| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomość | 
	
		| Krzysiek 
 
 
 Dołączył: 30 Wrz 2008
 Posty: 85
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Rybnik
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 15:17, 16 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Ciezko wytłumaczyć osobą nie zwiazanym sciśle z PKP jak to sie dzieje - moze przyblize troszke temat tłumacząc to w ten sposób ze wiele wysokich stanowisk jest objętych przez ludzi którzy chcą "dobrze"  ale wychodzi inaczej - często wiąrze się to z braku wiedzy na temat pracy swoich "podwładnych"... 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   |  | 
       |  | 
    
	
		| han 
 
 
 Dołączył: 10 Mar 2007
 Posty: 72
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Rybnik
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 17:47, 16 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Wiele wysokich stanowisk objetych jest przez osoby nie zwiazane z koleja i nie majacych kompletnie zielonego pojecia o tym transporcie. Dlaczego? Dlatego ze wysokie stanowiska obsadzane sa wedlug klucza partyjnego, za wygrane wybory trzeba nagradzac znajomych, kolegow itp. Tak to niestety wyglada. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| dehu 
 
 
 Dołączył: 20 Sty 2008
 Posty: 123
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Rybnik
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:09, 16 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | gajdzik napisał: |  	  | Nic tylko skończyć Transport ze specjalizacją inżynieria ruchu to myślę, że do owego fachu PLK bez problemu Cię zatrudni.   
 | 
 Chyba wezme drugi fakultet
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| jaworos 
 
 
 Dołączył: 05 Lis 2006
 Posty: 162
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: ORZESZE
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:27, 16 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| niestety nowy rozkład jazdy dalej bez zmian jak było tragicznie tak nadal jest, tyle że zadbali o połączenie Tychy Miasto - Katowice. Fajny widok jest nowoczesny flirt i osobówka w kierunku Rybnika fajne porównanie epok aż nie chce się do tej naszej osobówki wsiadać   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| mieszko966 MIŁOŚNIK
 
  
 
 Dołączył: 13 Sty 2007
 Posty: 709
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 1/6
 Skąd: Gliwice
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 22:05, 16 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| ^^ Czas już chyba przeprowadzić się do Tychów.   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Arteks MIŁOŚNIK
 
  
 
 Dołączył: 04 Lis 2006
 Posty: 373
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 23:17, 16 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | jaworos napisał: |  	  | niestety nowy rozkład jazdy dalej bez zmian jak było tragicznie tak nadal jest, tyle że zadbali o połączenie Tychy Miasto - Katowice. Fajny widok jest nowoczesny flirt i osobówka w kierunku Rybnika fajne porównanie epok aż nie chce się do tej naszej osobówki wsiadać  | 
 
 Zgadzam się Jaworos, że rozkład na Śląsku się na lepsze nie zmienił a na niektórych liniach nawet pogorszył. Wyjątkiem od tej zasady jest Tychy Miasto-Katowice chociaż i tutaj jeśli popatrzy się na rozkład to nie sposób uznać go za mega-idiotyczny. Bo jak może być SKM bez taktu i z przerwami w kursowaniu 40 min w szczycie??? Niestety ale na Śląsku koleją zajmują się przypadkowi ludzie. Jaworos, jak odejdzie na emeryturę Stumpf ze swoją ekipą i jak Śląskie powoła jakiegoś koordynatora - to może zacząć się coś dziać. Wszystkie osoby które miały do czynienia z Urzędem Marszałkowskim Wydziałem Transportu stwierdzają, że to jest megabeton według którego każdy zatwierdzony rozkład jest "doskonały" (autentyczne stwierdzenie). Zobaczcie sobie w srjp jak wyglądają rozkłady linii wychodzących z Wrocławia!!! A jeszcze 2-3 lata temu była taka sama mizeria jak u nas. Ale tam sprowadzono do pracy.
 
 Natomiast co do taboru to Jaworos, zdziwisz się totalnie lub uznasz mnie za wariata ale jechałem wczoraj bohunami, ezt, Spotem i Flirtem... I co stwierdzam: najwygodniejsze siedzenia mają zmodernizowane bohuny!!!
 
