Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Informacje n.t. szlaku Rybnik - Katowice.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 23, 24, 25  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arteks
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Czw 22:53, 04 Gru 2008    Temat postu:

spin napisał:
Chodzi o tor z Leszczyn do Rybnika? W doskonałej formie już nie jest, choć nowszy w porównaniu do jego nieprzystego sąsiada, na którym jest 30(podkłady drewniane). Owy tor jest na podkładach żelbetowych chyba bezstyk... nie pamiętam oj:/.


Dzieciaki Wink, pamiętam jak go kładli w 1996 roku. To nie jest bezstyk ale wtedy tor na podkładach betonowych to było mniej więcej takie osiągnięcie jak dzisiaj budowa autostrady A1. On nie był tak intensywnie rozjeżdżany jak ten nieparzysty. Mimo to jakaś tam degradacja mogła nastąpić...

Obydwa tory pójdą do wymiany tylko że nikt nie wie kiedy. Niektórzy mówią że w przyszłym roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Pią 2:00, 05 Gru 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
pamiętam jak go kładli w 1996 roku. To nie jest bezstyk ale wtedy tor na podkładach betonowych to było mniej więcej takie osiągnięcie jak dzisiaj budowa autostrady A1. On nie był tak intensywnie rozjeżdżany jak ten nieparzysty. Mimo to jakaś tam degradacja mogła nastąpić...

Obydwa tory pójdą do wymiany tylko że nikt nie wie kiedy. Niektórzy mówią że w przyszłym roku.


1996 toż to niedawno a ja pamiętam jak zanim zamkneli wiadukt na paruszowcu to jadąc tym torem w duokiblu(tak wtedy prawie każdy EN57 jeszcze był podwójny) można było doświadczyć wszelkich możliwych drgań w pionie i poziomie(to nic nowego w kiblu) ale o nadzwyczajnej amplitudzie tak że ciężko było ustać:/. Było takie miejsce zaraz na wyjeździe z lasu do Rybnika.

Arteks napisał:

Obydwa tory pójdą do wymiany tylko że nikt nie wie kiedy. Niektórzy mówią że w przyszłym roku.


Wiadomo kiedy, jak wysadzą wiadukty czyli jeśli wszystko pójdzie dobrze pod koniec roku 2009. Będą mieli wieele czasu na wymianę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 11:27, 05 Gru 2008    Temat postu:

Kilka faktów:
- tor jest bezstykowy i położony na podkładach betonowych (żelbeton lub strunobeton)
- w 1996 roku podkłady betonowe to żadne osiągnięcie skoro na magistralach był powszechnie używany już w latach 70-tych (np. Niemcy stosowali metalowe już w czasach II wojny światowej)
- podobnie tory bezstykowe stosuje się już od lat 70-tych, tyle, że nie tak powszechnie
- tor nr 2 nie pójdzie do wymiany, bo jest torem względnie nowym, ponadto przejechało nim niewiele pociągów
- być może na Kamieniu i właśnie wyjeździe z lasu powstały wyboczenia, to można usunąć bez naprawy głównej
- wiadukt wysadzą (lub rozbiorą) tylko jeden, drugi będzie po prostu wyremontowany
- będzie sukcesem jak w tym czasie wymienią choć tor nr 1, wszystko zależy od tego czy akurat w tym czasie dostaną kasę na wymianę nawierzchni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dehu




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 17:44, 05 Gru 2008    Temat postu:

Jak to jeden? W sensie że tylko na jednym torze go rozbiorą? przecież on jest w całości? czy nie? Tam są dwa wiadukty na lini. Jeden nad samą drogą, drugi w strone Rybnika dłuższy. Wiec o którym mówisz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 22:33, 05 Gru 2008    Temat postu:

Rozbiorą jeden, oczywiście z oboma torami, bo on jest w całości. Nie jestem pewien, ale z tego co wiem to chodzi o ten dłuższy, czyli most. Wiadukt nad drogą zostanie tylko wzmocniony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 21:16, 06 Gru 2008    Temat postu:

Chciałem tylko zauważyc ze pisząc o tym ze tor w kamieniu jest "względnie nowy" lub że wiadukt w paruszowcu zostanie wysadzony piszesz o rzeczach "względnie nieprawdziwych"... nie będe rozwijał bo nie jest mi to dane... bez urazy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 10:06, 07 Gru 2008    Temat postu:

Cały tor na odcinku Rybnik - Leszczyny (chodzi mi o ten zamknięty) jest względnie nowy Smile Był wymieniany a potem za jakiś czas zamknięty, więc prawie nic nim nie jeździło, tak jak mówi Gajdzik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 13:39, 07 Gru 2008    Temat postu:

Wsadz garnitur do szafy na dłuzszy czas...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie 17:21, 07 Gru 2008    Temat postu:

Wyrażenie "względnie nowy" oznacza, że jest to tor nowy jak na warunki panujące na PKP (1996 rok). Nie można o nim napisać, że jest "nowy", bo ma już 12 lat! Jeżeli nie rozumiesz słowa pisanego to polecam Ci Krzysiu przeczytać więcej książek.

