jakimś miastem czy znaną osobą (jeden z pociągów międzynarodowych z Pragi nosi nazwę Kopernikus a czy Kopernik był związany w jakikolwiek sposób z Czechami?).


Widzę, że Arteks znowu nie odrobił zadania domowego. Otóż w Gliwicach wciąż funkcjonują dwa zakłady hutnicze: Huta Łabędy oraz GZUT. Zastanawiam się, po której z kolei wpadce Arteks przestanie się wreszcie wymądrzać w temacie miasta, którego w ogóle nie zna. Wink

Huty są jeszcze w Dąbrowie Górniczej i Świętochłowicach.

Zresztą, nie wiem, jak jest w Czechach, ale w Polsce nazwa pociągu zawsze miała związek z jego destynacją. Przynajmniej na początku. Z czasem niektóre nazwy zdążyły się pokitwasić, jak choćby ta nieszczęsna "Śnieżka" do Wrocławia. Jednakże, gdyby nazwy miały sens czysto umowny, to w ogóle nie byłoby sensu ich nadawać. To w końcu nie tylko kwestia estetyki, ale w dużej mierze także pomoc dla podróżnego. Strach pomyśleć, do jakich tragedii by dochodziło, gdyby "Górnik" zaczął nagle kursować do Gdyni, a "Stoczniowiec" w Bieszczady. Wink


A tak w ogóle, to ja nie wiem, czemu wy rybniczanie tak narzekacie na PKP. W takiej Rudzie Śląskiej - 145 tys. mieszkańców - prawie w ogóle nie zatrzymują się żadne pociągi pośpieszne (zatrzymują się tylko "Bieszczady") i to pomimo tego, że jeździ ich tamtędy całe stado. Nie jest więc z tym Rybnikiem tak zupełnie najgorzej. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Nie 1:30, 18 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Andrev napisał:

Arteks napisał:
Widzę, że Arteks znowu nie odrobił zadania domowego. Otóż w Gliwicach wciąż funkcjonują dwa zakłady hutnicze: Huta Łabędy oraz GZUT. Zastanawiam się, po której z kolei wpadce Arteks przestanie się wreszcie wymądrzać w temacie miasta, którego w ogóle nie zna. Wink A tak w ogóle, to ja nie wiem, czemu wy rybniczanie tak narzekacie na PKP. W takiej Rudzie Śląskiej - 145 tys. mieszkańców - prawie w ogóle nie zatrzymują się żadne pociągi pośpieszne (zatrzymują się tylko "Bieszczady") i to pomimo tego, że jeździ ich tamtędy całe stado. Nie jest więc z tym Rybnikiem tak zupełnie najgorzej. Wink

Po pierwsze Mieszko to już dawno wyrosłem z odrabiania zadań (a zdjęcia wąskotorówki w dawnej Hucie Gliwice to robiłem w czasach jak tobie do szczęścia wystarczał smoczek i pielucha). Po drugie z Huty Łabędy jest taka sama huta jak Huta Silesia w Rybniku... Wiesz dobrze, że te zakłady już od dawna przekształciły się w fabryki i z prawdziwą hutą (wytapianie metali) nie mają nic wspólnego, a mimo to piszesz takie głupie polemiki, żeby komuś niepotrzebnie zajmować czas na odpowiedzi Mad Co do Rudy Śląskiej to właśnie jest to ewidentny przykład głupoty marketingowców ze Śląskiego zakładu PRki bo w Polsce pociągi pospieszne zatrzymują się w jakimś Okonku czy Sędziszowie Małopolskim, a oferta pasażerska wobec dużych śląskich miast typu Bytom, Ruda Śląska, Rybnik czy Tychy jest znikomo-żałosna. I co ciekawe coraz częściej zaczynają się o zmianę tej polityki domagać ludzie w warszawskiej centrali PKP PR którzy mimo, że nie znają śląskiej specyfiki dostrzegają, że coś jest nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 2:06, 18 Mar 2007    Temat postu:

A kto powiedział, że "prawdziwa huta" zajmuje się tylko wytopem metali?? Hutnictwo to nie tylko wytop, ale i obróbka metalu. Zresztą, żeby móc wyprodukować jakiś przedmiot z metalu, to najpierw trzeba sobie ten metal wytopić z rudy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrev
Administrator
Administrator



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 11:03, 18 Mar 2007    Temat postu:

Ucinam ten off topic. Skończcie już się kłócić o "Hutnika" i wróćmy do tematu.

mieszko966 napisał:
Jastrzębie ma o wiele bliżej na stację w Zebrzydowicach, niż w Rybniku, a tam ekspresów do Warszawy jest tyle, ile tylko dusza zapragnie. IC, EC - do wyboru, do koloru.


No z tymi Zebrzydowicami to bym nie przesadzał. Wszystkie pociągi ekspresowe to międzynarodowe połączenia Euro City, na które jest dość spora dopłata, a w komunikacji krajowej się nie opłaca rezerwować miejsca w pociągu EC, są to typowe połączenia międzynarodowe. Jest jeszcze jedno połączenie TLK z Wiednia, ale na 3:40 do Zebrzydowic dojedziemy tylko samochodem albo taksówką.

Tak więc w naszym regionie jakiekolwiek połączenia IC z Warszawą ma Pszczyna, która jest jednak najbliżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominiqus
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z perły polskich uzdrowisk

PostWysłany: Nie 12:34, 18 Mar 2007    Temat postu:

Arteks napisał:
Czy wiecie kto wymyślił w rozkładzie 2004/2005 Hutnika do Raciborza?! Markentingowcy ze spółki Intercity! A wiązało się to z tym, że według niespełnionych planów od 1.01.2005 wszystkie pociągi dalekobieżne miały być przejęte przez spółkę IC.