 Flirty bardzo lubię ale nie są dla mnie jakimś mega nowym zjawiskiem. Jeździłem nimi za granicą i to nie raz. Polska wersja flirtów totalnie odstaje od tych jakimi jeździłem w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech jeśli chodzi o siedzenia. Nasi jak zwykle wybrali wersję tańszą. Nie chcę się czepiać ale nawet toaleta jest w wersji słabszej od tamtych. Sugerowałbym jednak aby przy następnych zakupach Województwo kupiło Flirty z wygodniejszymi siedzeniami bo to decyduje o komforcie jazdy. Oczywiście to nie znaczy, że nie chciałbym do Katowic jeździć Flirtami zamiast EN57. Natomiast bohuny jeśli chodzi o siedzenia są na razie nie do pobicia biorąc pod uwagę ruch lokalny
  Oby jeździły jak najdłużej...   
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez Arteks dnia Wto 23:18, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Arteks MIŁOŚNIK
 
  
 
 Dołączył: 04 Lis 2006
 Posty: 373
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 23:21, 16 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | mieszko966 napisał: |  	  | ^^ Czas już chyba przeprowadzić się do Tychów.  | 
 
 Byłem w Tychach po raz pierwszy od może 3-4 lat. Jak dworzec i przejścia podziemne były syfiate - tak są nadal. Myślałem, że w związku z Flirtem i jakąś pompą z ich oddaniem do ruchu w ramach SKM przynajmniej wymalują te przejścia, naprawią schody i zrobią coś z tym dworcem - ale niestety nic się nie zmieniło... Tyski dworzec wraz z zabrzańskim i raciborskim robią chyba najgorsze wrażenie na Śląsku...
 Kiedy te durne PKP odda wreszcie dworce miastom?!
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| spin 
 
 
 Dołączył: 15 Mar 2007
 Posty: 166
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 0:56, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| >Natomiast co do taboru to Jaworos, zdziwisz się totalnie lub uznasz mnie >za wariata ale jechałem wczoraj bohunami, ezt, Spotem i Flirtem... I co >stwierdzam: najwygodniejsze siedzenia mają zmodernizowane bohuny!!! 
 hmm ja jeżdze tym wszystkim na codzień i  wydaje mi się że najlepsze są jeszcze skajowe siedzenia kiblowe, reszta składów to mniej lub bardziej twarde siedzenia choć w takim flircie z Katowic do Tych M to wszystko jedno krótka trasa. Ja bym to sklasyfikował tak: najgorsze są zdecydowanie plastic kibella, potem spoty z siedzeniami obitymi cieńką szmatką, flirty to samo ale więcej gąbki, bohuny i na końcu skaje. A i jeszcze czasem zdarzy się tualeta z siedzeniami obitymi takim ciemnym brązowym materiałem wyglądającym jak dywan w muzeum, jedzie to przeważnie gdy mamy kiblową 1 w regio+. Gdy mech włączy tylko żaróweczki w nocy to taki kibel wygląda iście mrocznie:].
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| mieszko966 MIŁOŚNIK
 
  
 
 Dołączył: 13 Sty 2007
 Posty: 709
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 1/6
 Skąd: Gliwice
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:00, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Arteks napisał: |  	  | Zgadzam się Jaworos, że rozkład na Śląsku się na lepsze nie zmienił a na niektórych liniach nawet pogorszył. | 
 
 Z dobrych rzeczy warto jeszcze wymienić dodatkowe pociągi poza szczytem na Katowice-Gliwice. Wcześniej jeździło się na tej trasie raz na godzinę, teraz już co 30 minut. Natomiast co do likwidacji taktu, to się zgadzam, że to nie najlepszy pomysł.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| valeo 
 
 
 Dołączył: 01 Lis 2006
 Posty: 64
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: CHYBIE
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 19:29, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Od 1 stycznia 2009 pkp pr zawiesza kursowanie ok 58 poc. plus ogr. do kurs. pn-pt 28 poc. na liniach KATOWICE-ZWARDON/BIELSKO-BIAŁA, KATOWICE-RYBNIK, TYCHY MIASTO -TYCHY-KATOWICE , GLIWICE-KATOWICE,oraz calkowicie na lini CIESZYN-BIELSKO BIAŁA-tu zostanie wprowadzona KKA<to jest koniec tej lini o znaczeniu regionalnym>. Jedyna pociecha jest taka że 2010 rok juz sie zbliza szybkimi krokami-wreszcie bedzie uwolnienie rynku w ruvch osobowym . Z inf. ktore do mnie doszły zainteresowane sa liniami przewoznicy czescy <jesli chodzi o poludnie polski> 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| EP07-135 MIŁOŚNIK
 