O wysadzeniu mostu napisał spin, czego nie dementuję, bo nie wiem czy go wysadzą czy rozbiorą.

Arczix też ma rację, bo zamknięty tor się nie zużywa. Podkłady betonowe mają żywotność 60 lat (a takie są na całym odcinku z wyłączeniem obietków inżynieryjnych), więc sam czas niewiele może zdziałać na niekorzyść. Tor wystarczy podbić i można po nim jeździć, natomiast na Kamieniu istniało wyboczenie już przed jego zamknięciem!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spin




Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice

PostWysłany: Nie 18:48, 07 Gru 2008    Temat postu:

1996r. to rzeczywiście nie dużo, tym bardziej że ciągle są zamknięcia.
Podkłady żelbetowe mają jednak tendencję do pękania i to jest najważniejsza różnica w porównaniu do strunobetonowych w których zbrojenie jest rozciągane na czas wiązania betonu. dzięki temu beton który normalnie nie jest odporny na rozciąganie polepsza swoje własności. Ten odcinek zapewne jest jednym z ostatnich które robiono na tych podkładach więc technologia była raczej dopracowana nie ma np. drewnianych podkładów(konieczne ze względu na pękanie żelbetonu) w miejscu łączenia szyn od razu był bezstyk a to też wcześniej nie była norma jak teraz(brak sprawdzonych technologii wyrobu takich szyn).
Wydaje się raczej pewne że jeśli plk dostaną kasę na remont obu torów to oba polecą na żyletki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 0:47, 08 Gru 2008    Temat postu:

Hm... faktycznie ostatnio mało czytam ksiażek :/ Troche zbyt wrogo mnie odebraliście - wszystkich nas wkońcu łączy jeden wspólny temat więc nie powinniśmy skakać sobie do oczu - jednocześnie chciałem przeprosic jezeli kogos uraziłem - wcześniej tego nie zrobiłem a chciałbym utrzymać forum w należytej kulturze. Co do samego toru to nie wydaje mi sie zeby był w dobrej kondycji - zobaczcie na tor który jest czynny - ile mineło od czasu kiedy był wyremontowany? ile pociagi pojezdziły tam 80-tką? a tor jest cały czas w eksploatacji wiec az boje sie pomyslec co sie działo przez ten czas z drugim torem. Jak dla mnie to przyszłosc tego szlaku nie widzi mi sie kolorowo... raczej czerwono - na semaforze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
semaforek
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 676
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 1:39, 08 Gru 2008    Temat postu:

Arteks napisał:
Nie znam przypadku na skalę Polską żeby samorząd miejski dofinansowywał kolej. Od tego jest Urząd Marszałkowski który z powodu usamorządowienia kolei otrzyma nawet większy udział w podatku.

Czy czasem w Koszalinie samorząd nie sypnął kasą na kolej do Mielna Koszalińskiego ??

Arteks napisał:
Dzieciaki Wink, pamiętam jak go kładli w 1996 roku. To nie jest bezstyk ale wtedy tor na podkładach betonowych to było mniej więcej takie osiągnięcie jak dzisiaj budowa autostrady A1. On nie był tak intensywnie rozjeżdżany jak ten nieparzysty. Mimo to jakaś tam degradacja mogła nastąpić...

Mi się wydaje że ten tor wyremontowano około roku 2003, ale mogę się mylić jako że wtedy byłem mały i na niektóre rzeczy zwracałem mniejszą uwagę. Pamiętam na pewno że niewiele po remoncie zamknięto tor z powodu wiaduktu i tak ten nowy tor leży odłogiem do dzisiaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 13:19, 08 Gru 2008    Temat postu:

Z całą pewnością tor nieużywany jest w lepszym stanie niż gdyby przez te 10 lat był intensywnie eksploatowany. Tor nr 1 jest starszy, nie pamiętam dokładnie o ile (chyba ponad 20 lat). Jego stan wynika z ogromnego ruchu na tym odcinku, jego wieku oraz dużej wilgoci w na tym terenie co nie ma dobrego wpływu na stan drewnianych podkładów. Zdarzały się dni, że szlak był zajęty całą dobę, bo zamknięcie dwójki znacznie ograniczyło przepustowość. Największym problemem to pozapadane styki w torze, co można by naprawić chałupniczą metodą. Po prostu wymienić same styki i je podbić. Niestety lata świetności kolei minęł i teraz w torze prawie nic się nie robi od naprawy głównej do kolejnej naprawy głównej.