To prawda, ale w między czasie zmienił sie prezes firmy i wraz z nim wizja rozwoju firmy.
Prawdziwa walka o klineta przez IC zacznie się wtedy, gdy sprywatuzuje się poprzez warszawską GPW. Wówczas skończą się zabiegi posłów, wojewodów, towarzyszy, kolegów i innych Edgarów o to, dokąd, którędy i kiedy ma jechać dany pociąg. O tym czy pojedzie, zadecyduje rachunek eknomiczny i presja zyskowności danego połączenia.
Co do Rybnika/ Raciborza niewykluczone, że połączenie realizowane przez IC do tych miast powróci, na przykład jako TLK.
Zastanówmy się o jakiej porze?
Oczywiście najlepiej gdyby pociąg jechał rano tak, aby w stolicy był przed południemi nie kolidował z pozostałymi pociągami spółki jadącymi w tym czasie z Opola, Bielska i Gliwic oraz porą odjazdu - zawsze o pełnej godzinie.
Bazując na rozkładzie IC z Katowic w kierunku Warszawy mamy nastęujce połączenia:
6:00 IC Górnik z Gliwic (1-5) lub TLK Karlik (6)
7:00 IC Ondraszek z Bielska (1-6)
8:00 EX Opolanin z Opola/Wrocławia - codziennie
9:00 ---
10:00 EX Skarbek z Gliwic - codziennie

Na przeniesienie do Rybnika Górnika, Ondraszka i Opolanina nie ma co liczyć. Ciekawą propozycją byłoby połczenie w formie TLK, którego rano brakuje ze Śląska do stolicy. Pociąg ten odjeżdżałby z Katowic o 9:00, a z Rybnika około 8:00, czyli tak, jak EX Skrabek, kiedy jeździł jeszcze z Raciborza.
W grę wchodzi jeszcze wersja popołudniowa w szczególności całotygodniowe uzupełnienie Klimczoka do Gdyni.
12:00 IC Wysocki z Gliwic (1-5)
13:00 ---
14:00 EC Sobieski z Wiednia - codziennie
15:00 EX klimczok w niedziele!

Mimo wszystko, jeżeli uda się wykonać remont szlaku do samych Katowic, pozwalający na pokonanie tego odcinka zwykłą osobówką w niespełna godzinę to jaki problem stanowi przesiadka na IC/EX w Katowicach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:44, 18 Mar 2007    Temat postu:

Andrev napisał:
No z tymi Zebrzydowicami to bym nie przesadzał. Wszystkie pociągi ekspresowe to międzynarodowe połączenia Euro City, na które jest dość spora dopłata, a w komunikacji krajowej się nie opłaca rezerwować miejsca w pociągu EC, są to typowe połączenia międzynarodowe.


Miejscówka w EC i IC to jest dokładnie ten sam koszt - 18 zł, więc pieniądze to nie jest kwestia rozstrzygająca. Gorzej, że wszystkie te EC to są pociągi popołudniowe, a takie są dla nas mniej przydatne. Masz rację, że kierunek Pszczyna jest w tej sytuacji rzeczywiście ciekawszy.

PS. A co byście powiedzieli, gdyby [link widoczny dla zalogowanych] puścić przez Rybnik i Chałpki??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mieszko966
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:53, 18 Mar 2007    Temat postu:

EP07-135 napisał:
Puszczenie Sobieskiego, przez Rybnik, Chałupki jest nie realne. Dlaczego pociąg miałby robić tak wielkie koło ??


Dlaczego koło?? Przecież te ekspresy do Wiednia i tak prędzej czy później muszą przejechać przez Ostrawę. Nie ma znaczenia, czy granicę przekroczą już w Zebrzydowicach, czy dopiero w Chałupkach. Jedynym problemem jest szybkość przejazdu. Trakt to Zebrzydowic jest obecnie przygotowany na naprawdę duże prędkości, ale gdyby wyremontować tory do Chałupek, to kto wie. Obecnie przejazd EC z Katowic do Ostrawy to są 2 godziny. Może dałoby się przebić ten wynik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 17:28, 18 Mar 2007    Temat postu:

mieszko966 napisał:
Obecnie przejazd EC z Katowic do Ostrawy to są 2 godziny. Może dałoby się przebić ten wynik.

Wątpię. Z Katowic do Ostrawy przez Rybnik jedzie się teraz coś około 2,5 godziny osobowym. Pośpiech czy ekspres będzie oczywiście szybszy, ale nawet po remoncie torów nie wiem czy udałoby się skrócić czas przejazdu do mniej niż dwóch godzin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Pon 17:12, 19 Mar 2007    Temat postu:

dominiqus napisał:


Mimo wszystko, jeżeli uda się wykonać remont szlaku do samych Katowic, pozwalający na pokonanie tego odcinka zwykłą osobówką w niespełna godzinę to jaki problem stanowi przesiadka na IC/EX w Katowicach?


A co stanowi problem ten jedyny Ex puścić go z Rybnika do Warszawy i najlepiej tak jak on był kiedyś a poza tym osobówki różnie jeżdżą i często się spóźniają a także do wyboru za dużo osobówek nie ma z Rybnika więc jest problem. Poza tym byłem świadkiem jak z Rybnika osobówka się spóźniła i Ex nie czekał w Katowicach bo konduktor powiedział że 5 minut nie może czekać... więc dziekuje za przesiadki... wole bezpośrednie np w Rybniku wsiadam i w danej stacji wysiadam a nie martwić sie czy zdąze itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island