  
 
 Dołączył: 28 Sty 2007
 Posty: 328
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Rybnik
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 20:05, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Niestety to prawda. Wystarczy poczytać [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych]
 Nigdy nie stroniłem za związkami zawodowymi, ale tym razem ich popieram. Niech strajkują, jeżeli UMWŚ chce celowo uwalić komunikację kolejową w naszym regionie ...
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Śro 20:23, 17 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| ziupo 
 
 
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 180
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 21:14, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Ekhm skąd masz to info o zawieszeniach na trasie K-ce - R-k ? W artykule gazety wyczytałem jedynie to:
 
  	  | Cytat: |  	  | zestawienia, do którego dotarliśmy, wynika, że będzie mniej pociągów m.in. z Katowic do Zwardonia, Wodzisławia Śląskiego i Bielska-Białej. Zniknie też część kursów na trasie Rybnik - Racibórz, Gliwice - Zawiercie czy Gliwice - Częstochowa. Duże zmiany dotkną również linię z Dąbrowy Górniczej do Jaworzna, bo pociągi będą kursować tylko w dni robocze. Całkowicie wycięte zostanie połączenie Bielska-Białej z Cieszynem. W zamian kolej ma zapewnić tam komunikację autobusową. | 
 
 Niech sobie wsadzą gdzieś dodatkowe połączenia do Tychów czy Gliwic. W GOP'ie mogą sobie mnozyć kursy, ale niezaleznie od całego województwa! Śląsk to nie GOP do cholery :_
 
 PS: Własnie dlatego kupuje samochód - za często jeżdżę do GOP'u i po GOPie.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| han 
 
 
 Dołączył: 10 Mar 2007
 Posty: 72
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Rybnik
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 21:27, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Na Rbk-Kat nie ma juz chyba czego zawieszac, ten rozklad jest tak okrojony ze bardzie sie nie da. I teraz nowa cegla moge sie podetrzec, elegancko
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| ziupo 
 
 
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 180
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 21:33, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| oO lol Kupiłeś ten nowy rozkład?
 
 
 Do tego z dołu:
 Proponuję napisać do lokalnych mediów!
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez ziupo dnia Śro 21:36, 17 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| gajdzik 
 
 
 Dołączył: 19 Lis 2006
 Posty: 191
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 4 razy
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Wodzisław Śląski
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 21:35, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| To jakaś kpina! Proponuję założyć stowarzyszenie i maksymalnie rozkłośnić sprawę. Przecież pociągi na odcinku Rybnik - Katowice jeździły pełne (nawet 2 jednostki). Wszystkie lokalne media powinny się o tym dowiedzieć i presja społeczna wpłynąć na samorząd. Po co remontować linie skoro potem wytnie się tak dużo kursów? Efekt będzie jeden, wielu przesiądzie się do samochodów i jeszcze bardziej zakorkuje Katowice. 
 Natomiast pociągi będą jeździły puste co skłoni samorząd to kolejnych cięć na następny rozkład. Koło zamyka się... Kiedy w Europie i Polsce otwiera się połączenia u nas się zamyka. Szkoda słów.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez gajdzik dnia Śro 21:36, 17 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| osmt 
 
 
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 68
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 22:41, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Nie będzie cięć na Rybnik-Katowice tylko na Bielsko , Skoczów itd ;/....... no i mają wyciąć  2 pary Rybnik-Racibórz i Rybnik -Chałupki 1 parę ;/ 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| rob_kufi 
 
 
 Dołączył: 15 Mar 2007
 Posty: 59
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Knurów
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 23:07, 17 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| polecam poczytać 
 [link widoczny dla zalogowanych]
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| EP07-135 MIŁOŚNIK
 
  
 