PLK jak dostaną to raczej kasę na tor nr 1, bo jest w fatalnym stanie. Tor nr 2 oczywiście nie jest perełką, ale w porównaniu z wieloma szlakami Śląska jego stan nie jest zły. Wróbelki na kolei ćwierkają, że dzisiaj nastąpi jego otwarcie! Ciekawe czy okaże się to prawdą...

Przeprosiny Krzysia przyjęte. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczix
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 18:37, 08 Gru 2008    Temat postu:

Jamal, któy mieszka w Zabrzu stworzył mapkę do gry TRS2004 Gliwice - Rybnik, stan na 2000 rok, tworzona za pomocą HOGa, czyli 100% realności, podziwiam go, zrobił wielką rzecz. Do rzeczy: Oprócz Huty Silesia, która jeszcze w tedy była jako tako czynna, szlak Rybnik - Leszczyny jest cały na drewnianych podkładach, szlakowa jeszcze wtedy wynosiła 70km/h. Więc rację ma Semaforek, tor jest z XXI wieku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arczix dnia Pon 18:38, 08 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
han




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:03, 08 Gru 2008    Temat postu:

semaforek napisał:
Mi się wydaje że ten tor wyremontowano około roku 2003, ale mogę się mylić jako że wtedy byłem mały i na niektóre rzeczy zwracałem mniejszą uwagę. Pamiętam na pewno że niewiele po remoncie zamknięto tor z powodu wiaduktu i tak ten nowy tor leży odłogiem do dzisiaj.


Napewno to nie byl 2003, bylo to znacznie wczesniej, pamietam jak go kladli, niestety nie kojarze dokladnej daty. Pare tygodni pozniej zamkneli ten tor.
Pamietam ze jak go oddali po remoncie to zrobila sie mala afera bo polozyli go zbyt daleko od krawedzi peronu na Paruszowcu i kto byl malo sprawny nie mogl wejsc do pociagu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez han dnia Pon 20:04, 08 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EP07-135
MIŁOŚNIK
MIŁOŚNIK



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 14:08, 09 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:

Wróbelki na kolei ćwierkają, że dzisiaj nastąpi jego otwarcie! Ciekawe czy okaże się to prawdą...

Ptaszki nie fałszowały, tor numer 2 obecnie już jest owtarty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek




Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 16:04, 09 Gru 2008    Temat postu:

Ciekawe na jak długo szlak w Kamieniu będzie "dwu torowy" Very HappyVery HappyVery Happy A jak tam sytuacja za Jaśkowicami w kierunku Katowic? wie ktoś na jakim etapie są prace? a moze - jak długo jeszcze potrwają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworos




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: ORZESZE

PostWysłany: Wto 20:33, 09 Gru 2008    Temat postu:

Krzysiek napisał:
Ciekawe na jak długo szlak w Kamieniu będzie "dwu torowy" Very HappyVery HappyVery Happy A jak tam sytuacja za Jaśkowicami w kierunku Katowic? wie ktoś na jakim etapie są prace? a moze - jak długo jeszcze potrwają?




Co do remontu szlaku Orzesze- Ligota to tor jest położony podsypany i podbity. Rozjazdy w Ligocie Piotrowicach i Orzeszu są wymienione nie wiem jak jest sytuacja w Mikołowie i na Jamnie ale na pewno nie są ruszone przejazdy kolejowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajdzik




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw 23:35, 11 Gru 2008    Temat postu:

Jeśli chodzi o otwarcie toru nr 2 z Rybnika do Leszczyn to obowiązuje na nim pełna szlakowa 80 km/h. Very Happy Jedyne ograniczenie to 40 km/h na nowym wiadukcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
han




Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 16:24, 12 Gru 2008    Temat postu:

Ciekawe na jak dlugo te ograniczenie bedzie na wiadukcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Niezależne forum o transporcie zbiorowym Okręgu Rybnickiego Strona Główna -> PKP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 23, 24, 25  Następny
Strona 20 z 25

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island