 Dołączył: 28 Sty 2007
 Posty: 328
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Rybnik
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 0:12, 18 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | Nie będzie cięć na Rybnik-Katowice tylko na Bielsko , Skoczów itd ;/....... no i mają wyciąć 2 pary Rybnik-Racibórz i Rybnik -Chałupki 1 parę ;/
 | 
 Widać, że kolega Nomit kocha wypisywać informacje wyssane z palca ehh
 
 Tabela 154 - żadnych cięć (no comment) pociągi o 4 rano jadą co 40 minut
 Powinny polecieć wszystkie pociągi o 4 rano
 ...
 Tabela 155
 831 Katowice - Wodzisław Śl. - odwołany na całym odcinku
 826 Wodzisław - Katowice - odwołany na całym odcinku
 88313 Rybnik - Chałupki - odwołany na całym odcinku (tą zmianę rozumiem, pociąg woził powietrze)
 834 Chałupki - Katowice - odwołany na odcinku Rybnik - Chałupki
 Powinien polecieć pociąg o 4:56 i 22:36 do Chałupek oraz 888312 który na całej długości trasy dubluje się z pociągiem do Katowic.
 Tabela 153
 88224 - Racibórz - Rybnik - odwołany na całym odcinku
 88235 - Rybnik - Racibórz - odwołany na całym odcinku
 
 No i tak z Wodzisławia w kierunku Katowic przerwa między pociągami (6:11 -> 10:57) wynosi obecnie 4 godziny, a teraz wyniesie 8 godzin (6:11 -> 14:05). Cóż za wspaniałomyślność.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez EP07-135 dnia Czw 10:51, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| spin 
 
 
 Dołączył: 15 Mar 2007
 Posty: 166
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Bełk/Orzesze Jaśkowice/Gliwice
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 1:17, 18 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Te zmiany to koniec komunikacji lokalnej na Śląsku, zostaną tylko główne linie. Każde cięcie na linii Gliwice - Katowice -Częstochowa to nieporozumienie(to najbardziej uczęszczana trasa na Śląsku), po za tym wywalenie jednostek w godzinie przedpołudniowej Rybnik-Katowice to dziura na 4 godziny, z Katowic prawie 3'30'' minut.  O reszcie takiej jak np. BB-Kato nawet nie piszę. Tak się zastanawiam czy to przypadkiem nie jest jakaś gra ze strony UM mająca na celu zlikwidowanie pewnych osób i stowarzyszeń(...)
 
 W każdym razie ze Śląska ktory jest uważany za wysoko uprzemysłowiony rejon w pl robi się zad... komunikacyjne niczym na podkarpaciu(kolej), z tramwajami jest  to samo jeśli dalej tak będzie to zostanie tylko kilka linii.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Andrev Administrator
 
  
 
 Dołączył: 06 Lip 2006
 Posty: 1585
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/6
 Skąd: Jastrzębie Zdrój
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 11:53, 18 Gru 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Zamiast związkowców z "S" zablokować tory powinni sami pasażerowie. Przecież w głowie się nie mieści, że ten słaby rozkład na tych odcinkach - który jest teraz można jeszcze bardziej uszczuplić. Robi się u nas totalne kolejowe dno... Jeżeli tak dalej pójdzie to po szlakach będą tylko towary śmigały. 
 Przecież, dzięki rozwojowi kolei w woj. Śląskim, można rozwijać całe województwo - gospodarczo. Widzę, że władze tego nie rozumieją. Potrafią tylko mydlić oczy zakupem Flirtów, tylko że zaraz nie będą miały gdzie jeździć...
 
 Co do Bielsko - Cieszyn, faktycznie ta linia była pierwsza do wycięcia, ale jeśli tam nic nie będzie jeździć, to wątpię aby tory przetrwały tam do wakacji - czy nawet ferii jeśli nie jeżdżą brutta i osobówki, rozpocznie się rozkradanie mienia, a wakacyjne pośpiechy które będą mogły tamtędy jechać raczej nie pojadą, bo nie będzie po czym...
 Totalnie jednak nie rozumiem, jeśli cięcia miałyby być na Katowice - Racibórz, Katowice - Bielsko i Katowice - Gliwice.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		|  |